Web Analytics Made Easy - Statcounter

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: لایحه شهرک حمل ونقل کالای زرین شهر به شورای اسلامی شهر تقدیم شد و امیدواریم با تصمیمات کارشناسی شده، چالش های موجود مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در جلسه علنی شورای اسلامی زرین شهر ضمن تقدیم لایحه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر اظهار کرد: پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر از جمله پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در شهرستان لنجان به شمار می‌آید که با مشارکت بخش خصوصی کلید خورده، اما چند سالی است به دلیل برخی مسایل با چالش‌هایی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور همه مسئولان به نوعی در تلاش هستند گام‌هایی را در رفع چالش‌های موجود در حوزه اقتصاد، اشتغال و... بردارند بر همین اساس شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر نیز با نگاهی جهادی به مسایل در تلاش هستند با تصمیمات کارشناسی شده گوشه‌ای از مسایل را در شهر زرین شهر مرتفع کنیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: امروز شرایط بسیار سخت بوده و مسئله کم‌آبی در شهرستان لنجان نیز از جمله مسایلی است که به نوعی مسئله اشتغال در حوزه‌های کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده و از سوی دیگر وضعیت شهرستان لنجان در حوزه اشتغال وضعیت مناسبی نبوده و آمار بیکاری در این شهرستان نسبت به استان آمار بالاتری است.

وی ادامه داد: بر همین اساس باید به سمت و سویی حرکت کرد که پروژه‌های نیمه‌تمام تاثیرگذار که می‌توان با حرکت‌های جهادی و تعامل این پروژه‌ها را مجددا آغاز کرد گام برداریم تا در حوزه اشتغال شاهد توفیقاتی باشیم و این مهم وظیفه تک تک ما به‌شمار می‌آید که مسئولیت‌هایی را پذیرفته‌ایم.

محمدی با اشاره به روند پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر با بیان اینکه قرارداد شهرک حمل و نقل در سال ۱۳۸۸ منعقد و به مرحله اجرا رسید، اضافه کرد: یکی از خواسته‌های مجموعه شورای اسلامی زرین شهر از شخص شهردار در دوره پنجم این بود که پرونده شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر هرچه سریعتر به اتمام برسد و بر همین اساس تلاش شد در حداقل زمان ممکن و با تصمیمات کارشناسی شده این پروژه به اتمام و بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: با توجه به مشارکتی بودن پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر ما در مرحله نخست باید با سرمایه‌گذاران بخش خصوص وارد مذاکره می شدیم و خوشبختانه سرمایه گذار بخش خصوصی تمایل داشت با حفظ منافع طرفین به صورت کدخدا منشانه این موضوع را حل و فصل کنیم.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: متاسفانه در حدود پنج سال گذشته پروژه تعطیل شده که توقف این پروژه آثار بسیار سوء از نظر اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد از این رو عزم شهرداری اتمام پروژه به نحو احسن و با نظارت شورای شهر، سیستم نظارتی و تعامل با سرمایه گذار حل کنیم.

وی افزود: باید توجه داشت طولانی شدن روند تکمیل این پروژه به‌هیچ‌وجه به نفع طرفین نبوده چراکه با گذر زمان این پروژه دیگر هیچ توجیه اقتصادی نخواهد داشت از این رو در گام نخست مدیریت شهری زرین شهر تلاش کرد در فضای آرام با برگزاری جلسات مختلف و کارشناسی شده با مدیران استانی، شهرستانی و سرمایه گذاران بخش خصوصی به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

محمدی تصریح کرد: طبق اعلام تیم سرمایه گذار، آنها پس از چهار سال توانستند در شهرداری زرین شهر حضور یافته و با این مجموعه وارد مذاکره شوند و این مسئله نوید بخش خوبی بود که آنها پذیرفته‌اند با تغییر مدیریت شهری و شورای اسلامی زرین شهر می‌توانند به صورت کدخدا منشانه مسایل و چالش‌ها مرتفع کرده و این موضوع را رفع کنند.

وی ادامه داد: پیرو مذاکرات انجام شده و جلسات متعددی که با نماینده‌ مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد استانی، فرماندار شهرستان، مراجع نظارتی، مراجع اجرایی و ...داشتیم، نظر همه مدیران ارشد استان و شهرستان رفع چالش‌های پروژه شهرک حمل و نقل به صورت تعاملی و راه‌اندازی هرچه سریعتر این پروژه بود.

شهردار زرین شهر اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و بر اساس درخواست‌های مردم، شورای اسلامی زرین شهر و مدیران ارشد استان و شهرستان مجددا با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شدیم و در نهایت به جمع‌بندی‌هایی رسیدیم و در نهایت این لایحه تنظیم و به شورای اسلامی شهر تقدیم شود و امیدواریم با تصمیمات کارشناسی اعضاء شورا چالش‌هایی که در زرین شهر بوده و هست، مرتفع شود.

وی یادآور شد: در متمم لایحه‌ای که شورای اسلامی زرین شهر تقدیم شد، ما به‌ صراحت آورده‌ایم که بخش خصوصی و شرکت‌های حمل‌ و نقل باید ظرف مدت سه ماه در این شهرک مستقر شوند و فعالیت خود را آغاز کنند.

محمدی عنوان کرد: باید توجه داشت تعاملات لازم با بخش خصوصی انجام گرفت توافقاتی انجام گرفت و موفق شدیم امتیازهای از قبیل افزایش ۱۰ هزار متر مربع کاربری جدید تجاری، ۱۰ غرفه باربری پنج‌هزار متری در کاربری‌های عمومی، قابلیت تغییر نقشه شهرک، اخذ امتیاز دریافت تعرفه ورودی، حذف تعهد شهرداری در خصوص احداث تقاطع همسطح ورودی و... را برای شهر وشهرداری به دست آوریم.

وی با بیان اینکه در لایحه جدید پروژه حمل‌ونقل تلاش شده تمام خواسته‌های شورای شهر گنجانده شود، خاطرنشان کرد: همچنین ابهاماتی که بین طرفین و در قرار داد وجود داشت مرتفع شد که موجب تعدیل قرارداد قبلی شده است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه امروز باید به سمت و سویی حرکت کرده که از فرسوده‌ شدن یکی از پروژه‌های بزرگ شهر جلوگیری شود، متذکر شد: توقف پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر تا به امروز باعث اتلاف زمان بهره‌برداری شده و با توجه به اینکه شاهد راه‌اندازی خطوط راه‌اهن جدید و همچنین شکل‌گیری سیستم‌های حمل و نقل آنلاین و...هستیم شرایط رقابت روز به روز سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود اولویت شهرداری زرین شهر راه‌اندازی شهرک حمل و نقل است و  قطعا با تحقق این مهم در آینده‌ای نه‌ چندان دور به‌ واسطه غرفه‌های موجود و کاربری‌های جانبی این شهرک، ارزش‌ افزوده خوبی برای شهرداری به ارمغان خواهد آمد.

محمدی تصریح کرد: باید توجه داشت بخش عمده‌ای از بار ترافیکی استان اصفهان با اجرای پروژه شهرک حمل‌ و نقل برطرف خواهد شد و با توجه به مجاورت کنارگذر غرب کشور در نزدیکی شهرک حمل‌ و نقل کالای زرین‌شهر بخش قابل توجهی از حجم ترافیک وسایل نقلیه سنگین کاهش خواهد یافت و محموله‌ها به‌ راحتی قابل‌ انتقال به شمال و جنوب خواهند بود.

وی ادامه داد: قطعا با راه‌اندازی شهرک حمل و نقل کالی زرین شهر اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد چراکه در این پروژه کاربری‌های مختلفی از جمله نمایشگاه‌های بزرگ خودرو، جایگاه‌های سوخت، بانک، هتل و... مورد توجه قرار گرفته همچنین برای ایجاد ارتباط بین حمل‌ و نقل ریلی و جاده‌ای نیز پیش‌بینی‌هایی انجام گرفته است.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: نکته مهم و قابل توجه در این پروژه آن است که با راه‌اندازی این پروژه بالغ بر یک هزار نفر اشتغال مستقیم و پنج هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد که این مهم با توجه به وضعیت فعلی شهرستان لنجان در حوزه اشتغال بسیار مهم و حایز اهمیت است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگربا راه‌اندازی این پروژه حجم قابل توجهی از سرمایه‌ها به سمت شهرستان لنجان سرازیر خواهد شد و قطعا تحقق این مهم همت مضاعف تمام مسئولان را می‌طلبد تا شاهد پویایی اقتصاد منطقه باشیم و بنده نیز معتقد هستم سرمایه تنها با پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذرا بخش خصوص نمی‌آید.

محمدی تاکید کرد: باید توجه داشت در دوره های گذشته تجربه خوبی در برخورد با سرمایه گذاران در زرین شهر نبوده است و یکی از نکاتی است که سعی شده در دوره پنجم مورد توجه قرار گیرد رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری در این شهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با رفع مشکلات پیش روی پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر این مهم نشان خواهد داد شهرداری نقش حمایتی و سازنده در بخش سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد.

شهردار زرین شهر تاکید کرد: باید توجه داشت ما در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر هیچ اعتقادی به تعطیلی پروژه‌های نیمه‌تمام نداریم بلکه تمام سعی ما بر تغییر رویه موجود و اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است از این رو در تلاش هستیم در سال جاری نیز کلنگی بر زمین نخورد و بر همین اساس پروژه جدیدی را در تعریف نکرده‌ایم تا این مهم محقق شود.

وی یادآور شد: در متمم لایحه‌ شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر فرجه زمانی دو ساله برای پروانه ساختمانی شرکت‌های حمل‌ و نقل در نظر گرفته شده که ظرف مدت دو سال ساخت‌ و سازها را تکمیل کنند و با توجه به اینکه تمامی شرکت‌های حمل‌ و نقل شهرستان لنجان در شهرک حمل‌ و نقل غرب استان، غرفه خواهند داشت دغدغه‌های موجود و انتظارات شهروندان نیز در این حوزه مرتفع می‌شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است

سعید مهرآمیز اظهار داشت: یکی از پروژه ها در حال اخذ پیمانکار و شروع به کار است که طی این پروژه نیمی از کوچه های شهرک جهاد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 وی افزود: پروژه دیگر روشنایی معابر این منطقه در حال تامین اعتبار است که سایر بخش‌های باقیمانده را پوشش خواهد داد. 

مدیر امور برق ناحیه ۲ شهر زاهدان تصریح کرد: برداشت طرح، ۶ بلوار اصلی شهرک جهاد نیز که فاقد روشنایی معابر بودند صادر و به مرحله اجرا رسیده است که نیازمند انجام تعهد ۵۰ درصدی توسط سازمان شهرداری، جهت اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین