Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:47:27 GMT

همایش بزرگداشت جوانشیر در زادگاهش برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۵۰۶۶

همایش بزرگداشت جوانشیر در زادگاهش برگزار می شود

ارومیه - فرماندار شهرستان خوی از برگزاری همایش بزرگداشت استاد دکتر جوانشیر از استادان برجسته رشته جنگل شناسی و محیط زیست کشور در زادگاهش شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد عابدی صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش بزرگداشت دکتر جوانشیر با بیان اینکه دکتر جوانشیر یکی از استادان برجسته رشته جنگل شناسی و محیط زیست ایران است اظهارداشت: دکتر جوانشیر خدمات علمی ارزنده ای را برای کشور ارائه کرده است و از وی کتاب های زیادی بجای مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری همایش بزرگداشت استاد دکتر جوانشیر در زادگاهش شهرستان خوی خبر داد و افزود: همایش بزرگداشت استاد دکتر جوانشیر در اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان خوی برگزار خواهد شد و اساتیدی از دانشگاه های برجسته کشور در این همایش حضور خواهند داشت.

فرماندار شهرستان خوی در ادامه بر برگزاری هر چه بهتر و در خورشان  این همایش و بر همکاری دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

دکتر کریم جوانشیر از استادان برجسته رشته جنگل شناسی و محیط زیست ایران است که  در اول دی ماه سال ۱۳۱۴ در شهرستان خوی متولد شد و در طول عمر پربرکتش، خدمات علمی ارزنده ای به سرزمین و زادگاهش ارایه کرد. جوانشیر مدرک فوق لیسانس خود را نیز در سال ۱۳۳۸ در رشته جنگل و صنایع چوب دانشگاه تهران اخذ و برای گرفتن مدرک دکترا به فرانسه سفر کرد.

و دکترای گیاه شناسی خود را در سال ۱۳۴۳ از دانشگاه مون پلیه فرانسه دریاف کرد و در حالی که موضوع پایان نامه وی« بلوط های ایران» بود آن گاه به عنوان دانشیار تمام وقت در گروه جنگل داری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به کارهای علمی خود ادامه داد و در دهم فروردین سال ۱۳۷۷ دیده از جهان بست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)