Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، هدایت‌الله میرمرادزهی گفت: راهبرد شیلات افزایش بهره‌وری در میزان صید و درنتیجه افزایش اشتغال‌زایی در صنعت صیادی است؛ سیستان و بلوچستان بیشترین میزان صید صنعتی و تجاری ایران را دارد و عمده ماهی کارخانه‌های بزرگ ایران از این استان تأمین می‌شود، بنابراین سیستان و بلوچستان و سواحل مکران نقش عمده‌ای در تحقق این راهبرد شیلات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در حال حاضر تنها از ۲۵ درصد ذخایر دریا برداشت می‌کنیم که یکی از راهبرد‌های شیلات افزایش استحصال و بهره‌وری از دریا و آب‌های اقیانوسی با اعزام کشتی‌های بزرگ صید صنعتی با ظرفیت بیش از ۲ هزار تن است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۹ بندر صیادی چابهار و کنارک به دلیل عمق آبخور پایین قابلیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ صید صنعتی را ندارند و تنها لنج‌ها و شناور‌های فایبرگلاس و چوبی ما با ظرفیت ۵۰ تا ۱۲۰ می‌توانند در این بنادر پهلوگیری کنند.

میرمرادزهی اضافه کرد: با توجه به راهبرد افزایش میزان بهره‌وری در صید و لزوم اعزام و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ صید صنعتی در چابهار و کنارک به‌عنوان قطب صید و صیادی ایران، ۷۰۰ متر اسکله را در بندر شهید بهشتی از سازمان بنادر و دریانوردی برای پهلوگیری این کشتی‌ها درخواست کردیم.

وی گفت: البته سال گذشته هم چندین مرتبه یک کشتی بزرگ صید صنعتی با ظرفیت ۲ هزار تن در بندر شهید بهشتی تخلیه شد که افزایش قابل‌توجهی در میزان صید، اشتغال‌زایی و تأمین کارخانجات تن ماهی داشت.

وی افزود: ما به‌دنبال این هستیم که رفت‌وآمد این کشتی و کشتی‌های بزرگ صید صنعتی در چابهار با اهتمام سازمان بنادر و اختصاص یک اسکله مجزا برای پهلوگیری شناور‌های بزرگ صیادی در بندر شهید بهشتی چابهار دائمی شود که موافقت سازمان بنادر را نیز در پی داشته است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امسال تاکنون، صیادان سیستان و بلوچستان بیش از ۲۳۰ هزار تن برداشت از دریا داشتند که با توجه به اینکه هنوز ۲ ماه به فصل دریا روی مانده رشد ۱۰ درصدی را در میزان صید نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و همچنان هم مانند ۲ سال گذشته رتبه اول میزان صید و صیادی را در بین بنادر کشور دارا هستیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران سیستان و بلوچستان شهید بهشتی صنعت کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان