Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@10:04:01 GMT

66 ميليون دلار ارزآوري در دليجان کسب شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۲۴۲۴

66 ميليون دلار ارزآوري در دليجان کسب شد

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت دليجان گفت: 66 ميليون دلار ارز آوري و ارزش افزوده از محل صادرات کالا پارسال در دليجان کسب شد.

مجيد طالبي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين ميزان ارزآوري صادراتي از محل صدور 432 هزار تن سيمان خاکستري، کنسانتره سرب، نمک تصفيه شده، تيشو، عايق رطوبتي و الياف پلي استر حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارکرد: درآمد صادراتي در اين شهرستان در سال گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال قبل آن 10 ميليون دلار افزايش دارد.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت دليجان گفت: با اعطاي بسته هاي تشويقي دولت براي حمايت از توليد کنندگان امسال نيز پيش بيني مي شود که ميزان ارزآوري صادراتي در دليجان حدود 20 درصد افزايش داشته باشد.
طالبي اظهارکرد: ترکيه، عراق، افغانستان، چين، ايتاليا ، تاجيکستان، بلژيک، امارات متحده عربي، بلغارستان، هلند، ارمنستان، امارت، قزاقستان، کره جنوبي و ترکمنستان از جمله کشورهاي هدف صادراتي کالاهاي توليدي دليجان بوده اند.
وي بيان کرد: محصولات توليدي اين شهرستان توسط 18 واحد صنعتي صادرات محور توليد و در بازارهاي بين المللي عرضه مي شود.
رئيس صنعت، معدن و تجارت دليجان اظهارکرد: 337 واحد توليدي در چهار شهرک و ناحيه صنعتي دليجان داراي پروانه بهره برداري است که در اين واحدها هشت هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.
طالبي افزود: دليجان رتبه سوم سرمايه گذاري بخش صنعتي استان مرکزي را به خود اختصاص داده و پنج درصد از مجموع سرمايه گذاري صنعتي اين استان متعلق به اين شهرستان است.
رئيس صنعت، معدن و تجارت دليجان گفت: موقعيت جغرافيايي ويژه دليجان و فراهم بودن زيرساخت هاي صنعتي شرايط سرمايه گذاري در اين شهرستان را متمايز کرده و مجتمع توليدي الياف پلي استر دليجان در خاورميانه در رده بزرگترين مجموعه هاي توليدي است.
طالبي گفت: واحدهاي عايق رطوبتي مستقر در دليجان بيش از 70 درصد نياز کشور به اين محصول را توليد مي کنند.
وي بيان کرد: واحد توليدي سيمان خاکستري اين شهرستان نيز با ظرفيت اسمي سالانه يک ميليون تن فعاليت دارد.
رئيس صنعت،معدن و تجارت دليجان افزود: واحد سرب راونج در 30 کيلومتري شمال‌شرقي دليجان نيز کنسانتره سرب با عيار 50 درصد و کنسانتره روي با عيار 24 درصد توليد مي کند.
دليجان واقع در جنوب استان مرکزي با 50 هزار نفر جمعيت در مسير شاهراه اصلي استان هاي جنوبي و شرقي با استان هاي شمالي و مرکز قرار دارد و تنها خوشه صنعتي کشور در توليد عايق رطوبتي و قطب توليد الياف پلي استر کشوردر اين شهرستان مستقر است.
7277/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بیشتر صنعت پرورش بلدرچین شهرستان میبد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان با داشتن ۱۰ واحد تولیدی رتبه اول تولید گوشت بلدرچین دراستان را به خود اختصاص داده است.     وی اضافه کرد: بزرگترین واحد استان با ظرفیت سیصد هزار قطعه در این شهرستان است که متاسفانه در چند سال گذشته بعلت گرانی نهاده و عدم نقدینگی با حداقل ظرفیت به تولید مشغول بود، در این راستا با حمایت دولت سیزدهم فعایت این واحد مجدد آغاز شده است.      مسروری فر در ادامه افزود: ظرفیت تولیدی شهرستان یک هزار تن گوشت و ۲۰۰ تن تخم بلدرچین است که در سال‌های گذشته به نصف تقلیل یافته که امیدواریم با تخصیص تسهیلات برای سرمایه در گردش و تجهیز ماشین آلات با هدف افزایش بهره وری انرژی و کاهش هزینه تولید شاهد دستیابی به رتبه برتر کشوری درتولید گوشت پرارزش بلدرچین باشیم.

دیگر خبرها

  • نراق چشم انتظار بهار
  • بازگشت ۱۷ واحد تولیدی دزفول به چرخه تولید
  • ارزآوری حاصل از صادرات ید در گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت
  • رونق بیشتر صنعت پرورش بلدرچین شهرستان میبد 
  • افزایش شمار واحد‌های تولیدی فعال در جزیره قشم
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند
  • افتتاح ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سدید کرمان
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر در کارخانه سیمان اردستان
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر اردستان
  • صادرات بیش از ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر