Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مدير تحقيق و توليد پالايشگاه گاز ايلام از صادرات 2 هزار و 700 تن گاز ال پي جي به کشورهاي پاکستان و افغانستان در سال 96 خبر داد.

به گزارش ايرنا، احسان نوراللهي شامگاه سه شنبه در اولين نشست کميته رونق صنايع پايين دستي پتروشيمي، نفت و گاز ايلام اظهار کرد: اين ماده در حوزه هاي مختلف داراي کاربرد است ولي مهم ترين مصارف آن خانه‌ها جهت اجاق گازها و وسايل گرمايشي ، کارخانه‌ها براي سوخت کوره‌ها و مشعل ‌ها (سوخت دوم) ، آشپزخانه‌هاي صنعتي و تجاري ، سيستم جرقه زن ، توربين‌هاي گازي در نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي و سوخت دوم براي خودروهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: هم اکنون پنج فرآورده در اين پالايشگاه توليد مي شود که شامل گازهاي اتان، متان، ال پي جي، ميعانات گازي و گوگرد است.
مدير تحقيق و توليد پالايشگاه گاز ايلام يادآور شد: گاز اتان در مصارف شهري مورد استفاده قرار مي گيرد و مابقي آن در شبکه سراسري جريان دارند، سال گذشته 2 هزار و 700 تن صادرات ال پي جي از استان به افغانستان و پاکستان صورت گرفته و 25 هزار تن نيز به عسلويه ارسال شده است.
نورالهي ادامه داد: روزانه 50 تانکر ميعانات گازي از اين مجموعه به بنادر جنوبي کشور حمل مي شود و 250 تن گوگرد روزانه در استان توليد شده که 27 هزار تن آن به ساير استان ها فروخته شده و 6 هزار تن آن نيز در داخل استان مصرف شده است.
وي اضافه کرد: گوگرد توليدي استان از کيفيت و درصد خلوص بالايي برخوردار است و يکي از ظرفيت هاي بسيار خوب براي توسعه و ايجاد صنايع پايين دستي است که مي تواند در مصرف آسفالت گوگردي، کود شيميايي و اسيد سولفوريک و ... مورد استفاده قرار گيرد.
مدير تحقيق و توسعه پتروشيمي ايلام نيز در اين جلسه گفت: براي ايجاد صنايع پايين دستي پتروشيمي در استان مشکلي در زمينه تامين مواد اوليه نداريم.
جواد قيصريان فرد اظهار کرد: بايد اطلاع رساني در خصوص طرح هاي جديد صنايع پتروشيمي صورت گيرد و به سمت ايجاد طرح هايي برويم که به راحتي در استان تامين خوراک آنها صورت مي گيرد.
وي افزود: هم اکنون 60 درصد صنايع پليمري توليدي کشور وارد بازار عراق مي شود که با توجه به ظرفيت هاي استان شاخه پلي استالين دومين ظرفيت توليد در استان را دارد که بايد مد نظر قرار گيرد.
اکتشاف منابع نفت و گاز در ايلام از سال 1347 توسط انگليسي ها آغاز شد، اين استان هم اکنون داراي 6 درصد ذخاير نفت (رتبه سوم) و 11 درصد منابع گاز (رتبه دوم) کشور است.
ميدان نفتي آذر يکي از ميدان هاي نفتي ايران است که در شرق شهرستان مهران واقع شده که مخزن اين ميدان با ميدان نفتي بدراي کشور عراق مشترک است ، اين ميدان داراي 2 ميليارد و 500 ميليون بشکه نفت خام در جا است و ميزان نفت قابل استحصال از اين ميدان 400 ميليون بشکه برآورد مي شود.
بهره برداري از منابع نفت و گاز، حمايت از اکتشاف، توسعه و تجهيز ميادين نفتي و گازي، احداث پالايشگاه هاي نفت، توسعه پالايشگاه گاز و مجتمع پتروشيمي و صنايع پايين دستي، توليد ثروت، اشتغال پايدار و توسعه استان را به همراه خواهد داشت.
7177/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدرحیمی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام خاطر نشان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

کد خبر 6088493

دیگر خبرها

  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد