Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ در این جلسات سوره‌های مبارکه‌ مائده، انفال، برائت و آیاتی از سوره‌‌ مبارکه‌ یونس مورد تفسیر و تبیین قرار گرفت. تفسیر سوره‌ مبارکه‌ برائت از اوایل سال 1351 آغاز و تا بهمن 1351 برابر با محرم‌الحرام 1393 هجری قمری ادامه یافت.

این درس تفسیر که یکی از دو درس تفسیر در حوزه علمیه‌ مشهد در آن روزگار بود، به ‌طور معمول در روزهای تعطیلی دروس رسمی حوزه یعنی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در مدرسه‌ میرزاجعفر از مدارس علمیه در محدوده‌ حرم مطهر و بعدها در مسجدی در «پایین خیابان» و سپس مسجد قبله، برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش به کار رفته در این جلسات تفسیری، روش اجتهادی است که در آن بر استفاده و راهیابی به مقصود آیات با استفاده از تفکر و تعقل تاکید شده است. ضمن این که در کنار روش عقلی استفاده از روش تفسیری قرآن به قرآن و بهره‌گیری معتنابه از روایات کاملاً مشهود است.

این جلسات به دلیل مضمون و محتوای روشنگرانه و کاربردی آن در زنده کردن روح اسلامی در مخاطبان از سوی رژیم طاغوت به شدت مورد توجه و کنترل بوده است.

پیش از این و در سال 1393 مجموعه‌ مبانی و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگرفته از متون این جلسات تفسیری به صورت کتابی مستقل، استخراج و توسط نشر نسیم انقلاب وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی با عنوان «مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای در تفسیر سوره‌ توبه» منتشر شده بود. برای تتمیم فایده، آن کتاب به ابتدای متن تفسیر سوره‌ مبارکه‌ برائت افزوده شد.

این کتاب برای مجامع علمی و نیز عموم مردم قابل استفاده است و می‌تواند منبعی برای دروس تفسیر تخصصی و مبانی و قواعد تفسیری رشته‌ علوم قرآن و حدیث قرار گیرد. امید است خدای متعال این تلاش خاضعانه را بپذیرد و آن را گامی در راه ترویج معارف قرآن کریم قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، مراسم تقدیر از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با عنوان «تکریم سردار» روز گذشته در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین مکارم فرزند آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حمایت این مرجع تقلید را از طرح نور فراجا اعلام و سلام و مراتب قدردانی معظم له را به سردار رادان ابلاغ کرد.

پیام تقدیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح است:

سلام علیکم

عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصا این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا