Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@15:52:21 GMT

عزیمت ناوگروه تهاجمی آمریکایی به سمت خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۰۶۹۰

عزیمت ناوگروه تهاجمی آمریکایی به سمت خاورمیانه

همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه (در پی حمله ادعایی شیمیایی به شهر دومای سوریه)، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند ناوگروه تهاجمی «یو اس‌اس هری اس. ترومن» فردا (چهارشنبه) پایگاه دریایی «نورفک» در ایالت ویرجینیا را ترک و راهی خاورمیانه و اروپا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران: رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند ناوگروه تهاجمی «یواس‌اس هری اس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ترومن» چهارشنبه پایگاه دریایی «نورفک» در ویرجینیا را ترک و راهی خاورمیانه و اروپا خواهد شد.

همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه (در پی حمله ادعایی شیمیایی به شهر دومای سوریه)، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند ناوگروه تهاجمی «یو اس‌اس هری اس. ترومن» فردا (چهارشنبه) پایگاه دریایی «نورفک» در ایالت ویرجینیا را ترک و راهی خاورمیانه و اروپا خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی استارز اند استرایپس، ناو هواپیمابر هری ترومن، ناو «یو اس اس نورماندی» که حامل موشک‌های کروز هدایت شونده است، ناوشکن‌های «یو اس اس آرلی بروک» که مجهز به موشک‌های هدایت شونده هستند، ناوشکن «یو اس اس بالکلی»، ناوشکن «یو اس اس فارست شرمن» و ناوشکن «یو اس اس فارگن» این ناوگروه تهاجمی را تشکیل می‌دهند. بر اساس بیانیه نیروی دریایی آمریکا، قرار است ناوشکن‌های «یو اس اس جیسون دانم» و «یو اس اس سالیوانز» نیز بعدا به این ناوگروه تهاجمی بپیوندند.

ناوگروه تهاجمی یو اس‌اس هری اس. ترومن که حامل شش هزار و پانصد نظامی و ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا به نام «ایر وینگ وان» است، در مرحله نخست عملیات در کنار ناوچه آلمانی «اف جی اس هسن» قرار خواهد گرفت. بیانیه نیروی دریایی آمریکا می‌افزاید ناوچه آلمانی پیش‌تر در سال ۲۰۱۰ میلادی، در مأموریت کوتاهی با ناو هواپیمابر هری ترومن شرکت کرده بود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003MGH

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم

نیروی دریایی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) پس از برخورد دو بالگرد در هوا در جریان آموزش نمایشی برای نیروی دریایی سلطنتی مالزی، ۱۰ نفر کشته شدند.

براساس گزارش العربیه، نیروی دریایی مالزی با بیان اینکه هر ۱۰ نفر از خدمه این دو هواپیما بودند، اعلام کرد: این سانحه در ساعت ۹:۳۲ صبح امروز در پایگاه دریایی لوموت واقع در غرب ایالت پراک رخ داد.

نیروی دریایی ارتش مالزی اعلام کرد که مرگ همه قربانیان در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان پایگاه نظامی لوموت برای شناسایی، تایید شد.

سهیمی محمد سهیل، فرمانده عملیات سازمان آتش نشانی و امداد و نجات مالزی گفت: این دو بالگرد در حین پرواز آموزشی با یکدیگر برخورد کرده و سرنشینان در دم جان باختند لذا تیم‌های پزشکی فرصتی برای امدادرسانی نداشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند