Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@05:13:16 GMT

شهید صیاد شیرازی الگویی برای تمام دوران است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۵۴۰۹

شهید صیاد شیرازی الگویی برای تمام دوران است

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ' احمد ترکان ' روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به غائله های سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه غائله های کردستان، گفت: به رغم اینکه بسیاری از نهادها از جمله شهربانی، ژاندارمری و صدا و سیما در کردستان از دست رفته بود، شهید صیاد شیرازی توانست غائله جدایی طلبان این خطه را سرکوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر سرتیپ ترکان، درایت و تلاش برای اتحاد نیروهای مسلح را یکی دیگر از ویژگی های شهید صیاد شیرازی برشمرد و افزود: این شهید با متحد کردن جبهه انقلاب متشکل از سپاه و ارتش، اوضاع کردستان را ساماندهی کرد و امنیت نسبی را به این استان بازگرداند.
وی بهره گیری از نظرات کارشناسی زیر دستان را از دیگر ویژگی های شهید صیاد شیرازی بیان کرد و افزود: این فرمانده شهید، همواره در سخت ترین و خطرناک ترین شرایط با مجموعه تحت فرماندهی خود همراه بود و نظرات آنها را در هر موضوعی حتی در حساس ترین و مهمترین تصمیمات جویا می شد.
همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه این شهید از فرماندهانی بود که در صحنه رزم، نقش حساس هدایت و فرماندهی را عملیاتی می کرد، ادامه داد: وی معتقد بود که فرمانده باید پیش قراول باشد و حتی در یکی از ستون کشی ها که خود در آن حضور داشت، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه دست مجروح شد.
سردار ترکان خاطر نشان کرد: مجموعه این ویژگی ها صیاد شیرازی را به الگویی کم نظیر بدل کرد و از او شخصیتی ساخت که همواره حامی جبهه انقلاب و خار چشم دشمنان قسم خورده انقلاب بود و در نهایت به دست سفاک منافقین کوردل به فیض شهادت نائل شد.
شهید صیاد شیرازی از فرماندهان شجاع ارتش در سالهای دفاع مقدس بود که در سرکوبی غائله های جدایی طلبانه کردستان، در ایجاد وحدت بین قوای مسلح کشور، مهار دشمن و حفظ تمامیت ارضی کشور و فتح جبهه ‌های حق علیه باطل در عملیات‏ های ثامن‌ الائمه، طریق ‌القدس، فتح المبین، بیت‌ المقدس و دیگر عملیات‏ های پیروزمند از جمله مرصاد نقشی موثر داشت.
این فرمانده رشید ارتش ۲۱ فروردین ۱۳۷۸در نزدیکی منزل خود توسط منافقین ترور و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
7134/ 2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال انقلاب بیمارستان پیروزی انقلاب اسلامی دفاع مقدس صدا و سیما موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها استعدادهای کردستان را به حوزه هنری معرفی کنند

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: رسانه‌ها و اصحاب رسانه کردستان حوزه هنری استان را در معرفی استعدادهای فرهنگی و هنری یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: رسانه، پایه و اساس تمام فعالیت‌های هنری است و اگر متعهدانه در کنار هر دستگاه فرهنگی باشد می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

وی افزود: درصدد هستیم که حوزه هنری پاتوقی برای هنرمندان استان باشد و هنرمندان به این مجموعه رفت و آمد داشته باشند و تعامل و ارتباط آن‌ها بیشتر شود.

رئیس حوزه هنری کردستان کردستان ادامه داد: با توجه به ارتباط اهالی رسانه با اقشار مختلف جامعه، انتظار داریم که استعدادهای فرهنگی و هنری را به ما معرفی کنند.

فرهادی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها همچنین در معرفی خدمات انقلاب اسلامی به مردم و خدمات مردم کردستان به انقلاب اسلامی نیز حوزه هنری را یاری کنند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه کردستان دعدغه‌ها و مسائل حوزه فرهنگ و هنر را مطرح کردند.

کد خبر 736989

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در تبریز
  • حال حوزه هنری کردستان ‌خوب نیست
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق به دوران پس از انقلاب است
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق دوران پس از انقلاب است
  • سایه حمله روسیه بر سر ناتو/ درخواست لتونی از لندن برای سربازگیری!
  • رسانه‌ها استعدادهای کردستان را به حوزه هنری معرفی کنند
  • نظر شهید صیادشیرازی راجع به ارتش دوران شاهنشاهی + فیلم
  • کفال، بیشترین ماهی صید شده در تور ۴ هزار صیاد گیلانی
  • کیومرث هاشمی: دوران رقابت تمام شد، اکنون زمان رفاقت در والیبال است
  • وزیر ورزش در مراسم اهدای حکم تقوی؛ دوران رقابت تمام شد و وقت رفاقت در والیبال است