Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی معتقد است تصمیم اخیر دولت برای تک نرخی کردن ارز، بهترین تصمیمی بود که می‌شد در شرایط ارزی موجود گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بعد از اینکه در شب گذشته دولت رسما از یکسان سازی نرخ ارز خبر داد، رئیس کل بانک مرکزی حدود ٢٤ ساعت بعد از این اعلام با حضور در رسانه ملی به تشریح جزئیاتی از اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی الله سیف ضمن مروری بر تحولات شاخص های اقتصادی طی دولت یازدهم و دوازهم گفت که روند تورم و رشد اقتصادی و نرخ بیکاری نشان از وضعیت خوبی دارد و بیانگر خروج اقتصاد از تورم است.

وی با اشاره به تحولات بازار ارز یادآور شد: معمولا در نیمه دوم سال به دلیل شرایط فصلی و بین المللی دلار رشد دارد ولی در اخر سال کاهشی می شود اما در نیمه دوم سال قبل این روند تکرار نشد و کاهشی نبود. این در حالی است که دلار تحت تاثیر عوامل اقتصادی و غیر اقتصادی است اما بررسی ها نشان داد که این بار تاثیر از عوامل اقتصادی نبود.

رئیس شورای پول و اعتبار گفت: عوامل اقتصادی موجب شکل گیری انتظارات می شود، مثل خرداد ١٣٩٢ که دلار با رشد بالایی رفت و تا مرد ٣٨٠٠ و بالاتر رفت اما بعد از انتخابات و  پایان انتظارات موجب ایجاد شرایط مثبت و کاهش قیمت دلار شود.

وی ادامه داد: اما در این دوره برخی عوامل خارجی از جمله تحرکات دشمنان موجب ایجاد نوسان شد. برخی عوامل داخلی هم اثر گذار بود از جمله نظرهای غیر کارشناسی و ناآگاهانه از وضعیت موجود که دید خوبی ایجاد نمی کند در حالی که در واقعیت جریان دیگری است و منابع ارزی وضعیت مناسبی دارد.

سیف گفت: باید در داخل مراقبت جدی کرد تا از پالس هایی که بر مردم و آینده اثر می گذارد جلوگیری کرد چرا که برخی به دنبال فضا سازی هستند و در این بین شبکه‌های مجازی بسیار اثر گذارند.

در حال تکمیل...

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی تورم دلار رشد اقتصادی یورو ولی الله سیف نرخ بیکاری تک نرخی شدن ارز شورای پول یکسان سازی ارز شورا پول و اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
 
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.
سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود. راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.

در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • دردسر افتخارات تازه یک لژیونر برای استقلال
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است