Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@12:24:33 GMT

یکهزار شالیکار صحنه ای با محدودیت کشت روبرو شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۴۹۷۴

یکهزار شالیکار صحنه ای با محدودیت کشت روبرو شدند

به گزارش ایرنا، نورالدین فرزادی پور عصر سه شنبه در نشستی خبری که در دفتر فرمانداری صحنه برگزار شد، اظهار داشت: یک هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در شهرستان صحنه وجود دارد که با توجه به وضعیت کم آبی از کشاورزان می خواهیم به سمت کشت های کم آب بر بروند.
وی اظهار کرد: محدویت و ممنوعیت کشت برنج در شهرستان صحنه امسال با تصمیم شورای حفاظت از آب استان کرمانشاه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید کشت های جایگزین را به مردم‌ معرفی کنیم، گفت: با توجه به کاهش منابع آبی، کشاورزان شهرستان صحنه باید به فکر کشت دیگر محصولات کم آب بر باشند.
فرماندار صحنه در ادامه گفت: در ایام ‌نوروز امسال نمایش های بومی و محلی را در دربند این شهر برگزار کردیم و روزانه 10 هزار نفر از آن بازدید کردند.
فرزادی پور افزود: برگزاری جشنواره های بومی، محلی و موسیقی ‌محلی همچون تنبورنوازی در سال 97 به صورت جدی دنبال می شود.
وی همچنین با بیان اینکه 48 واحد راکد در شهرستان صحنه داریم، ‌گفت: بیش از 10 سال است که این واحدهای تولیدی غیرفعال هستند که یک واحد تولید شیر بزودی با 100 نفر اشتغالزایی دوباره راه اندازی می شود.
فرمانده صحنه اعلام کرد: سال گذشته آمار جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی چهار درصد رشد داشته است که نشان از کاهش چهار درصدی آمار بیکاری در این شهرستان دارد.
فرزادی پور همچنین گفت: در دهه فجر سال گذشته 67 میلیارد تومان پروژه در شهرستان صحنه افتتاح شد که افتتاح نخستین کلینیک تخصصی شبکه بهداشت و درمان، گازرسانی به 27 روستا، آبیاری نوین 800 هکتار از زمین های کشاورزی در منطقه دینور، افتتاح مرحله نخست شرکت ایران ذرت و بهسازی راه بخشی از این پروژه ها بود.
فرماندار صحنه در رابطه با اقامتگاه های بوم ‌گردی هم گفت: تاکنون هفت جشنواره بومی ‌و محلی در هفت دهستان این شهرستان برگزار شده است.
فرزادی پور افزود: برگزاری این جشنواره ها شور و نشاطی در منطقه ایجاد کرد و منجر به معرفی مناطق نمونه گردشگری شهرستان شد.
وی با بیان اینکه مردم ‌نیازمند نشاط و شادی هستند، گفت: با استفاده از فرهنگ های بومی و محلی خود می توانیم شادی را به درستی در میان مردم ‌ترویج دهیم.
شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7445
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال ایام نوروز دهه فجر شادی کشاورزی موسیقی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروردین ۱۴۰۲ بود که سایپا از سدان P۹۰ پرده برداشت. این خودرو در ابتدا با نام کادیلا رونمایی شد اما بعد ها با نام پروژه P۹۰ توسعه پیدا کرد. حالا پس از گذشت بیش از یکسال کاتالوگ سدان P۹۰ منتشر شده است و مشخصات رسمی و نهایی این محصول به صورت رسمی به تایید رسیده است.

براساس گزارش آخرین خودرو، این خودرو قرار است در خط تولید پارس خودرو به تولید برسد و به عنوان یکی از محصولات اختصاصی این زیر مجموعه سایپا در کنار سهند عرضه خواهد شد. تولید رنو تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ بعد از اعمال تحریم های شدید در ایران متوقف شد اما به دلیل کیفیت و دوام بالای این خودرو، همچنان بازار خوبی برای آن شاهد هستیم. همین نکته باعث شد تا سایپا تولید نسخه ایرانیزه شده از ال ۹۰ یا همان داچیا (Dacia) لوگان را پیش ببرد. البته باید دید کیفیت و عملکرد فنی سدان P۹۰ پارس خودرو نسبت به ال ۹۰ چگونه خواهد بود.

کاتالوگ سدان P۹۰

مشخصات فنی سدان P۹۰

بر اساس کاتالوگ منتشر شده، سدان P۹۰ به پیشرانه ME۱۶ مجهز است. این پیشرانه همان پیشرانه EC۵ گروه PSA است که از زمان قبل از برجام به سایپا رسیده و حالا تولید آن در مگاموتور انجام می شود. علاوه بر سدان P۹۰ قرار است در سایپا شاهین پلاس هم این پیشرانه را داشته باشیم. این پیشرانه کلیتی برابر با پیشرانه TU۵ پلاس دارد اما در برخی جزئیات نظیر بلوک سیلندر با آن موتور متفاوت است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در ال ۹۰ ایرانی توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. البته احتمالا در آینده نسخه اتوماتی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE را هم خواهیم داشت. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل پیچشی است. نکته جالب ترمز های این خودرو است که در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای است!

کابین و امکانات

طراحی کابین سدان P۹۰ الگوهای مشابه با همان تندر ۹۰ را دارد که البته تغییراتی را در برخی جزئیات می بینیم. این سدان در نسخه دنده ای به امکاناتی نظیر فرمان Dکات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، دو کیسه هوای جلو، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا مجهز است.

شباهت فنی P۹۰ با شاهین پلاس سایپا

قرار است تا شاهین پلاس سایپا و P۹۰ پارس خودرو از یک قوای محرکه و مجموعه انتقال قدرت استفاده کنند. در حال حاضر نمونه نهایی شاهین پلاس اتوماتیک به بازار کشور معرفی شده و قرار است تا پایان تابستان ۱۴۰۳ این سدان سایپایی به بازار بیاید. خبرنگاران آخرین خودرو هم گزارشی ویدیویی از نسخه نهایی شاهین پلاس به عنوان برادر فنی P۹۰ پارس خودرو تهیه کرده اند که در بخش زیر قابل تماشا است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902888

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • طرح خاص شالیکار مازنی برای بازی پرسپولیس
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی