Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیّد وحید برقعی از پیشکسوتان سوارکاری همدان و رئیس هیئت سوارکاری استان همدان است.

سیّد وحید برقعی39 سال است ورزش سوارکاری را در همدان و تحت نظر پدرش شروع کرد و در این رشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. وی مقام های متعدد قهرمانی و بین المللی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برقعی هم اکنون رئیس هیئت سوارکاری استان همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون سوارکاری و عضو کمیته طراحان مسیر فدراسیون جهانی سوارکاری است.

او که عمر خود را در ورزش سوارکاری و در این رشته سپری کرده است بعد از دوران حرفه ای ورزشی مسئولیت های متعددی در حوزه ورزش سوارکاری داشته است.

سیّد وحید برقعی پیش از این مسئولیت روابط عمومی هیئت سوارکاری استان همدان، مسئول برگزاری مسابقات، رئیس کمیته فنی مسابقات سوارکاری و دبیر هیئت سوارکاری استان همدان را بر عهده داشته است.

وی از آبانماه سال 1383 تا کنون ریاست هیئت سوارکاری را برعهده دارد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت‌و‌گویی با این هنرمند پیشکسوت انجام داده است.

خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چطور با  ورزش سوارکاری آشنا شدید؟

سیّد وحید برقعی هستم  و بیش از 13 سال است ریاست هیئت سوارکاری استان همدان را بر عهده دارم. بنده از دوره کودکی در خانواده ورزشی بزرگ شدم و از همان دوران با ورزش عجین بودم. قبل از سوارکاری و آشنایی با این رشته ورزش اسکی و ژیمناستیک را در همدان دنبال می کردم. آشنایی من با ورزش سوارکاری به واسطه پدرم بود و با همراهی پدر و خانواده ام بود که وارد ورزش سوارکاری شدم و تا هم اکنون در این ورزش مشغول به فعالیت هستم.

بنده ورزش حرفه ای و قهرمانی سوارکاری را تا سال 80 ادامه  دادم و پس از آن با مسئولیت در رده های مختلف در خدمت جامعه سوارکاری استان همدان و کشور بودم.

مقام ها و عنوان های قهرمانی را که در دوره ورزشی خود کسب کرده اید را بفرمائید؟

بنده در  22 سال ورزش حرفه ای و قهرمانی عناوین مختلفی را در سطح ملی و بین المللی کسب کرده ام، از جمله:

مقام دوم تیمی قهرمانی جوانان کشور در سال 1368

مقام دوم تیمی و انفرادی کشور در سال 1371

مقام سوم تیمی قهرمانی بزرگسالان ایران در سال 1377

قهرمان چند دوره مسابقات پرش با اسب استان همدان در رده های نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان

داور درجه 2 ملی رشته پرش با اسب

طراح مسیر بین المللی level 1 مسابقات پرش با اسب فدراسیون جهانی سوارکاری

   در مورد ورزش سوارکاری در همدان توضیح بدید و اینکه سوارکاری همدان چه وضعیت و جایگاهی در کشور دارد؟

ورزش سوارکاری تنها رشته ورزشی است که دو موجود زنده برای یک هدف مشترک تلاش می کنند و یکی از رشته های ورزشی است که در ارتباط مستقیم با موجود زنده  قرار دارد و موفقیت در این رشته هماهنگی و همسویی این دو را می طلبد.

اما ورزش سوارکاری در استان همدان همپا با سایر رشته ها از موقعیت و جایگاه  خوبی برخوردار است و می تواند برای خود جایگاهی بهتر و رفیع تر در ورزش استان پیدا کند.

به طور کل ورزش کلاسیک سوارکاری در استان همدان از سال 1353 و با تاسیس نخستین باشگاه سوارکاری توسط مرحوم مهندس مهدی مکاره چی شروع به کار کرد. این باشگاه ورزشی به نام ایثار یا باشگاه سوارکاری همدان معروف است.

باشگاه سوارکاری ایثار یا همدان در طول بیش از 4 دهه از فعالیت آن ، در جذب علاقمندان و پرورش نسل نوینی از قهرمانان در این رشته نقش بسیار مهمی داشت و سوارکاران و قهرمانان متعددی به جامعه سوارکاری ایران معرفی کرده است که می توان از علیرضا بختیاری، مسعود برجیان، فرامرز باب الحوائجی ، برادران نیلی ، مهدی امیدمهر ، مجید فتحی مهر ، میثم ضرابیان ، امین عظیمی ، رضا شکری  و سوارکار نوجوان کیانا احمدی و فرزاد سهیل قاسمی ، امیر صدرا بختیاری و بسیاری دیگر نام برد که اینها تنها بخش کوچکی از قهرمانان این رشته در همدان هستند.

 همچنین اگر بتوان مهدی مکاره چی را پدر نوین سوارکاری همدان معرفی کرد ، به جرات می توان محرومه مری لیلی قراگزلو را مادر اصیل اسب ایرانی دانست که زادگاهش روستای ورکانه همدان است.همچنین این نکته قابل توجه است که خواستگاه اسب اصیل ایران از منطقه ورکانه همدان بوده است و ضمن اینکه تربیت و پرورش نسلی از اندیشمندان و فرهیختگان این منطقه مدیون مرحومه مری لیلی و مادرش است. قابل ذکر است که یکی از زیبا ترین اصطبل های ایران در منطقه ورکانه و توسط مری لیلی قراگزلو احداث شده که پرورش ییلاقی اسبهای اصیل عرب خوزستان و همدان در آنجا قرار داشته است.

نکته مهمی که باید درمورد سوارکاری همدان ذکر شود وجود مربیان خوب و مجرب در همدان و باشگاه های سوارکاری است که اصل را بر ادب و اخلاق گذاشتند و در حال حاضر در سطوح ملی و بین المللی در حال فعالیت هستند.

نهایتا در مورد سوارکاری همدان می توان به جرات گفت که سوارکاری همدان به عنوان یک مکتب و نشان های معتبر شناخته شده این رشته در ایران است.

چند باشگاه سوارکاری در همدان فعال هستند؟

در شهر همدان باشگاه های متعددی فعال هستند که در جذب علاقمندان و سوارکان فعالیت می کنند که از آن جمله می توان به باشگاه سوارکاری اوسینا (ابن سینا) اشاره کرد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تدوین یک برنامه بلند مدت ، یک مرکز تولید و پرورش اسب با یک نشان بین المللی در سطح ایران شناخته می شود.

باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب اکباتان ، باشگاه های سوارکاری شبدیز، آذرخش، دریا، چشمه ساران و ایثار ( همدان ) از باشگاه های فعال سوارکاری شهر همدان هستند که در انتظار شهروندان و علاقمندان این رشته خواهند بود.

همانطور که ذکر شد باشگاه سوارکاری ایثار یا همدان یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین باشگاه های سوارکاری در کشور ، استان و شهر همدان است که نقش بسیار مهمی در رشد و تعالی این رشته در همدان و پرورش نسلی از قهرمانان این رشته در همدان داشته است.

در اسدآباد ، تویسرکان و نهاوند نیز باشگاههای سوارکاری فعال می باشند و درخواست احداث باشگاه ورزشی سوارکاری در شهرهای ملایر و بهار در دست اقدام است.

چه برنامه های برای برگزاری مسابقات سوارکاری در استان همدان در سطح ملی و بین المللی دارید؟

در تقویم آموزشی فدراسیون سوارکاری یک دوره مسابقه زیبایی اسب اصیل عرب و جشنواره بین المللی برنامه ریزی شده که در 6،7 و 8 تیرماه 1397 در رده ایکاهو( c ) به میزبانی شهر همدان و در جزیره شادی برگزار خواهد شد.

 اما یکی از اتفاقات مهم سال پیش رو در همدان برگزاری رویداد همدان 2018 است که این تقارن می تواند برای ورزش استان و به تبع آن سوارکاری  یک موقعیت و فرصت ویژه را فراهم کند.

به واقع تلفیق جشنواره بین المللی اسب اصیل به دلیل مخاطبین خاصی که دارد و به خصوص در حوزه گردشگری و رویداد همدان2018 و برنامه های این رویداد میتواند یک اتفاق جدید در حوزه صنعت اسب و ورزش سوارکاری برای همدان و منطقه غرب پیش آورد.

از مسابقات دیگری که برای استان برنامه ریزی شده این است که در صورت موافقت مسئولان فدراسیون و همکاری مسئولان استانی یک دوره مسابقات سوارکاری استقامت در سطح ملی در مسیر های 60، 80، 100 و 120 کیلومتر برگزار خواهد شد. دعوت از تعدادی از سوارکاران از کشورهای اروپائی و آسیائی بمناسبت رویداد همدان 2018 در دست بررسی است و قرار است در صورت حمایت از این برنامه از غار علیصدر سوارکاران شروع و به مناطق گردشگری همدان مراجعه و به روستای ورکانه ختم شود که در نوع خود در کشور بی نظیر خواهد بود.

 نکته مهم و قابل توجه اینکه رشته سوارکاری استقامت ورزشی است که با امکانات کم و آشنایی ابتدایی با سوارکاری بسیاری از علاقه مندان می توانند در آن شرکت کنند.

 همچنین یک دوره مسابقه دیگر در شهریور ماه 1397 و همزمان با روز همدان و زاد روز حکیم هزاره ها " بوعلی سینا "  مسابقات جام ستارگان الوندبرگزار خواهد شد. در این مسابقات بیش از 15 نفر مربی و سوارکاران همدانی که از قهرمانان شناخته شده کشور و درمعتبرترین باشگاه های سوارکاری کشور مشغول به فعالیت هستند در این دوره رویداد ملی و استانی حضور خواهند داشت.

چه مسابقاتی در سطح استان همدان برگزار می شود؟

هفته اول تقویم ورزشی سوارکاری استان همدان از روز 11 فروردین همزمان با میلاد حضرت علی علیه السلام در شهر کرفس از توابع رزن با حضور پرشور مردم برای دومین سال پیاپی برگزار شد.

در این مسابقات80 راس اسب به نمایش درآمده بود و حدود 4 هزار بیننده داشت تصمیم داریم با همکاری علاقمندان و اسبداران شهر کرفس و حمایت نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ، مسابقات " تیراندازی با کمان بر روی اسب " را برای این منطقه با شروع دوره آموزشی و تمرینات مستمر و حضور مربی تخصصی آغاز و کرفس بعنوان پایلوت مسابقات تیراندازی با کمان بر روی اسب و ورزشهای رزمی سواره معرفی نمائیم.

بعد از ظهر روز 11 فرورین در شهرستان نهاوند نیز پنجمین دوره مسابقات نمایش اسب با حضور پرشور مردم و بیش از 100 راس اسب برگزار شد . نهاوند با وجود سراب گیان و نزدیکی به منطقه لرستان قابلیت رشته سواری استقامت را دارد و بایستی برای این مهم برنامه ریزی کرد.

 نکته قابل توجه این است که این دوره از مسابقات می تواند در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل مناطق مختلف استان در رشته سوارکاری نقش مهمی داشته باشد. امیدوارم در سال 97 شهرستان های تویسرکان و بهار به این مجموعه اضافه شوند.

همچنین در منطقه تپه نوشجان ملایر مسابقات کورس اسب دوانی را برای دوازدهمین سال پیاپی در خرداد ماه برگزار خواهد شد. که در سال جاری به علت تقارن با ماه مبارک رمضان به بعد از عید فطر و تعطیلات موکول خواهد شد.

در سطح شهر همدان مسابقات پرش، درساژ و سواری استقامت در سطح شهر همدان و باشگاه های همدان برگزار خواهد شد و برای سال 1397 هفدهمین دوره مسابقات پرش با اسب " جام جمهوری " نیز 12 فروردین ماه درهمدان برگزارشد.

ضمن اینکه هر هفته که در تقویم فدراسیون سوارکاری برنامه نداشته باشیم در همدان در رده های مختلف و گروههای سنی مسابقاتی برگزار خواهد شد که در این میان 19 هفته مسابقات پرش با اسب ، درساژ ، دوره های آموزشی مربیگری ، ارتقاء داوری و کلاسهای مدارس سوارکاری در باشگاهها و در پارک سوارکاری برای کودکان در نظر گرفته است.

چه برنامه ی برای پرورش نژاد های اصیل اسب در همدان دارید؟

در سطح  استان در شهرستان رزن اسب های اصیل عرب تولید می شوند، این مرکز تولید و پرورش اسب اصیل عرب با 15 سال فعالیت یکی از بزرگترین و بهترین مراکز پرورش اسب اصیل عرب است.

همچنین در غرب همدان و منطقه اسدآباد و بخشی از نهاوند اسب های نژاد کرد پرورش داده می شود وهمجنین در سطح استان تعدادی اسب های ترکمن نیز تولید می شود که سیاستهای معاونت فنی فدراسیون سوارکاری را در این مقوله پیگیری خواهیم کرد.

اما در شهر همدان نژادهای هولشتایندر KWPN ،وستفالین که از نژادهای ورزشی معتبر در مسابقات ورزشی است نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید و به بازار عرضه میشود.

چه عناوین و مقام های توسط سوارکاران همدانی در سطح ملی و بین اللملی کسب شده است؟

افتخارات سوارکاری همدان در سطح کشور که استان همدان سالیان سال است با خود یدک می کشند. قهرمانی پیاپی علی رضا بختیاری در دوسال متوالی با دواسب مختلف در مسابقات قهرمانی کشور در سال های 1376 و 1377 است. این عنوان اولین بار برای استان همدان کسب کردندو در تاریخ سواکاری کشور به جز استان همدان هیچ استان دیگری این عنوان را کسب نکرده و تمامی عناوین متعلق به استان تهران بوده است. علی رضا بختیاری از جمله ورزشکارانی است که در مسابقات متعدد بین المللی و اروپائی شرکت کرده است.

مسعود برجیان قهرمانی کشور را در رده سنی جوانان در سال 1381 کسب کرده است .

سامان سرکانیان در مسابقات بین المللی و  جام فدراسیون جهانی مقام های متعددی  در رده سنی نونهالان کسب کرده است.

امروز سوارکار نوجوان کیانا احمدی مسیر هدفمندی را طی می کند. او در مسابقات انتخابی المپیک نوجوانان حضور داشت که علی رغم کسب امتیازات خوب و تلاشی که داشت نتوانست کسب سهمیه کند که این سوارکار یکی از امیدهای آینده سوارکاری استان به حساب می آید.فرزاد سهیل قاسمی ، امیر صدرا بختیاری ، ماهان شهبازی ، سینا کلامی نیز از سوارکاران خوب و  آینده دار هستند.

نکته قابل توجه برای سوارکاری همدان این بوده است که همدان در رده های سنی پایه و نونهالان و نوجوانان صاحب سبک است و بیشترین مدال ها را دراین رده سنی به دست می آید.

به امید اینکه سوارکاری همدان یک نماینده در المپیک داشته باشد.

وضعیت ورزش سوارکاری را درسطح کشور چگونه ارزیابی می کنید و در چه وضعیتی قرار دارد؟

در ارزیابی هیئتهای ورزشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان ، هیئت ورزشی سوارکاری در رتبه 7 در بین رشته های قهرمانی در سال 1395 معرفی شد و در ارزیابی سال 1396 نیز رتبه 8 در بین هیئتهای ورزشی برتر استان از سوی اداره کل ورزش و جوانان را کسب کرده است که این مهم به همت و تلاش مدیران باشگاه ها ، مربیان و سوارکاران و مالکین اسبها و مجموعه ای همراه و همدل بوده است . در ارزیابی فدراسیون سوارکاری نیز در بین 5 هیئت برتر سوارکاری کشور بوده ایم که با حضور ریاست فدراسیون سوارکاری در مجمع هیئت سوارکاری این رتبه را اعلام کردند.

در تقویم فدارسیون سوارکاری چه مسابقات ملی و بین المللی پیش رو است؟

16 رویداد ملی و بین المللی در تقویم سوارکاری فدراسیون برای سال 1397 در گروه های سنی نونهالان، نوجوانان، بزرگسالان و مالکان در سطح ملی در نظر گرفته شده است که در رده های مختلف برگزار و بیش از 60 مسابقه در سال خواهد بود.

در سال جاری در سطح بین المللی مسابقات آسیایی را پیش رو داریم که امیدواریم رشته سوارکاری در مسابقات آسیایی هم در رشته پرش و هم در رشته درساژ به موفقیت و مدال دست پیدا کند.

 نکته مهم برای جامعه سوارکاری این است کهامسال برای اولین بار دو بانوی سوارکار ایرانی در مسابقات اسیایی و بین المللی در رشته درساژ حضور دارند که امیداوریم بتوانند نماینده های خوبی برای کشورمان باشند.

همچنین در سال جاری مسابقاتکاپ جهانی کارگران در شهرلابول فرانسه برگزار می شود و با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کاای ایرانی نام گذاری شده است این کارگران به واقع معرف نشان تجاری و اقتصادی کالای ایرانی هستند.

برخی معتقد هستند ورزش سوارکاری ورزش پرخرج و مختص ثروتمندان و افراد متمول است، توضیح در این باره میفرمایید؟

قهرمانان این رشته بر خلاق تصورعموم خیلی افراد مرفه و پول داری نیستند و این مالکانی هستند که سرمایه گذاری کردند و ضمن اینکه هیچ محدودیت برای حضور علاقمندان وجود ندارد و شهروندان می توانند از حداقل امکاناتی که در باشگاه ها وجود دارد استفاده کنند.

این نکته را باید مدنظر قرار داد که ورزش سوارکاری از سالیان دور و قبل از انقلاب به صورت خصوصی اداره می شود و همچنین اصل 44 قانون اساسی این اجازه را نداده است که بخش دولتی بتواند در نگهداری و تأسیس باشگاه ورود کند اما امکانات باشگاه های سوارکاری تماما در اختیار همه اقشار جامعه ومردم قرار دارد.

چه برنامه و ‍‍پیشنهادی برای ارتقا سوارکاری همدان پشنهاد می کنید؟

سوارکاری همدان در صادرات خدمات فنی و مهندسی و مربی و آموزش اسب از استان های پیشتاز و موفق این حوزه محسوب می شود.

اما به طور کلی ورزش سوارکاری در همدان و در کل کشور توسط بخش خصوصی اداره می شود،آنچه در ورزش دنیا مطرح است همراهی حامیان مالی و صنایع در یک فضای برد برد است و اینکه فرصت های تجاری معرفی شده و از مهمترین و موثرترین نکاتی است که باید به آن توجه شود و استان همدان با توجه به ظرفیتی که دارد امیدواریم تا بتوانیم حامیان مالی را درکنار خود داشته باشیم تا مسابقاتی با کیفیت و جذابیت بیشتری داشته باشیم که بتواند معرف هر چه بیشتر استان و شهر همدان باشد.

ضمناً با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت مانژهایی با استانداردهای بین المللی در مجموعه تفریحی و توریستی جزیره شادی هستیم که در صورت اجرای این پروژه همدان قابلیت میزبانی مسابقات ملی و بین المللی را خواهد داشت که ضرورت حمایت مسئولین شهر بهار و استان از سرمایه گذاری بخش خصوصی و در تمامی باشگاه ها بسیار حائز اهمیت است.

برنامه حمایتی برای گسترش این ورزش بین اقشار مختلف مردم دارید؟

در فدراسیون سوارکاری چند کمیته خاص برنامه ریزی شده که  یکی برای کودکان است که از سنین پایه تا دوره ابتدایی به کشف و بررسی استعدادها در بین کودکان می پردازد.هیئت سوارکاری استان همدان دو سال پیش جشنواره استعدادیابی را برگزار کرد و در بین استانها پیشرو بوده است.

 همچنین این آمادگی را داریم که با همکاری سازمان های بهزیستی، علوم پزشکی وسایر نهادهای مرتبط یک کمیته تشکیل داده شود تا در حوزه سلامت اجتماعی و روانی و معلولین و جانبازان بتوان از ظرفیت های نهفته ورزش سوارکاری بهترین استفاده را کرد که کمیته معلولین و جانبازان فدراسیون سوارکاری برنامه مدونی در این رشته دارد. رشته ولتیژ از رشته های جذاب سوارکاری است. این رشته ژیمناستیک بر روی اسب است که خود می تواند دختران و پسران علاقمند را به این رشته جلب نماید.

در پایان اگر نکته و مطلبی در مورد سوار کاری دارید که ازتون نپرسیدم بفرمایید.

ما در سطح جامعه و کشور و در سطح شهر همدان نیاز به فرصت های جدید شغلی داریم که ورزش سوارکاری و صنعت اسب می تواند این فرصت را ایجاد کند . این ورزش و صنعت به راحتی می تواند برای استان همدان و حتی کشور فرصت های شغلی مناسب ایجاد کند ، به شرطی که مسئولان نگاهشان را گسترش داده و فقط به چند رشته صنعتی شناخته شده محدود نباشند.

کشوری های متعددی در دنیا ازجمله ترکیه ، امارات، ژاپن، کره جنوبی و اروپایی از صنعت اسب و ورزش سوارکاری شاید بیش از درآمد ایران از نفت از تولید و پرورش اسب ، تولیدات مرتبط در نهاده ها و مکمل های غذایی ، ادوات و لوازم رشته سوارکاری درآمد سرشاری دارند که می توان ورزش سوارکاری را تلفیقی خاص  از ورزش ،فرهنگ ، هنر و اقتصاد دانست.

 این ورزش هم می تواند در صنعت توریسم و گردشگری و ورزشی و اکوتوریسم و هم در تولید تاثیر گذار باشد و از طرفی میتواند به سلامت و درمان افراد کمک شایانی کند.

 همچنین در دین اسلام نیز بر سوارکاری و یادگیری این ورزش تاکید شده است و پیامبر اکرم در حدیثی می فرمایند " در پیشانی اسب برکت است "

انتهای پیام/د.ا

همدان در ورزش سوارکاری صاحب سبک و شناخته شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش همگانی سوارکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان مقصد اول میزبانی‌های فدراسیون کاراته

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سیدحسن طباطبایی با اشاره به میزبانی همدان در مسابقات کاراته قهرمانی کشور اظهار کرد: امروز بیش از ۴ هزار کاراته‌کا از تمام استان‌های کشور در دو بخش دختران و پسران میهمان همدانی‌ها هستند.

وی افزود: خوشبختانه یک هم‌افزایی خوبی در میان مدیریت ارشد، دستگاه ورزش و هیئت کاراته استان همدان وجود دارد و همین موضوع باعث شده این استان مقصد اول میزبانی‌های فدراسیون کاراته باشد.

رئیس فدراسیون کاراته کشور با اینکه تمام شرکت‌کنندگان از میزبانی همدان رضایت کامل دارند، گفت: تیم‌های ملی ما در سال ۱۴۰۳ در چندین و چند رویداد ملی و بین‌المللی حضور پیدا خواهند کرد و این مسابقات یکی از مهمترین انتخابی‌های تیم ملی است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: ما در سال ۱۴۰۳ سال بسیار پر ترافیکی را در کاراته پیش رو داریم که می‌توان به مسابقات قهرمانی آسیا در همه رده‌های پایه در فلیپین، مسابقات بزرگسالان در هانگژو چین، مسابقات قهرمانی تیم‌های جهان در رده‌های پایه در ایتالیا و بزرگسالان در اسپانیا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت میزبانی بسیار بالایی دارد، بیان کرد: استان همدان در بخش ورزشکاران، داوران و مربیان طرفیت بسیار بالایی دارد و گاهاً یک شهرستان همدان اندازه یکی از استان‌های کشور کاراته‌کا و قهرمان پرورش می‌دهد.

رئیس فدراسیون کاراته عنوان کرد: در اجرای این مسابقات هم تیم اجرایی همدان سنگ تمام گذاشته است.

طباطبایی با اشاره به پیشنهاد به استاندار همدان گفت: بنده به استاندار همدان پیشنهاد داده‌ام با توجه به ظرفیت سخت افزاری همدان این استان به عنوان کمپ بین‌المللی برای تیم‌های ملی کاراته معرفی شود.

وی افزود: با توجه به آب و هوای همدان این استان می‌تواند میزبان اردوهای تیم ملی و مسابقات داخلی و بین‌المللی کاراته کشور باشد.

دیگر خبرها

  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • معرفی برترین های روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • مسابقه چوگان در تبریز برگزار شد
  • همدان مقصد اول میزبانی‌های فدراسیون کاراته
  • آغاز دوره اخلاق حرفه ای نخبگان تیم های ملی وملی پوشان رشته‌های مختلف در قشم
  • آخرین وضعیت مسعود اسکویی گوینده رادیو در بیمارستان