Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر قطر، که در سفر آمریکا به‌سر می‎برد، اعلام کرد که با رئیس‌جمهوری این کشور درباره راه‌های حل و فصل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس به توافق رسیده است. ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، روز گذشته پس از دیدارش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید، گفت: «گفت‌وگوها با رئیس‌جمهور ترامپ شفاف و سازنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط دوجانبه‌مان و مسائل مهم منطقه‌ای از جمله بحران سوریه مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.»

امیر قطر افزود: «مشترکا توافق شد که بحران خلیج‌فارس به تمامی طرف‌ها و نیز به تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم آسیب می‌زند، و لذا گفت‌وگو تنها راه‌حل این بحران است.»

پیش از این، امیر قطر از ترامپ به دلیل تلاش‌های شخصی‌اش و نقش مهم وی در تلاش‌ها برای ایجاد حل و فصل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس، تشکر کرد.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ گفت: «امور با قطر به شکل بسیار خوبی جلو می‌رود. شیخ تمیم، دوست خوب من است و با هم به خوبی همکاری می‌کنیم.»

ترامپ طبق عادت خود در دیدار با حکام عربی، به نقش آنها در خرید جنگ‌افزارهای آمریکایی اشاره کرد و گفت: «کنار من مردی است که حجم زیادی تجهیزات از ما می‌خرد و خریدهای زیادی در ایالات متحده انجام می‌دهد، از جمله شمار زیادی هواپیمای نظامی، موشک و برخی تسلیحات دیگر.»

نشست امیر قطر و ترامپ در کاخ سفید در شرایطی انجام می‌شود که تنش‌های داخلی فزاینده‌ای در منطقه خلیج‌فارس شکل گرفته است. عربستان سعودی، امارات، بحران و مصر در پنجم ژوئیه 2017، با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط اقتصادی و سیاسی‌شان با این کشور را قطع کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

R1016196/P36442/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، حسین قاسمی افزود: این حادثه ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه دیروز، بین یک دستگاه تریلی، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و پراید رخ داد که بالافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از پایگاه‌های جاد‌های قطب آباد، فین، سیاهو و یک تیم امداد و نجات هلال احمر به محل اعزام شد.
وی گفت: بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه شامل، رگ گیری، پانسمان و کنترل خونریزی، فیکس کردن اندام آسیب دیده سه نفر از مصدومان به بیمارستان خلیج فارس، دو نفر به بیمارستان شهید محمدی و یک مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد منتقل شد.
قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان رضایت به انتقال به بیمارستان نداده است، افزود: مصدومان این حادثه دچار ترومای متعدد بودند که همگی هوشیار هستند.

بیشتربخوانید:  انسداد و یک طرفه شدن بخشی از جاده بندرعباس به خمیر و لار
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سه نفر از مصدومان زن و چهار نفر مرد هستند.
وی افزود: یکی از مصدومان خانم باردار ۲۵ ساله‌ای بود که اکنون تحت نظر است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر
  • مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد
  • بازگشت اسد به دنیای عرب