Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با سن مادری در مزارع غلات این استان گفت: مبارزه با آفت سن مادری در بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان انجام شد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس مشیریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبارزه با سن غلات در دو بخش سن مادری و پوره انجام می‌شود و بخش از اراضی گندم و جو استان سمنان در این راستا سامان برای مبارزه با این نوع آفت سامان‌دهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حفظ اراضی گندم و جو از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است افزود: کارشناسان بخش کشاورزی برای اجرای اصولی و به‌موقع طرح‌های مبارزه‌ای با آفت سن مادری اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان سمنان، سرخه، گرمسار و آرادان در این راستا سامان‌دهی شدند خاطرنشان کرد: طرح‌های مبارزه با آفت سن مادری در سمنان و سرخه در اواخر سال 96 آغاز شد و هم‌زمان با آغاز سال جدید این طرح‌ها در مزارع شهرستان گرمسار و آرادان نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون عملیات مبارزه با سن مادری در 3 هزار و 550 هکتار از اراضی گندم و جو شهرستان آرادان انجام‌شده است اذعان کرد: این میزان در گرمسار نیز در 4 هزار هکتار از اراضی گندم و جو انجام‌شده است.

مشیریان با بیان اینکه بیش از یک هزار و 390 هکتار از اراضی شهرستان سمنان نیز در طرح مبارزه با آفت سن مادر سامان‌دهی شده است یادآور شد: این آفت معمولاً در مناطق گرم و خشک بیش از سایر مناطق رشد می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوایی در این شهرستان‌ها تأکید کرد: شهرستان‌های گرمسار، سمنان، آرادان و سرخه بیش از سایر شهرستان‌های استان دارای آب‌وهوا و اقلیم خشک هستند به همین سبب اجرای طرح‌های مبارزه با آفت سن مادری در این شهرستان‌ها در اولویت قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در این طرح مزارع سن زدگی 2 درصد به بالا و یا نزدیک به این میزان در اولویت قرار دارند تصریح کرد: جلوگیری از افزایش درصد سن زدگی در مزارع و کاهش خسارات احتمالی و همچنین حفاظت از مزارع استان از این آسیب جدی در دستور کار قرار دارد.

وی همکاری و تعامل ویژه کشاورزان را در این راستا خواستار شد و گفت: مبارزه به‌موقع با این نوع آفت‌ها می‌تواند بخش عمده‌ای از خسارت‌های ناشی از سن زدگی را کاهش دهد.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین