Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@04:02:55 GMT

فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۴۰۳۳

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصرروز 21 فروردین در نشست ستاد اقامه نماز استان سمنان که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ترویج نماز باکار فرهنگی اثرگذار، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید داشتند که کارهای فرهنگی اثرگذار به ترویج مسائل فرهنگی در جامعه منجر می‌شود لیکن نهادهای تأثیرگذار و ذی‌صلاح می‌بایست با برنامه‌ریزی مدون به این مقوله پرداخته تا شاهد اشاعه فرهنگ نماز در بین آحاد جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از روش‌های اثرگذاری اقدامات فرهنگی این است که مخاطبان فعالیت‌های فرهنگی در جامعه مشخص شوند برای مثال وقتی طیف گسترده‌ای از جامعه در زیرمجموعه‌ای به نام هیئت‌های مذهبی که در زمره ظرفیت‌های تبلیغی نظام اسلامی نیز محسوب می‌شوند، قرار می‌گیرند به‌واقع می‌توانند اثرگذاری اقدامات فرهنگی در جامعه را دوچندان کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی استان مانند هیئات مذهبی، تشکل‌های مذهبی، مؤسسات فرهنگی و روحانیان درباره ترویج فرهنگ نماز، اذعان کرد: بزرگ‌ترین شبکه تبلیغی جهان، هیئات مذهبی مردم محور در ایران اسلامی هستند که اقشار مختلف را گردهم می‌آورند لیکن باید از این ظرفیت‌ها در راستای ترویج فرهنگ دینی بهره جست.

شکری بر ضرورت برنامه‌ریزی مدون برای تغذیه هیئات مذهبی تأکید کرد و افزود: نباید فعالیت‌های مرتبط با نهادهای مردمی فعال در حوزه فرهنگ دینی مانند هیئات مذهبی، تنها منحصر به محرم باشد که این امر نیازمند ورود دستگاه‌های فرهنگی، نقشه را و برنامه‌ریزی مدون در سطح استان سمنان است.

وی با اشاره به اینکه دیگر ظرفیت ویژه فراگیر در اجرای برنامه‌های تأثیرگذار اجتماعی، فرهنگی و دینی، فضای مجازی است که با استفاده از داشته‌های ما در استان مانند، نیروی انسانی مستعد و جوان، دستگاه‌های فرهنگی، شبکه تبلیغی، روحانیان و ... می‌توان بهره‌گیری خوبی از آن داشت متذکر شد:  فضای مجازی ظرفیتی مناسب برای توسعه فرهنگ و تبلیغ امور دینی مانند فرایضی چون نماز است که باید با برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند به آن سمت‌وسوی صحیح بخشید.

شکری دیگر مقوله تأثیرگذار در اقدامات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را جذب دایره مخاطبان از طریق اجرای برنامه‌های فراگیر و متنوع دانست و گفت: باید تنوع‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی در کنار نیازسنجی مخاطبان مدنظر قرار گیرد تا برای مثال برنامه‌های ترویج فرهنگ نماز برای یک جوان ۲۰ ساله نیز جذابیت داشته باشد که این امر به‌راحتی و با یک برنامه نیازسنجی و سلیقه سنجی میسر خواهد بود که نیاز به نوآوری و خلاقیت دارد که در جوانان ما به‌وفور یافت می‌شود.

وی افزود: دیگر ظرفیت ترویج فرهنگ دینی به‌خصوص مقوله نماز، مدارس هستند که خوشبختانه با تعامل خوب بین سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش‌وپرورش و نهادهای ذی ربط اقدامات بسیار خوبی در سطح استان اجرا شده و کمتر مدرسه ای در استان وجود دارد که نماز جماعت در آن برگزار نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ادامه داد: چهارمین ظرفیت برای ترویج فرهنگ دینی به خصوص در مقوله نماز، انعکاس رویدادها و اخبار مرتبط به آن است، امروز در عصر ارتباطات ما نیازمند اطلاع رسانی درباره فعالیت ها هستیم که این امر نیز باید مد نظر قرار گیرد.

شکری خواستار نگاه ویژه مسئولان دستگاه های اجرایی به مقوله نماز شد و افزود: یکی از تاکیدات همیشگی ستاد اقامه نماز در استان سمنان این است که مسئولان ادارات و نهاد های دولتی، خدماتی، اجرایی و ... همواره در نماز حضور پیدا کنند و اقداماتشان نیز در راستای ترویج فرهنگ نماز باشد برای مثال احداث و تجهیز نمازخانه در ادارات با کمترین هزینه می تواند یکی از مواردی باشد که عنایت به آن در ترویج فرهنگ نماز موثر خواهد بود.

وی خواستار انعکاس اخبار مرتبط با نماز جماعات در ادارات و نهادهای اجرایی استان سمنان با هدف ایجاد انگیزه شد و تاکید داشت: تعامل بین دستگاهی به خصوص با ستاد اقامه نماز و سازمان تبلیغات اسلامی همواره در ترویج فرهنگ نماز موثر بوده است. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود