Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران و مراسم رونمایی از سامانه شفاف‌سازی مالی شهرداری با حضور محمدعلی نجفی شهردار مستعفی تهران و سمیع‌الله حسینی مکارم سرپرست جدید شهرداری، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران و معاونان شهری و همچنین برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز 21 فروردین ماه در سالن همابش‌های برج میلاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعلی نجفی، در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت عید سعید مبعث اظهار کرد: این همایش از قبل پیش بینی شده بود و گمان نمی‌کردیم ‏که با روز آخر مسئولیت من در شهرداری تقارن پیدا کند، اما ان شاالله این تقارن، تقارن مبارکی است.‏ هیچگاه از لفظ مراسم تودیع خوشم نمی‌آید چراکه بیشتر شبیه مراسم ختم است، با این تفاوت که ‏در مراسم تودیع میت هم باید صحبت کند به همین دلیل بهتر است این برنامه را با عنوان گردهمایی فصلی مدیران شهرداری اجرا ‏کنیم.‏
شهردار پیشین تهران، با بیان اینکه خوشحالم که شورای شهر تهران ضمن اینکه به تقاضای من نظر مثبت نشان داد با یک تصمیم ‏بسیار هوشمندانه، آقای حسینی مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرد، افزود: مطمئن هستم در زمان ایشان هیچ ‏رکود و رخوتی در کار شهرداری ایجاد نمی‌شود، چراکه ایشان جزو دوستانی بود که از اول مسئولیت بنده کنار من بودند و در ‏تنظیم برنامه من برای شورا و انتخاب مدیرانی که دعوت به همکاری شدند، همیشه و در همه ایام حضور داشتند.‏
نجفی گفت: بنابراین فکر می‌کنم ایشان تسلط کافی دارند و دوستان در شهرداری با ایشان کاملاً آشنا هستند و مسیر 7 ماه و نیم ‏گذشته نیز در زمان مسئولیت ایشان طی خواهد شد تا شورا درباره شهردار جدید تصمیم بگیرد.‏ امیدوارم دوستانی که پس از قبول مسئولیت از سوی من به شهرداری آمدند و دوستانی که در شهرداری بودند و ‏در این دوره مسئولیت جدید پذیرفتند، به همکاری خود با مجموعه شهرداری ادامه دهند. ما به خاطر خدا به خلق خدا خدمت ‏می‌کنیم و همه ما مسئول و مکلف به کمک کردن هستیم تا شهر به درستی اداره شود. من نیز در حد توان و امکانم در هر بخش که ‏لازم باشد، در خدمت شهرداری هستم.‏
نجفی با عذرخواهی از کسانی که از داخل و بیرون شهرداری در ایام مطرح شدن استعفایش خواستند تا او استعفا ‏را پس بگیرد، تصریح کرد: بنده به دلایلی که بارها گفته شد، نتوانستم این درخواست یا دستور را بپذیرم؛ به همین دلیل از ‏همه همکاران و دوستانی که چنین تقاضایی کردند و من نیز جسارت کردم، عذرخواهی می‌کنم.‏
شهردار پیشین تهران ادامه داد: تشکر و عذرخواهی می‌کنم از کسانی که به دلیل ارتباط و علاقه به همکاری با من مسئولیتی ‏را پذیرفتند. به اغلب آنها گفته بودم که با یکدیگر یک همکاری 4 ساله را پیگیری می‌کنیم و عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم تا پایان ‏ادامه دهم؛ البته این موضوع خارج از توان و اراده من بود.‏
وی ضمن تقدیر از همکاران شهرداری تهران که در سال 96 و در ایام تعطیلات 97 اقدامات مناسبی انجام دادند، ‏عنوان کرد: در نوروز امسال فعالیت‌های جدیدی را برنامه‌ریزی و بخشی از آن را اجرا کردیم که خوشبختانه مورد رضایت ‏مردم قرار گرفت.‏
محمدعلی نجفی ادامه داد: براساس نظرسنجی دفتر مطالعات شهرداری تهران ‏‏39.1 دهم درصد اعلام کردند که از برنامه‌ها خیلی زیاد راضی بودند و 51.3 دهم درصد هم گفتند که میزان رضایتشان از ‏برنامه‌ها زیاد بود. این یعنی 90 درصد از افرادی که مورد پرسش قرار گرفتند، به طور زیاد یا خیلی زیاد از برنامه‌ها رضایت ‏داشتند.‏
وی با بیان اینکه بسیار امیدوارم در سال 97 شهرداری به نحو بارزتری خدمات مؤثرتری را عرضه کند، گفت: آثار بسیاری از ‏فعالیت‌های ما را شهروندان تهرانی هنوز درک نکردند و این به مثابه کاشتن بذری زیر خاک بود که امیدواریم در سال 97 ‏جوانه‌های آن از خاک بلند شود و گل‌های خوش رنگی را به شهروندان عرضه کند.‏
نجفی با اشاره به وضعیت مالی شهرداری تهران در 6 ماه گذشته، گفت: اتکا بیشتر به درآمدهای واقعی در سال 97 شرایط بهتری ‏نسبت به سال 96 خواهد داشت و در خصوص درآمدهای نقدی در 6 ماه دوم سال 96 کاری نزدیک به معجزه کردیم؛ به این معنی ‏که در این مدت زمانی 120 درصد از درآمدهای نقدی شهرداری محقق شد که با احتساب تحقق 72 درصدی درآمدهای نقدی در ‏‏6 ماه اول سال در مجموع 95 درصد از درآمدهای نقدی شهرداری در سال 96 محقق شد.‏
شهردار پیشین تهران با تاکید بر اینکه به طور قطع وضعیت در سال 97 بهتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: حرکت به سمت شهر ‏هوشمند از جمله اقداماتی است که نتایج آن در سال 97 به چشم می‌خورد. مساله آلودگی هوا در سال 97 نیز وضعیت بهتری نسبت ‏به سال 96 خواهد داشت و علت آن هم اجرای طرح ترافیکی است که علی رغم همه سختی‌ها و مخالفت‌ها برنامه ریزی شد.‏ در طرح جدید ترافیک شهروندان برای دریافت تخفیف باید معاینه فنی برتر را دریافت کنند که این موضوع به ‏طور قطع بر پاکی هوا و محیط زیست تأثیر می‌گذارد.‏
وی تصویب تبصره‌های بودجه‌ای به نفع شهرداری تهران در مجلس را از دیگر دستاوردهای مدیریت شهری در 7 ماه و نیم ‏گذشته معرفی کرد و گفت: با رایزنی‌هایی که با مجلس داشتیم، به ویژه با فراکسیون امید، سهم ما از 70 درصد درآمدهای مربوط ‏به مالیات بر ارزش افزوده به 88 درصد رسید. ضمن اینکه 1500 میلیارد تومان به درآمد نقدی ما اضافه شد.‏
شهردار پیشین تهران از چاپ و انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت در پایان سال 96 خبر داد و گفت: برای امسال مجوز چاپ اوراق مشارکت به ارزش 1300 میلیارد تومان را دریافت کردیم تا صرف خط 6 و 7 مترو شود. ضمن اینکه 1000 میلیارد تومان از تبصره دیگر بودجه برای مترو مجوز گرفتیم. 180 میلیارد تومان نیز در سال 97 در قالب وجوه ارائه شده در اختیار بانک ها می گذاریم و بانک ها نیز این مبلغ را در قالب وام ارزان به کسانی می دهند که قرار است، برای نوسازی حمل و نقل اقدامی انجام دهند.
نجفی ادامه داد: موضوع خرید 630 دستگاه واگن مترو از چین به نتیجه رسید و ما از بالاترین مقام کشور تا بقیه این موضوع را پیگیری کردیم و در نهایت تا پایان فروردین ماه این قرارداد امضا می شود. همچنین به ارزش 700 میلیون یورو مجوز از شورای اقتصاد برای خرید واگن مترو دریافت کردیم.
وی گفت: تا پایان اردیبهشت 22 کیلومتر در خط 7 به بهره برداری می رسد و 10 کیلومتر نیز تا پایان شهریور در خط 6 را به بهره برداری می رسانیم. ضمن اینکه سرفاصله خطوط 1، 2 و 4 به 3 دقیقه می رسد که این کمترین زمان ممکن است.
شهردار پیشین تهران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اقدامات جاری و ابتکاری و ایجاد زیرساخت و ریل‎گذاری به سمت مسیر درست در شهرداری تهران انجام شده است، تصریح کرد: ما یک سکویی برای پرش در شهرداری تهران ایجاد کردیم و در سال جاری در برخی از بخش‎ها نه تنها تسریع خواهیم داشت، بلکه با پرش نیز مواجه می‎شویم.
نجفی افزود: تخفیف 23 درصدی برای پرداخت‎های نقدی صدور پروانه تا پایان اردیبهشت کماکان انجام می شود و پس از آن این طرح به شورا می رود تا به طور مشخص تعیین تکلیف شود. تلاش ما این است شهروندان تهرانی شهرداری را متعلق به خود بدانند و همچنین به عنوان شهروند احساس مسئولیت کنند و مشارکت واقعی داشته باشند.
وی گفت: امید شروع هر حرکتی است و اگر امید نباشد، تحرک، پویایی و نشاط از بین می رود. بعد از امید باید مشارکت را جلب کنیم و از این حیث در بین همکاران شهرداری و شهروندان توانستیم تا حدی موفق عمل کنیم.این امید باید ادامه یابد و باید تلاش کنیم آن را تقویت کنیم. رفتن یک نفر شاید تاثیری بر برخی اقدامات بگذارد اما تمام تلاش‎های ما باید در راه امیدوار کردن مردم باشد که این خدمت بزرگی است. به عقیده من مشارکت مردم مهمتر از هر چیزی است و باید کاری کنیم که مردم احساس کنند، نیاز به مشارکت آنها داریم.
رونمایی از سایت شفاف‎سازی شهرداری تهران
نجفی با اشاره به رونمایی از سایت شفاف سازی شهرداری تهران بیان کرد: این قولی بود که من از ابتدای امر به مردم دادم و امروز آنها با هر سطح سواد و گرایشی می‎توانند، اطلاعات لازم در مورد قراردادهای شهرداری تهران را به دست بیاورند و نظرات شان را اعلام کنند.
وی با بیان اینکه روزی که احساس کنیم مردم در همه مسائل شهرداری شرکت دارن، روز موفقیت برنامه‎های ما است، گفت: شکوفایی هم که یکی از شعارهای من بوده است که در گرو امید و مشارکت است و امیدوارم همه اینها با همت مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر محقق شود. البته نباید در این راه عجول باشیم.
نجفی با اشاره به برخی از انتقادها به اقدامات شهرداری تصریح کرد: هنوز یک ماه از کار شورا و شهرداری نگذشته بود که برخی شروع به انتقاد کردند. دیروز نیز عکسی از درختان ولیعصر که چند سال پیش قطع شده بود در فضای مجازی منتشر شد و آن را به اقدام این دوره از مدیریت شهری نسبت دادند.
نجفی ادامه داد: با برنامه‎ریزی که انجام دادیم و با مشارکت معاونت خدمات شهری و سازمان بوستان‎ها در ماه‎های گذشته شروع به جایگزینی درختان چنار خیابان ولیعصر کردیم. با این حال متأسفانه عده‎ای با غرض و مرض فعالیت‎های خوب ما را نادیده گرفتند و اقدامات انجام نشده را به ما نسبت دادند. همان اتفاقی که در ماه های اول حضور آقای روحانی در کسوت رییس جمهور اتفاق افتاد.
نجفی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در 7 ماه و نیم گذشته مدیریت روسپیدی بود و در پیشگاه الهی و مقابل مردم کارنامه قابل قبولی دارد، گفت: بخشی از فعالیت‌هایی که انجام شد، برای مردم ملموس نبود و برخی نیز ملموس بود. در حال حاضر ما طرحی را برای ساماندهی میدان آرژانتین تهیه کردیم که اجرای آن می‌تواند چهره شهر را تغییر دهد. در هر صورت در حد توان و امکانم در دوره قبل و بعد از معالجه در خدمت دوستانم در شهرداری خواهم بود و کمک خواهم کرد.
به گزارش خبرنگار ایکنا، در بخش دیگری از این مراسم که رئیس و اعضای شورای شهر نیز حضور داشتند، ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران اظهار کرد: با تمام توان در کنار مکارم که منتخب شورای شهر است به جهت پیشبرد اهداف شهردار خواهیم ماند.
وی با بیان اینکه در مدت 7 ماه و 21 روز سکان اداره شهر تهران را به شایستگی برعهده داشتید، خاطرنشان کرد: به نمایندگی از همکارانم از زحمات و راهنمایی نجفی سپاسگزارم.
معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران از شورای شهر به خاطر حمایت از مدیریت شهری تشکر کرد و ضمن تبریک به مکارم سرپرست جدید شهرداری تهران افزود: در ۶ ماهه گذشته با توجه به محدودیت های مالی، موفقیت‌های قابل توجه ای داشتیم و بی‌تردید این موفقیت ها در تصمیم شورا موثر بوده است.
بعد از این سخنان سمیع الله حسینی مکارم، سرپرست جدید شهرداری تهران، با تقدیر از حسن ظن اعضای شورای شهر در انتخاب وی به عنوان سرپرست شهرداری تهران گفت: امیدوارم تا روزی که این امانت بر عهده من است، بتوانم با همدلی، مشورت و وفاق اعضای شورا و همکاران خود در شهرداری برای تحقق سازمانی شفاف و خادم تلاش کنیم.
سرپرست شهرداری تهران افزود: شورا و شهرداری از ابتدای دوران مدیریت جدید با یکدیگر همراه و همدل بودند و سیاست و رویکرد شورا و شهرداری با یکدیگر انطباق داشت که امیدوارم با هماهنگی بیشتر، این رویکرد تداوم داشته باشد. نجفی سرمایه کشور است و سلامت، پاکدستی، رفعت، مهربانی و تواضع از ویژگی‌های بارز ایشان است که وی را در طول 40 سال از بسیاری از کسانی که مسئولیت داشتند، متمایز کرده است.
وی با ابراز خوشنودی از اینکه یکی از مدیران تحت مدیریت آقای نجفی بوده‎ام، خاطرنشان کرد: با توفیقی که در 7 ماهه اول به دست آوردیم، دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شد و امیدواریم بتوانیم این دستاوردها را حفظ کرده و ریل گذاری آن ها را تداوم بخشیم.
سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه آقای نجفی در انتصابات خود نظر بنده را نیز جویا می‎شد، گفت: در انتصابات معاونان، شهرداران مناطق و مدیران، نجفی نظر بنده را جویا می شد و به دلیل اینکه بخش عمده ای از انتصابات با اطلاع من نیز صورت گرفته است، طبیعتا تمام کسانی که در این دوره منصوب شده اند، تا زمانی که مسئولیت سرپرستی بر عهده من است، با شهرداری تهران همکاری خواهند داشت.
حسینی مکارم با اشاره به تدوین برنامه سوم شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در این برنامه امید، مشارکت و شکوفایی در بند بند مفاد دیده می شود و اذعان دارم که این برنامه بهترین برنامه ممکن برای شهرداری است که خوشبختانه شورای شهر نیز بر این مهم صحه می گذارد.
وی با تاکید بر اینکه برنامه دوره وی همان برنامه نجفی خواهد بود، گفت: کار خود را در چهارچوب برنامه نجفی پیش خواهم برد و امیدوارم مردم از برکات آن بهره‌مند شوند.
سرپرست شهرداری تهران با ابراز تاسف از عدم حضور نجفی در شهرداری اظهار کرد: از ایشان خواستیم که ما را در راهبری تدوین برنامه سوم شهرداری راهنمایی کند که ایشان نیز پذیرفتند.
حسینی مکارم با اشاره به اینکه نجفی در تدوین برنامه سوم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به عنوان بهترین برنامه جمهوری اسلامی ایران نقش داشته است، خاطرنشان کرد: طبیعی است برنامه سوم شهرداری توسط نجفی راهبری شده و امیدواریم برنامه سوم نیز با قوت تدوین و به شورا ارائه شود تا شهروندان از مزایای آن بهره‌مند شوند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است

شهردار مبارکه گفت: بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های اخیر مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان، نتیجه تعامل موثر اعضای شورای شهر و شهرداری است.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز شورا به همه منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: پیشرفت و جهش سرانه‌های شهری نتیجه تنها بخشی از تلاش و همدلی اعضای شورای شهر با مدیریت شهری در دوره ششم است.

وی دغدغه‌مندی و کوشش مجدانه برای رفع نیازهای عمومی شهروندان را از مشخصه‌های اجتناب‌ناپذیر شورای شهر مبارکه در دوره ششم عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری مبارکه در سال‌های اخیر به موفقیت‌های کم نظیری دست پیدا کرده و بطور قطع اگر در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی شانه به شانه شهرهای بزرگ می‌زنیم نتیجه درایت و دقت عمل نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر است.

شهردار مبارکه، وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه‌ها را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شوراها نماد بارز مردم سالاری دینی در کشور هستند و اهمیت روز افزون شوراها در عرصه مدیریت شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست.

احمدی با اشاره به اینکه اتکا به آرای مردمی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی نظام اسلامی در شوراها متجلی می‌شود، اضافه کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود برای رسیدن شهر به شرایط ایده آل حرکت می‌کنند.

وی با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه ابراز امیدواری کرد: در سایه بهره‌مندی از خرد جمعی برای تحقق اهداف توسعه شهر و خدمت بیش از پیش به شهروندان، گام‌های بلندی برداشته شود.

کد خبر 748773

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت