Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، چاد را از فهرست کشورهایی که شهروندانش حق ورود به این کشور را ندارند حذف کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای که در روزنامه‌های این کشور منتشر شد، اعلام کرد که دلیل چنین تصمیمی این است که چاد نشان داده که دیگر تهدیدی برای امنیت آمریکا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا به این بیانیه که روز گذشته –سه‌شنبه- منتشر شد: «ترامپ حکمی را امضا کرد که بر اساس آن جمهوری چاد مدیریت هویت شهروندانش را بهبود بخشیده و سازوکارهای به اشتراک گذاشتن اطلاعات این کشور به حدی رسیده که با استانداردهای حداقلی ایالات متحده برابری می‌کند. بنابراین شهروندان چاد از این پس می‌توانند برای سفر به ایالات متحده از این کشور ویزا دریافت کنند.»

بیانیه ترامپ عنوان می‌کند که چاد اطلاعاتی را در اختیار ایالات متحده می‌گذارد که در برنامه‌های نظارتی و مهاجرتی این کشور درباره مظنونان به تروریسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در متن این بیانیه آمده که چاد همچنین توانسته کنترل پاسپورت‌ها گم‌شده و یا دزدیده‌شده را به دست بگیرد؛ امری که به ایالات متحده و دیگر متحدانش کمک کرده تا جلوی استفاده از اسناد جعلی را بگیرند. 

وزارت خارجه و وزارت امنیت ملی ایالات متحده در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ورود شهروندان کشورهای چاد، ایران، لیبی، کره شمالی، سوریه، سومالی، ونزوئلا و یمن را به این کشور محدود کردند. این اقدام در پی فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ صورت گرفت. 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ فرمان مهاجرتی ترامپ جمهوری چاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟