Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - تسنیم نوشت: ولیعهد عربستان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور فرانسه گفت که اگر نیاز باشد عربستان نیز بخشی از واکنش بین‌المللی علیه سوریه به دلیل حمله شیمیایی خواهد بود.

به گزارش اسکای‌نیوز، "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان در کنفرانس خبری مشترک با "امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه گفت: شراکت عربستان و فرانسه بخصوص با توجه به تغییراتی که در خاورمیانه و جهان روی می‌دهد بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح‌های ویرانگری در خاورمیانه وجود دارد که مهمترین آن خطر ایران است که بر اساس ایدئولوژی توسعه طلبانه است.

ولیعهد عربستان اضافه کرد: :در 30 سال گذشته رنج‌های زیادی از سوی ایران کشیده‌ایم. ایران با حمایت از گروه‌هایی نظیر حزب الله و حوثی‌ها و پشتیبانی از رهبران گروه‌هایی مثل القاعده از تروریسم حمایت می‌کند.

وی گفت: بارها درباره خطر انتقال تروریسم به کشورهای ساحل مدیترانه هشدار دادیم.

بن سلمان افزود: هدف ما این است که بر اساس چشم انداز 2030 به منطقه‌ای محوری میان آسیا، آفریقا و اروپا تبدیل شویم.

وی افزود: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یاببد و نباید توافق سال 1938 که به جنگ جهانی منتهی شد تکرار شود.

امانوئل ماکرون نیز در این کنفرانس خبری گفت: به صورت مداوم برای تضمین پایبندی ایران به توافق هسته‌ای کار می‌کنیم.

وی افزود: باید توافق هسته ای با ایران را به مرحله بعد از 2025 مرتبط کنیم و موضوع برنامه موشکی ایران نیز حل شود.

رئیس جمهور فرانسه هشدار داد: اگر از چارچوب توافق هسته‌ای با ایران خارج شویم ایران به توسعه بمب هسته‌ای خواهد پرداخت. ما از پایبند ماندن به توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم اما باید با پرداختن به برنامه موشک‌های بالستیک ایران، آن را تکمیل کنیم.

مکرون گفت: هدف اول ما درسوریه مبارزه با داعش است و نظام سوریه دشمن فرانسه نیست بلکه دشمن ملت سوریه است.

وی اضافه کرد: از تحققیق درباره حمله شیمیایی به دوما از سوی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور فرانسه گفت: در ماه‌های آینده با عربستان سعودی و دیگر شرکایمان درباره مقابله با برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران رایزنی خواهیم کرد. مقابله با توسعه‌طلبی ایران باید ابتدا از چند کشور از جمله عراق و سوریه آغاز شود.

وی افزود: یکی از گام‌هایی که باید برداشته شود، این است که اطمینان یابیم انتخاب پارلمانی عراق بدون دخالت خارجی، از جمله اثرگذاری ایران، برگزار شود و معتقدیم که بحران یمن باید از طریق سیاسی حل و فصل شود. در عین حال، ما هیچ‌گونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک را که امنیت عربستان سعودی را تهدید کند، تحمل نمی‌کنیم.

مکرون در این کنفرانس خبری که پس از امضای قراردادهای تجاری و اقتصادی به ارزش 18 میلیارد دلار برگزار شد، گفت: اختلاف مواضع ما و عربستان سعودی در موضوع برجام تنها تاکتیکی است.

رئیس جمهوری فرانسه با ادعای اینکه این توافق ناقص است، گفت: با ریاض هم عقیده ایم که باید فعالیت های [موشکی] بالستیک و توسعه طلبی منطقه ای ایران محدود شود.

مکرون همچنین با اشاره به ادعای رسانه های غربی مبنی بر حمله شیمیایی نیروهای دولتی سوریه به شهر دوما، گفت که «در روزهای آتی» درخصوص اقدام نظامی احتمالی تصمیم گیری می کند.

رئیس جمهوری فرانسه در همین رابطه افزود: قرار نیست هم پیمانان رژیم سوریه و هیچ فرد دیگری را هدف قرار دهیم و تنها به توانمندی های شیمیایی حمله خواهیم برد.

اظهارات مکرون در شرایطی است که دولت سوریه در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه صحبت های روز سه شنبه خود همچنین با اشاره به درگیری ها در یمن گفت که پاریس قرار است تابستان آینده میزبان نشستی در همین رابطه باشد.

این در شرایطی است که فرانسه از جمله بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان است و همین موضوع، انتقاد گروه های حقوق بشری را به همراه داشته است.

بر اساس نظرسنجی موسسه «یوگاو» نزدیک به هفتاد و پنج درصد از مردم فرانسه خواستار قطع صادرات اسلحه به عربستان سعودی و امارات متحده عربی و کاهش حمایت از این دو کشور هستند.

49311

 

کلید واژه‌ها : محمد بن سلمان - امانوئل مکرون - عربستان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد بن سلمان امانوئل مکرون عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند

به گزارش صدای ایران از ایسنا، کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی فیلم بیوگرافی «منصور» به کارگردانی «رومالد بولانژه» را در اختیار گرفته که روایتی از زندگی منصور بهرامی تنیسور مشهور از ایرانی و مهاجرت او به فرانسه، دست و پنجه نرم کردن با فقر و سپس به شهرت رسیدن در فضای بین المللی است.

امیر جدیدی بازیگر ایرانی که بیشتر برای بازی در فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ کن ۲۰۲۱ به کارگردانی اصغر فرهادی در سطح بین المللی شناخته می‌شود، نقش منصور بهرامی را بازی خواهد کرد.

این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست و «داون مک دانیل» با همکاری «فیلیپ دی لیون» نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

منصور بهرامی تنیسور ۶۸ ساله متولد ایران، به دلیل سبک بازی سرگرم کننده و داستان زندگی خارق العاده اش، چهره‌ای محبوب در مسابقات بین المللی تنیس است.

او که در دهه ۱۹۵۰ در ایران به دنیا آمد، با استفاده از ماهیتابه به عنوان راکت شروع به یاد گرفتن تنیس کرد و از استخر به عنوان زمین بازی استفاده می‌کرد. او پس از انقلاب به فرانسه رفت و با فقر و بی‌خانمانی رو به رو شد و شبانه در خیابان‌های پاریس پرسه می‌زد و روز‌ها در رختکن استادیوم رولان گاروس می‌خوابید، اما هرگز امید خود را از دست نداد.

این فیلم نشان می‌دهد که چگونه بهرامی از طریق اراده قوی و تیز هوشی، پیچیدگی‌های زندگی را به‌عنوان یک مهاجر غیرقانونی طی می‌کند، در حالی که پیوند‌های پایداری با نماد‌های تنیس که استعداد او را می‌شناختند، ایجاد می‌کند تا رویای دوران کودکی‌اش را برای بازی در رولان گاروس محقق کند.

بهرامی همچنین به نشریه ددلاین گفت: در طول سال‌ها خیلی‌ها به من گفته‌اند که داستان من برای اکران در سینما ساخته شده است، و بسیار مفتخرم که فیلمی بلند از زندگی من ساخته می‌شود و بسیار خوشحالم که رومالد بولانژه کارگردانی فیلم را بر عهده خواهد داشت. او نه تنها یک کارگردان هیجان انگیز است، بلکه مرد دوست داشتنی است. امیر جدیدی هم یک بازیگر استثنایی است و این واقعیت که او یک تنیس باز نیمه حرفه‌ای است یکی از آن شانس‌های بزرگ است. ممنون از داون مک دانیل برای نوشتن فیلمنامه زیبایی که همه ما به آن اعتقاد داریم. اگر داستان من بتواند الهام بخش مردم باشد و با آن لبخند بزند، مرد بسیار خوشبختی خواهم بود».

رومالد بولانژه نیز منصور بهرامی را یک قهرمان واقعی توصیف کرد که مقاومت و اشتیاق او الهام بخش افراد بی‌شماری بوده است و عنوان کرد که بسیار مفتخر است که سفر خارق‌العاده او را به پرده سینما می‌آورم.

فیلم «منصور» امسال در بازار جشنواره کن به خریداران بین‌المللی معرفی می‌شود.

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد