Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@02:08:38 GMT

700 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو عرضه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۵۱۱۲

700 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو عرضه شد

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در سومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران، افزود: مجوز انتشار و فروش 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال 97 نیز برای توسعه و تجهیز خطوط مترو تهران اخذ شده است.
وی اظهار داشت: درهمین ارتباط 180 میلیارد تومان نیز با عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک ها قرار داده می شود تا در قالب وام برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی همچنین از نهایی شدن قرارداد خرید 630 دستگاه واگن مترو از چین خبر داد و گفت: 700 میلیون یورو نیز براساس مجوز شورای اقتصاد به خرید واگن و تجهیزات مترو اختصاص داده شده است.
شهردار مستعفی پایتخت افزود: 10 کیلومتر از خط 6 مترو تهران تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد و سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 1، 2 و 4 نیز به 3 دقیقه می رسد.
نجفی با اشاره به تحقق 120 درصدی درآمدهای نقدی شهرداری تهران در نیمه دوم و تحقق 95 درصدی درآمدها در کل سال گذشته، افزود: به طور قطع این روند در سال 97 بسیار بهتر خواهد شد.
شهردار سابق تهران گفت: همچنین سال گذشته موفق شدیم سهم شهرداری تهران از محل درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را با هماهنگی نمایندگان مجلس از 70 به 88 درصد افزایش دادیم.
نجفی خاطرنشان کرد: ابلاغ دستورالعمل نحوه برخورد با ساختمان های پرخطر، راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری، تدوین برنامه سوم تا پایان خرداد، نهایی شدن پروژه معماری سازمانی شهرداری ظرف 6 ماه آینده با رویکرد چابک سازی، احیای نهاد مطالعات و برنامه ریزی توسعه شهر، ساخت 40 دستگاه پل، تکمیل 52 کیلومتر بزرگراه و ایجاد 152 هزار مترمربع پارکینگ از دیگر برنامه های مهم شهرداری تهران در سال 97 است.
وی در ادامه با اشاره به استعفای خود از شهرداری تهران و پذیرش آن از سوی شورای شهر، گفت: از همه افراد برای پذیرش 4 ساله مسئولیت در شهرداری دعوت کردم و از اینکه نتوانستم همراه شما باشم، عذرخواهی می کنم.
شهردار سابق تهران با اشاره به اینکه از همه کسانی که با من در مجموعه مدیریت شهری همکاری کردند می خواهم با حسینی مکارم نیز همراهی و همکاری کنند، اظهار داشت: اعضای شورای شهر با تصمیمی هوشمندانه و صحیح آقای حسینی مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.
وی گفت: از لفظ مراسم تودیع خوشم نمی آید چرا که شبیه مراسم ختم است با این تفاوت که در مراسم تودیع، میت نیز صحبت می کند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز با پذیرش استعفای نجفی، «سمیع الله حسینی مکارم» معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری را به عنوان سرپرست این نهاد انتخاب کردند.
تهرام/9353/7243**1625
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اعضای شورای اسلامی شهر پایتخت شهرداری مترو نمایندگان مجلس موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!

دیروز روز عجیبی برای شورای ششم شهر تهران بود. شورایی یکدست اصولگرا که این روز‌ها محل جدال طرفداران زاکانی و قالیباف شده است. ماجرا از راه ندادن جعفر بندی‌شربیانی، عضو شورا توسط شهردار منطقه ۱۷ شروع شد. رضا سیفی که از دستیاری رسانه شهردار تهران به شهرداری منطقه ۱۷ رسید، بعد از قهر اعضای شورا از صحن در واکنش به عدم اطلاع از جزئیات قرارداد زاکانی با چینی‌ها در دفاع از شهردار خود، عضو شورا را به ساختمان شهرداری منطقه راه نداد.

به گزارش سازندگی، این اتفاق جلسه دیروز صحن شورا را تحت تاثیر قرار داد. چمران در ابتدای جلسه، پاسخی واضح به ماجرا نداد، اما در نهایت بعد از نطق تند جعفر بندی‌شربیانی در واکنش به این موضوع، او هم اظهارنظر کرد. شربیانی در نطق خود به زاکانی یادآوری کرد که او نه ناصر امانی و نه هیچ کدام از یاران قالیباف که به او برای شهردار شدنش رای ندادند بلکه او همراه با سوده نجفی و مهدی اقراریان که این روز‌ها مورد غضب شهردار تهران هستند، به زاکانی رای داده است!

او به زاکانی گفت که خود را با عملکرد درخشان ۱۲ ساله قالیباف در شهرداری تهران آن هم با عملکرد نزدیک به صفرش مقایسه نکند. او گفت: رضا سیفی که عکاس شلوار گلی شهردار تهران بوده در جایگاهی نیست که شهردار یک منطقه شود. بعد از آن نماینده شهرداری نطق شربیانی را نطق سیاسی دانست و خواست که جواب شورا را بدهد، اما اقراریان، یکی از منتقدان زاکانی خطاب به او گفت که به جای تو باید رئیست (زاکانی) پاسخگوی ما باشد.

درخواستی که سبب واکنش تند پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا و یار غار زاکانی شد. او خطاب به اقراریان چندین بار گفت: «بشین سر جایت»، واکنشی که یادآوری پدرخواندگی سروری آن هم در ماجرای ورود برخی از اعضای شورا به لیست شورای ششم بود. اقراریان، اما با لحن آرام گفت که «آقای سروری من سر جایم نشسته‌ام». در نهایت این مهدی چمران بود که ماجرا را ختم به خیر کرد.

او که جملاتش را با گریه شروع کرد علاوه بر اشاره به بی‌تجربگی رضا سیفی برای تصدی شهرداری منطقه ۱۷ به اعضای شورا توصیه کرد که به سمت دودستگی نروند، زیرا خود او و هم‌تیمی‌هایش با همین دودستگی در شورای اول به قدرت در شورای دوم رسیده‌اند و در نهایت ماجرا با دعوت بغض‌آلود چمران به اتحاد به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟