Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دبیر سومین جشنواره استانی موسیقی معلولان بهزیستی گیلان از برگزاری این جشنواره مرداد امسال در رشت خبرداد.

سیده فاطمه هاشمی، دبیر سومین جشنواره استانی موسیقی معلولان بهزیستی گیلان با تاکید بر گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری بین اقشار مختلف معلولین به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: سومین جشنواره استانی موسیقی معلولان بهزیستی گیلان مرداد ماه در رشت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: این جشنواره به منظور شناسایی استعدادها و شکوفایی جوانان خلاق و متعهد در بین اقشار جامعه معلولین و همچنین رونق بخشیدن و گسترش هرچه بیشتر موسیقی در بین مددجویان برگزار می شود.

 

هاشمی با بیان اینکه جشنواره موسیقی معلولان با محوریت ارزش ها و آرمان های انقلاب برگزار می شود تصریح کرد:  همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت اسلامی و مقابله با اندیشه های تکفیری، عشق، معرفت و خداجویی، نوع دوستی و مهرورزی، خانواده و مسائل اجتماعی، از موضوعات سومین جشنواره موسیقی معلولان گیلان است.

 

وی این جشنواره را شامل هفت بخش دانست و گفت: اجرای گروه های سرود فارسی بدون همراهی ساز با خواننده یا بدون خواننده، گروه سرود محلی بدون همراهی ساز با خواننده یا بدون خواننده، گروه های سرود فارسی با همراهی یک یا چندساز، گروه های سرود محلی با همراهی یک یا چند ساز، اجرای آواز تک خوانی با ساز یا بدون ساز، اجرای تک نوازی با سازهای ایرانی، اجرای گروه نوازی بدون خواننده از بخش های جشنواره است.

 

دبیر سومین جشنواره استانی موسیقی معلولان گیلان به شرایط جشنواره اشاره و اذعان کرد: یک دوم کلیه گروه های شرکت کننده در این جشنواره باید دارای معلولیت بوده و کلیه شرکت کنندگان می بایست آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی با بیان اینکه آثار ارسالی نباید در جشنواره دیگری شرکت داده شده باشد تصریح کرد: در اجرای آثار تولیدی باید به موضوعات ارزشی و اسلامی توجه کرده و شئونات هنر فاخر فرهنگ ایرانی در نظرگرفته شود.

 

هاشمی اول تیر را آخرین مهلت ارسال آثار اعلام کرد و بیان داشت: این جشنواره ۳ مرداد برگزار و بر اساس رای داوران به برگزیدگان اول تا سوم هر بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی اهدا می گردد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی مجلس دولت ارز ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور بیرجند نجفی شعار سال ۹۷ روز ملی فناوری هسته ای دلار گروه های سرود معلولان جشنواره موسیقی معلولان معلولان گیلانی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی

شهریار صیقلانی بازیگر آثاری همچون بانویی از اسلو و سریال احضار و چند اثر نمایشی دیگر از حضور چهره‌های شناخته شده در تولیدات تصویری می‌گوید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ شهریار صیقلانی که پس از حضور موفق بانویی از اسلو که در تالار حافظ به روی صحنه رفت تجربیات مشابهی را در این ژانر داشته است علاوه بر بازیگری  آثاری همچون «عاشقانه»، «تکراری»، «آتش پنهان» و «معما» را در کارنامه خود دارد و در اثر «منو بشناس» در کنار 39 خواننده دیگر کشور حضور داشت در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت کنونی چهره ها و کیفیت آثار گفت: بازیگرانی که دستی بر موسیقی هم دارند در حال حاضر به جای اینکه یک کاراکتر جدیدی از تفکر و احساس خودشان را منتشر کنند، پیرو کارهایی که در جامعه موفق بوده می‌شوند و طبیعتا همه آهنگ‌ها به همین دلیل شبیه هم می‌شود. در نتیجه در موزیک پاپ این اتفاق می‌افتد که ما به جای اینکه صداها و حرف‌های جدید و موسیقی و تنظیم و سبک‌های مختص به کاراکتر هر آرتیستی را بشنویم، همه سعی می‌کند قطعاتی شبیه به قطعه‌ای که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، بسازند و به کاراکتر خواننده و ایجاد یک اثر جدید توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه استانداردهای لازم  رعایت نمی‌شود و همانطور که می‌بینیم صداها در استودیوها به واسطه نرم‌افزارها دستکاری می‌شود و برخی از خواننده‌ها در اجراهای زنده توانایی این را ندارند که قطعات خودشان را بخوانند. متاسفانه این روزها موسیقی در حال رفتن به سمت مصرف‌گرایی است تا به سمت ماندگاری و این اتفاق بسیار بدی است.

صیقلانی درباره حضور خواننده‌ها در جایگاه بازیگر در آثار نمایشی بیان کرد: اگر خواننده بازیگر بتواند هر دو مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد، یعنی در بازیگری هم درخشان باشد، اتفاق خیلی خوبی است و نه تنها به سابقه خوانندگی‌اش لطمه نمی‌زند، بلکه باعث پیشرفت و درخشش بیشتر او هم می‌شود. به عنوان نمونه‌های موفق این موضوع در سال گذشته می‌توان به کامران جهانبانی و سینا ساعی اشاره کرد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش اظهار کرد: چند پیشنهاد بازیگری در تئاتر را در حال بررسی دارم  و برای یک اثر نمایش خانگی در حال ساخت تیتراژ هستیم .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد