Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@17:45:06 GMT

خشن‌ترین مردم جهان را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۸۱۵۹

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پایگاه خبری فوربس در گزارشی به تیراندازی‌های مرگ‌بار و خشونت در آمریکا پرداخته و می‌نویسد در حالی‌که طی چند دهه گذشته جمعیت آمریکا رشدی ۳۵ درصدی داشته اما واردات سلاح به این کشور ۶۳۲ درصد افزایش داشته است.

فوربس می‌نویسد: رئیس جمهور با فرمانداران درباره سلاح صحبت می‌کند، قانونگذاران فلوریدا درباره سلاح صحبت می‌کنند، قانونگذاران ایالت جورجیا درباره اقدام شرکت هواپیمایی دلتا مبنی بر متوقف کردن تخفیف ویژه اعضای انجمن ملی سلاح صحبت می‌کنند، مسئله‌ای که به نظر می‌رسد ما نمی‌توانیم درباره آن توافق داشته باشیم و باید درباره آن به توافق برسیم این است که ما اینجا در کشور آمریکا سلاح‌های خود را دوست داریم و حقیقتا در سال‌های گذشته علاقه با به سلاح‌هایمان رو به افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است: چیزی که درباره آن با یکدیگر به توافق نمی‌رسیم اقدامی است که درباره خشونت با سلاح باید انجام دهیم زیرا درباره این مطلب که چرا مردم آمریکا خشن‌ترین مردم جهان هستند قادر به توافق نیستیم، موضوع کاملا واضح این است که براساس بررسی اطلاعات انجمن آمار صادرات و واردات مرکز آمار آمریکا، ما سلاح‌های خود را بسیار بیشتر از سایر نقاط دنیا دوست داریم؛ نه تنها این بلکه ما به سلاح‌های آنان نیز علاقه زیادی داریم.

این نشریه آمریکایی افزود: مجموع سلاح‌های گرم تولید شده در آمریکا از سال ۱۹۸۶ تاکنون سه برابر شده است و این آمار بر اساس گزارش سالیانه وزارت دادگستری از «تجارت سلاح‌های گرم در آمریکا» است؛ جمعیت آمریکا در طول این مدت رشدی ۳۵ درصدی داشته و اگر میزان جمعیت نیز مانند افزایش سلاح‌ها رشد داشت جمعیت کنونی آمریکا به جای ۳۲۴ میلیون رقمی معادل ۷۰۰ میلیون بود و ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که بیشترین میزان افزایش سلاح از سال ۲۰۱۲ رخ داده است.

 

بر اساس این گزارش سلاح‌های دستی وارد شده به آمریکا در طول این چند دهه ۶۳۲ درصد افزایش داشته است و با نگاهی دقیق‌تر به اطلاعات ارائه شده می‌توان برخی از یافته‌های قابل توجه را نیز مشاهده کرد؛

۱. ۶۰ درصد از کل سلاح دستی وارداتی به آمریکا تنها از دو کشور اتریش که اسلحه »گلارک» در آن تولید می‌شود و نیز برزیل که سلاح «تاروس» در آن تولید می‌شود، وارد این کشور می‌شوند.

۲. ۴۷ درصد از این سلاح‌ها تنها از دو فرودگا وارد آمریکا می‌شوند؛ فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد جکسون» آتلانتا و فرودگاه بین‌المللی «اوهر» شیکاگو.

۳. علاقه مردم آمریکا به سلاح‌های دستی وارداتی از این کشورها بسیار زیادتر از سلاح‌های خود آمریکا است.

 

فوربس در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: در سال ۲۰۱۷ ارزش کل صادرات اسلح دستی آمریکا ۱۲۱ میلیون دلار بوده در حالی‌که ارزش اسلحه‌های دستی وارد شده به این کشور در همین سال ۷۱۷ میلیون دلار بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان رئیس جمهور رسانه فرودگاه واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور، گفت: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامدهای زیادی داشته است. با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش دادند.

کد خبر 6097913 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بغض وحدت ساز
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • تفاوت بوته با درخت
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد