Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@20:48:17 GMT

ديدار وزيران نفت ايران و هند در دهلي نو

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۲۹۷۷

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دهلي نو، بيژن زنگنه وزير نفت ايران که براي شرکت درشانزدهمين نشست بين المللي انرژي در دهلي نو پايتخت هند به سر مي برد قبل از آغاز اين اجلاس با پرادهان وزير نفت و انرژي هند ديدار و درباره تقويت روابط دو کشور در اين بخش گفتگو‌کرد.

وي در پايان اين ديدار گفت ما موضوع برداشت نفت هند از ايران و روند سرمايه گذاري هند در پروژه فرزازاد بي را در اين مذاکره بحث و بررسي کرديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگذشته اشکالات زيادي در اين پروژه وجود داشت اما اکنون مشکلات رفع شده است و کارها  پيش مي‌رود.

 وزير نفت روند مذاکره براي توسعه ميدان گازي فرزاد بي را مثبت ارزيابي کرد.

وي با اشاره به علاقمندي هندي ها براي توسعه ميدان نفتي در  ايران گفت وزير  نفت هند در اين خصوص موافقت خود را اعلام کرد و دستور دادند پيشنهادهاي طرف هندي حداکثر  تا دوماه به ما داده شود .

وزير نفت هند هم در اين ديدار از ايران به عنوان يکي از تامين کنندگان بزرگ انرژي و شريک تجاري هند ياد کرد و بر گسترش همکاري ها و سرمايه گذاري دو کشور هند و ايران در حوزه انرژي تاکيد کرد .

بيژن زنگنه درباره اجلاس بين المللي انرژي هم‌ گفت اين اجلاس مذاکره بين توليد کنندگان و مصرف کنندگان انرژي است که هر دو سال يکبار برگزار مي شود و امسال در کشور بزرگ مصرف کننده هند برگزار مي شود.

وي افزود در اين اجلاس نظرات کشورهاي وارد کننده و صادرکننده انرژي بايد به هم نزديک شود و تبادل نظرات صورت گيرد. وزير نفت ايران ابراز اميدواري کرد اين اجلاس با مديريت هندوستان هم اجلاس موفقي باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران

عکاس: علی احمدوند

دیگر خبرها

  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد