Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بر لزوم توجه جدی به طرح ها و ایده های نوآورانه در نمایشگاه بیست و ششم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم روز( دوشنبه) ۲۰فروردین ماه با حضور خبرنگاران رسانه‌های گوناگون در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر و ریاست این دوره از نمایشگاه به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی پرداخت و بر اهتمام ویژه این وزارت‌خانه بر توسعه فرهنگ قرآنی و گسترش معارف اسلامی تأکید کرد.


وی اقداماتی چون برگزاری جشنواره‌های رمضان، جشنواره‌های قرآن و عترت، جشنواره‌های متنوع آیات در زمینه‌های گوناگونی چون هنرهای نمایشی، تجسمی و مانند از برنامه‌های جدی این وزارتخانه در عرصه ترویج فرهنگ و معارف اسلامی دانست و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را نیز در همین راستا ارزیابی کرد.

 فقهی‌زاده در تشریح اقدامات انجام‌شده برای فراهم آوردن زمینه‌های برگزاری باشگوه و پربار این نوبت از نمایشگاه، تشکیل شوراهای گوناگون مشورتی، سیاست‌گذاری،‌برنامه‌ریزی و تعیین مدیران بخش‌ها و کمیته‌های برگزاری نمایشگاه از جمله فعالیت‌هایی برشمرد که از چند ماه پیش آغاز شده و مقدمات لازم را در این زمینه فراهم آورده است.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یکی از مصوبات شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه را تعیین شعار این دوره اعلام کرد. وی افزود این شعار با توجه به هم‌زمانی نمایشگاه با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برخی نکات دیگر، عبارت «قرآن، چلچراغ هدایت» انتخاب شده است.

وی دیگر تمهیدات انجام‌گرفته در این دوره از نمایشگاه را در امور گوناگونی چون گسترش اهداف و راهبردهای نمایشگاه در عرصه‌‌های فضای مجازی و بین‌المللی، تعریف دقیق سیاست‌های کلان در اموری چون برجسته‌ ساختن برنامه‌های مرتبط با عترت طاهره (علیهم‌السلام) همراه با نگاه تقریبی، اولویت بخشیدن به مخاطبان کودک و نوجوان و توجه به اقتصاد فرهنگ در مسیر توسعه فعالیت‌‌های قرآنی برشمرد و از تلاش مدیران این مجموعه برای برگزاری نمایشگاهی متفاوت و جذاب‌تر خبر داد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در ادامه به تبیین شاخصه‌های مهم نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و این رویداد را جشنوار‌ه‌ای همگانی، سراسری و ملی دانست که منحصر به اقشار و گروه‌های خاص نیست و برآیند همه تلاش‌هایی است که دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر فرهنگ قرآنی انجام می‌دهد. وی این نمایشگاه را فرصتی مغتنم برای عرضه آثار و محصولات فاخر قرآنی دانست و اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه موجب جریان‌سازی فرهنگی در کشور باشد و سرآغازی برای شکوفایی استعدادهای هنری در این زمینه به‌شمار آید.

 فقهی‌زاده نمایشگاه بین‌المللی قرآن را بزرگ‌ترین رویداد همگانی قرآنی در کشور دانست که موفقیت آن در گرو برنامه‌محور بودن با نگاهی تحول‌گرا و همراه شدن با تلاش برای جذب حداکثری همه اقشار و سلیقه‌ها است و باید آن را متعلق به سلایق و مناطق و مذاهب گوناگون در همه استان‌ها بدانیم.

وی با تأکید بر ضرورت احیای جنیه بین‌المللی این نمایشگاه از عزم جدی این معاونت در این زمینه خبر داد و اظهار امیدواری کرد در این دوره از نمایشگاه شاهد حضور کشورهای گوناگون اسلامی و نیز معرفی تلاش‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان باشیم.

 فقهی‌زاده در تبیین اقدامات جدید برای ارتقای فعالیت‌های نمایشگاه از راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی و فرایندهای الکترونیکی نمایشگاه به نشانی iqfa.ir خبر داد. وی همچنین انتشار فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نو را از دیگر اقدامات مهم در این بخش برشمرد و وعده داد از طرح‌های جدید افراد حقیقی و حقوقی برای برگزاری بهتر نمایشگاه به‌صورت جدی حمایت خواهد شد و در اولویت برنامه‌های نمایشگاه قرار خواهد داشت. وی ایجاد باشگاه همراهان نمایشگاه در فضای مجازی را اقدامی دیگر در مسیر نوآوری و گسترش مخاطبان نمایشگاه دانست و اعلام کرد در این باشگاه فعالیت‌ها و مسابقه‌ها و نظرخواهی‌های گوناگون فعال می‌شود و عموم علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در این باشگاه ضمن مشارکت در مدیریت نمایشگاه، از مزایا و برنامه‌های پیش‌بینی شده برخوردار شوند.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بر اهتمام ویژه بر موضوع عترت در این نمایشگاه تأکید کرد و موضوعاتی چون بعثت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، غدیر، عاشورا، امام رضا (علیه‌السلام) و مهدویت را از جمله اولویت‌های برنامه‌های این بخش برشرد.

 فقهی‌زاده یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه را  تلاش برای تقویت فعالیت‌های قرآنی و حمایت از مؤسسه‌های مردمی اعلام کرد و از واگذاری بسیاری از برنامه‌ها به مؤسسات قرآنی و اولویت بخشیدن به طرح‌هایی که از سوی صاحب‌نظران و مراکز فرهنگی ارائه می‌شود خبر داد.

وی زمان برگزاری نمایشگاه را ماه مبارک رمضان اعلام کرد و از تلاش این معاونت برای آغاز نمایشگاه پیش از این ماه خبر داد ولی اعلام کرد با توجه نزدیک بودن زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب با این ایام ناچار به تاخیر انداختن زمان افتتاح نمایشگاه شدیم و تلاش خواهیم کرد شب چهارم ماه مبارک رمضان شاهد افتتاحیه نمایشگاه باشیم.


 فقهی‌زاده درباره محل برگزاری نمایشگاه گفت: با توجه به سوابق و شرایط موجود، اولویت ما برگزاری این نمایشگاه در محل مصلای بزرگ امام خمینی است و مذاکرات اولیه در این زمینه انجام گرفته ولی هنوز قرارداد مربوط به امضا نرسیده است و امیدوارم در هفته آینده تفاهم لازم در این زمینه نهایی شود. گرچه گزینه‌های دیگری نیز برای محل برگزاری نمایشگاه پیش‌بینی شده است که در صورت نیاز از آن فضاها استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره برنامه مدیریت نمایشگاه برای ساماندهی وضعیت عرضه و فروش کتاب در نمایشگاه گفت: در این دوره تنها کتاب‌های مرتبط با موضوع نمایشگاه ارائه خواهد شد و برنامه‌هایی برای تسهیل دسترسی بازدیدکنندگان به‌صورت حضوری و مجازی پیش‌بینی شده است.

یکی از خبرنگاران درباره علت کوتاه شدن زمان نمایشگاه و مشکلات علاقه‌‌مندان شهرستانی برای بازدید پیش از ایام ماه مبارک رمضان پرسید که دکتر فقهی‌زاده تلاقی زمان نمایشگاه‌های کتاب و قرآن از یک‌سو و محدودیت‌های مصلا برای آماده‌سازی فضای برگزاری نماز عید فطر را در این زمینه مؤثر دانست.

از دیگر پرسش‌های مطرح‌شده درباره سپردن برگزاری نمایشگاه به مؤسسات مردمی، واگذاری کامل این کار را ممکن و مطلوب ندانست ولی پرهیز از تصدی‌گری انحصاری دولت را امری لازم برشمرد و انتشار فراخوان طرح‌ها برای برگزاری نمایشگاه را در همین راستا ارزیابی کرد.

 فقهی‌زاده در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران درباره تبدیل شدن نمایشگاه به فروشگاه در دوره‌های گذشته بر غلبه جدی محتوای علمی و جنبه‌های نمایشگاهی و بین‌المللی در این دوره تأکید کرد و گفت از مجموع بیش از بیست کمیته تشکیل‌شده برای این نمایشگاه تنها دو کمیته به موضوع فروش اختصاص یافته و سایر کمیته‌ها در حال تلاش برای آماده‌سازی برنامه‌های جذاب و علمی می‌باشند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران که از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین المللی در کشور ایران است، صبح امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حمایت همراه اول و سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.

«ایران اکسپو» با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و امکان آشنایی، مذاکره و برقراری تعاملات تجاری شرکت ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا در آن با بزرگترین برندهای صنعتی ایران در حوزه های مختلف فراهم است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این دوره از برگزاری نمایشگاه IRAN EXPO 2024 بیش از 800 شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

قرار است این نمایشگاه که با ارائه محصولات و دستاوردهایی در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی برگزار می شود، میزبان بیش از دو هزار بازرگان، سرمایه گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان باشد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 1403 که تا 12 اردیبهشت 1403 دایر است، از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)