Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، دبیرخانه علمی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی، بر حسب ارزیابی‌های انجام شده، مقالات برگزیده را اعلام کرد، از این مقالات در همایش‌های منطقه‌ای تقدیر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این دوره از همایش، 15 دبیرخانه منطقه‌ای تشکیل شده و مقالات مربوط به هر منطقه، توسط کمیته علمی تشکیل شده در آن دبیرخانه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و مقالات برگزیده اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این فرآیند، نام و مشخصات نویسندگان از ابتدای مقالات حذف و سپس جهت ارزیابی ارسال شده است.
 
برای مشاهده فهرست مقالات برتر اینجا کلیک کنید.
 مریم بشیری انتهای خبر

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی صدر امروز (چهارشنبه) در مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان دو دوره المپیاد‌های علمی دانشجویی که در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت دانش در دین اسلام اظهار داشت: این المپیاد بر اساس اسناد بالادستی از جمله مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۵ برای اولین بار با ۶ رشته آغاز شد و تا سال آینده با اضافه شدن رشته مهندسی فناوری نانو به ۲۴ رشته می‌رسد.

وی به مشارکت دانشگاه ها، حمایت بنیاد ملی نخبگان و استادان دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این المپیاد با دو روش؛ یعنی استفاده از آزمون کارشناسی ارشد یا متمرکز و یک روش غیرمتمرکز در مرحله اول برگزیدگان را انتخاب می‌کند. در روش متمرکز ۱۵ برگزیده اول ازمون کارشناسی در ۲۳ رشته ازمون به مرحله نهایی المپیاد راه می‌یابند.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: روش دیگر روش غیرمتمرکز است که دانشجویان ممتاز مناطق ۱۰ گانه کشور معرفی می‌شوند و با هم در ازمون به شکل غیرمتمرکز رقابت می‌کنند و از بین ان‌ها افراد شاخص به مرحله نهایی راه می‌یابند و در رقابتی مانند کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنند.

صدر گفت: این آزمون امسال هم اواخر تیر برگزار می‌شود و به طور کلی ۲۹ درصد افراد که در مرحله اول شرکت می‌کنند به مرحله بعد راه می‌یابند.

۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در سال ۱۴۰۱ در مجموع هزار و ۲۹۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ هزار و ۳۲۳ نفر در مرحله نهایی بودند و ۱۱۷ نفر برنده این ماراتن علمی شدند و امروز مدال‌های طلا، نفره و برنز این المپیاد را به خانه می‌برند. همچنین دانشگاه صنعتی شریف با تعداد ۲۸ مدال رتبه اول، دانشگاه تهران با ۲۰ مدال دوم رتبه دوم و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۸ مدال رتبه سوم را دارند.

به گفته معاون آزمون‌های سازمان سنجش، برگزیدگان این المپیاد‌های علمی دانشجویی حمایت‌هایی دریافت می‌کنند؛ از جمله بر اساس مصوبه شورای هدایت استعداد‌های درخشان ۱۵ نفر اول هر رشته را در شته مرتبط بدون کنکور در ارشد پذیرش می‌شوند و بنیاد ملی نخبگان هم حمایت می‌کند.

۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند

به گزارش آنا، المپیاد علمی دانشجویی کشور هرسال در دو مرحله متمرکز و غیر متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. آزمون مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور صبح و بعدازظهر جمعه چهارم شهریور سال ۱۴۰۱ در دانشگاه‌های مراکز مناطق ۱۰ گانه کشور برگزار شد.

همچنین مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی ۳۰ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد. دانشجویان دوره کارشناسی از سال سوم به بعد می‌توانند در المپیاد‌های علمی دانشجویی کشور شرکت کرده و دانش خود را در رشته مورد نظر ارزیابی کنند.

شرکت کنندگان در این المپیاد در رشته‌های «زبان و ادبیات فارسی»، «علوم جغرافیا»، «علوم اقتصادی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «روان شناسی»، «علوم زمین»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست شناسی»، «آمار»، «ریاضی»، «طراحی صنعتی»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی صنایع»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات»، «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» با هم رقابت می‌کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • سومین کنگره علمی «وانا» در ارومیه برگزار می‌شود
  • سومین کنگره علمی «وانا» در شهر ارومیه برگزار می‌شود
  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • همایش ملّی زبان‌ها و گویش‌های ایران فراخوان داد
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی