Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:29:38 GMT

«سربازان کوچک» حکایت اصحاب فیل برای کودکان است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۳۷۴۴

«سربازان کوچک» حکایت اصحاب فیل برای کودکان است

خبرگزاری شبستان: مریدی زاده با بیان اینکه قرآن کریم پیام های زیادی دارد، گفت: ما می توانیم از این پیام ها در قالب های هنری استفاده کنیم تا انسانیت در جامعه پررنگ تر شود.

احمد مریدی‌زاده، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر از چاپ اثر جدید خود با نام " سربازان کوچک " به خبرنگار شبستان خبر داد و گفت: نمایشنامه " سربازان کوچک " کار عروسکی و انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع این نمایشنامه برگرفته از داستان اصحاب فیل است. در این نمایشنامه چگونگی واقعه اصحاب فیل برای بچه ها تبیین می شود. تحقیق و نگارش این اثر حدود سه ماه به طول انجامید.

 

مریدی زاده بیان کرد: نمایشنامه دیگری با عنوان روزهای " کودکی یک پیامبر " برای کودکان نوشتم که در مورد زندگی حضرت سلیمان است. نگارش این اثر همراه با تحقیق و پژوهش سه ماه طول کشید. هر دو نمایشنامه که اخیرا به چاپ رسیده است، نشات گرفته از قصص قرآنی است. معتقدم از قصص قرآنی می توانیم در قالب هنر استفاده کنیم و پیام های قرآنی را به بچه ها برسانیم و هدف من نیز این بود.

 

وی خاطرنشان کرد: باید به بچه ها امکان تحقیق بدهیم. نباید ایده ها و عقاید خود را به آنها تحمیل کنیم. بچه ها را باید در حوزه های مختلف اعم از خانوادگی و اجتماعی مشارکت دهیم و آنها را در امور مختلف سهیم کنیم. باید به بچه ها توجه کنیم و از آنها کمک بخواهیم. نباید بچه ها را نادیده بگیریم.

 

این نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر عنوان کرد: زمانی که نمایشنامه های " روزهای کودکی یک پیامبر " و " سربازان کوچک " را می نوشتم بسیاری از دوستانم گفتند نمی شود از موضوعات قرآنی در آثار هنری استفاده کرد اما من طور دیگری فکر می کردم.

 

مریدی زاده با بیان اینکه قرآن کریم سرشار از آموزه است، عنوان کرد: بنده حتی کار انیمیشن هم می کنم و از پیام های قرآنی در انیمیشن هم استفاده کردم. معتقدم قرآن سرشار از پیام است. متاسفانه ما فقط قرآن را بر سر قبور می خوانیم و از قرآن در مراسم فاتحه خوانی استفاده زیادی می کنیم. اگر قرآن را به دقت بخوانیم، متوجه می شویم که این کتاب آسمانی پر از پیام است. قرآن کریم پیام های انسانی زیادی دارد و ما می توانیم از این پیام ها در زندگی خود استفاده کنیم تا انسانیت در جامعه پررنگ تر شود.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی دولت ارز مجلس ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور بیرجند نجفی شعار سال ۹۷ حسن روحانی کالای ایرانی سربازان کوچک مریدی زاده مریم داوری نمایشنامه کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی امروز دوشنبه در اختتامیه جشنواره در مسیر انتخاب گیلان اظهار کرد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در شورانگیزی انتخابات اخیر مجلس و خبرگان رهبری بسیار اثرگذار و ستودنی است.

وی به تبیین نقش محوری رسانه در ابعاد مختلف پرداخت و بیان کرد: رسانه نقش روشنگری و جهت دهی افکار عمومی را بر عهده دارد و این مهم در دنیا به وضوح روشن است.

جلایی با استناد از آیات گوهربار قرآن کریم، نقش رسانه ها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: حکمت و موعظه حسنه دو محور فعالیت رسانه ها به شمار می روند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های ایالات متحده و خیابان‌های انگلیس افزود: بازتاب رسانه ای این اتفاقات نشان دهنده قدرت و نفوذ نرم رسانه ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه خرداندیشی در کنار حکمت اهمیت دارد، گفت: رسانه‌ها در جنگ غزه و فلسطین با موعظه حسنه موجب شکل گیری عواطف انسانی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رسانه ها گفت: توجه به اصحاب رسانه و رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد.

کد خبر 6092439

دیگر خبرها

  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست