Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@05:22:15 GMT

حکم حبس براي برخي افسران ارتش ميانمار

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۲۵۸۲

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از کوالالامپور، دادگاهي در ميانمار هفت افسر و نظامي ارتش ميانمار را به اتهام کشتن 10 مسلمانان روهينگيايي در سال گذشته طي احکامي جداگانه به 10 سال زندان و کار سخت محکوم کرد.

اين نخستين پيگيري قضايي پس از بحران کشتار و آوارگي اقليت مسلمان روهينگيايي در ميانمار است که براساس آن دادگاهي در اين کشور تعدادي از نظاميان ميانماري را به «کشتارجمعي» محکوم مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قتل عام 10 نفر از مسلمانان روهينگيايي در روستاي «ايندين» ايالت راخين در روز دوم سپتامبر سال گذشته ميلادي تنها جناياتي است که اين گروه از نظاميان ميانماري به آن اعتراف کردند.ميانمار پست دراين زمينه گزارش داد: حکم قاضي اين دادگاه توسط «مين آنگ هلاينگ» فرمانده ارتش ميانمار اعلام شد.

طبق حکم اين دادگاه 4 نفر از افسران نظامي متهم پرونده از ارتش اخراج و به 10 سال زندان با کار سخت محکوم شدند.
سه نظامي ميانماري ديگر متهم پرونده نيز پس از اخراج از ارتش به 10 سال زندان به همراه کار سخت محکوم شدند که آنها بايد دوران محکوميت خود را در يک زندان جنايي سپري کنند.

اين دادگاه در پشت درهاي بسته ، بدون حضور خبرنگاران و بدون توجه به درخواست هاي نهادهاي بين المللي براي بررسي مستقل پرونده ، برگزار شد.طبق شهادت روستاييان و بستگان قربانيان، اين نظاميان 10 نفر از مردان روهينگيايي را به طور گروهي اعدام کرده و اجساد آنها را در يک گور جمعي دفن کردند.آنگ سان سوچي رئيس حزب حاکم ميانمار اين اقدام را گامي مثبت در اين کشور ارزيابي کرد.

سازمان پزشکان بدون مرز با انتشار گزارشي در سال گذشته برآورد کرد دستکم 6 هزار و 700 نفر از اقليت مسلمان روهينگيايي در همان ماه اول آغاز حملات ارتش ميانمار به روستاهاي راخين کشته شدند.نهادهاي مدني بين المللي مي گويند نقض و سرکوب حقوق بشر توسط نظاميان ميانمار که طي 50 سال گذشته قدرت را در اين کشور در دست داشته اند ، در جهان بي سابقه بوده است.

ارتش و گروه هاي بودايي افراطي با عمليات سرکوب و کشتار گسترده روهينگيايي ها در ايالت راخين ميانمار که از اوت 2017( شهريور96) آغاز شده ، هزاران نفر را کشته و افزون بر 700 هزار نفر را آواره کرده اند.سازمان ملل و نهادهاي مدني اقدامات ارتش ميانمار را به نسل کشي و پاکسازي نژادي متهم کرده و نظاميان اين کشور را بدترين ارتش جهان ناميده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به همکاری قوه قضائیه با دولت برای تحقق مطالبه رهبری انقلاب و مردم در خصوص رشد تولید گفت: املاک معرفی شده از سوی سازمان زندان ها در هیأت عالی مولدسازی پذیرفته شده اند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور درباره همکاری قوه قضائیه با دولت اظهار کرد: هر پرونده‌ای که مربوط به موضوع تولید باشد در اولویت قرار می دهیم و به موجب اختیاری که قانون به رئیس دیوان داده، خارج از نوبت رسیدگی می شود که در امر تولید و مسائل اقتصادی کشور مؤثر و مفید باشد.

وی افزود: یک سری مسائل وجود دارد که در حوزه اختیارات قوه قضائیه نیست اما مساعدت و کمک به دولت می کند؛ مصادیق زیادی درباره فعال کردن کارخانجات و مراکز تولیدی و احیانا ترخیص برخی کالاها از گمرکات به این موضوع اختصاص دارد؛ تا جایی که در این زمینه ها قوه قضائیه در توانش بوده، اقدامات لازم را انجام داده است؛ الان هم قوه قضائیه در راستای تحقق آنچه مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است، به دولت کمک می کند.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: چه مسائلی که مستقیما مرتبط به قوه قضائیه هگاست و چه مسائلی که مستقیما مربوط به این قوه نیست اما می تواند برای کمک به دولت در تحقق امر جهش تولید مؤثر و مفید باشد، در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری جلسات هیأت عالی مولدسازی اظهار کرد: آنچه من شاهدم، این است که این هیأت به صورت جدی وارد شده و مازاد بودن ها را تشخیص می دهد اما کاری است که زمان می برد؛ همین چهارشنبه گذشته نیز در جلسه هیأت عالی مولدسازی مطرح شد که باید خروجی ملموس و محسوس داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت عالی مولدسازی دنبال آن هستند که این مسائل زودتر محقق شود تا مردم آثار آن را شاهد باشند.

نماینده قوه قضائیه در هیأت عالی مولدسازی گفت: این قوه هم در سازمان زندان ها موارد عدیده دارد که در هیأت مولدسازی مورد بحث قرار گرفته اند و مازاد بودن آنها تشخیص داده شده است که در حال طی کردن مراحل بعدی برای مولدسازی هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی