Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ امیر سرتیپ دوم  ابراهیم گل گلی در مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در مسجد حاج صفایی شهرستان بجنورد اظهار کرد :  شهید سپهبد صیاد شیرازی در ساماندهی پادگان ها نقش بی بدیلی داشت .

وی افزود : شهید صیاد شیرازی پس از انقلاب  به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش ، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سایر سمت هایی که در آن خدمت صادقانه کرد ، توانست در ساماندهی پادگان ها نقش کلیدی ایفا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل گلی در ادامه با اشاره به اینکه سپهبد صیاد شیرازی  در ستاد مرکزی سپاه نیز عضویت داشت ، خاطر نشان کرد :تاسیس قرارگاه حمزه سیدالشهدا که نقش هماهنگ کننده بین نیروهای ارتش و سپاه  را داشت توسط این شهید بیانگر تعلق خاطر این بزرگوار به ارتش و سپاه بود و درواقع این بزرگوار هم به ارتش جمهوری اسلامی و هم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق دارد.

وی همچنین به عملیات غرور آفرین مرصاد اشاره کرد و افزود : در واقع نقشه ها و تدابیر شهید صیاد شیرازی  در عملیات مرصاد عامل شکست سنگین منافقین بود و منافقین کوردل نیز با ترور این فرد بزرگ  ، برگی دیگر از جنایت های هولناک خود را ثبت کردند.

ارشد نظامی آجا در خراسان شمالی همچنین به مراسم تشییع این شهید بزرگ اشاره کرد و گفت : خیل عظیم تشییع کنندگان این شهید بزرگ بیانگر محبوبیت و توانایی بالای این شهید بود که خرد نظامی را با احساسات مردمی ترکیب کرده بود .

 

خبرنگار : مهدی رضائی 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب خراسان شمالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسجد نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالگرد عملیات بیت المقدس در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، مصاحبه ای از سرتیپ بازنشسته توپخانه و ستاد «مسعود بختیاری» از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افسر عملیاتی قرارگاه کربلا از طراحان عملیات بیت المقدس(عملیات آزادسازی خرمشهر) در خصوص نحوه طرح‌ریزی، اجرای و در نهایت موفقیت عملیات بیت‌المقدس در سایت جماران منتشر شد.

در بخش ابتدایی این گفتگو امیر بختیاری توضیحاتی درباره نقش ارتش در مدیریت جنگ پرداخته و می گوید؛« مدیریت صحنه جنگ را ارتش بر عهده داشت. به این دلیل که در آن زمان هنوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انسجام سازمانی پیدا نکرده بود. اساساً سپاه به عنوان فرماندهی کل تشکیل نشده بود و به صورت سپاه شهری با وظیفه انتظامی عمل می‌کرد. آقای ابوشریف و مرتضی رضایی که هر دو به فرماندهی سپاه منصوب شدند، اساساً معتقد به جنگیدن سپاه با دشمن خارجی نبودند و اعتقاد داشتند که سپاه وظیفه دیگری دارد. اما تعدادی دیگر که از فرماندهان سپاه که عمدتاً متعلق به استان خوزستان بودند مثل آقای شمخانی، سردار رشید، احمد غلامپور و شهید احمد سوداگر اعتقاد داشتند که سپاه باید در جنگ برون مرزی نیز شرکت کند. غرض این بود که بگویم در سال اول جنگ مدیریت صحنه بر عهده ارتش است، زیرا نیروهای سپاه هم فاقد سازمان و هم فاقد تجربه هستند.»

خبرآنلاین در بازنشر این گفتگو در رسانه خود، این بخش از اظهارات امیر بختیاری را محور تیتر خود قرار داده و سهوا نام آقای محسن رضایی را به جای مرتضی رضایی آورده بود، که به این وسیله از این اشتباه سهوی عذرخواهی می کند.

متن کامل این گفتگو با تیتر «امیر سرتیپ بختیاری: در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند» را بخوانید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901285

دیگر خبرها

  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان