Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری میوه فروشی خبر داد که با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارتهای بانکی مشتریان خود می‌کرد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حسن کوره بلاغی گفت: در پی گزارش احدی از شهروندان مبنی بر انجام اقدامات غیر متعارف توسط یکی از میوه فروشان سیار واقع در سطح شهر ارومیه در هنگام کشیدن کارت به دستگاه pos، بلافاصله موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کارشناسان این پلیس جهت بررسی صحت و سقم موضوع به محل مراجعه پس از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که فروشنده پس از کشیدن کارت به دستگاه pos و انجام تراکنش موفق به یک دستگاه الکترونیکی مشابه دستگاه اسکیمر نیز کشیده می‌شود.
سرهنگ کوره بلاغی ادامه داد: با دستور مقام قضایی با بررسی‌های صورت گرفته یک دستگاه اسکیمر ریدر از ماشین وی کشف شد. در نهایت متهم به این پلیس دلالت داده شد.
وی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهم، اعلام داشت بنده با همکاری یک نفر دیگر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی مشتریان با استفاده از اسکیمر ریدر می‌کردیم.
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: در روند رسیدگی به پرونده نفر دوم نیز با اقدامات پلیسی خاص شناسایی و از محل سکونت وی تعدادی کارت بانکی خام و دستگاه اسکیمر کشف شد. در روند رسیدگی به موضوع، متهم به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام داشت تا به حال اطلاعات تعداد 38 عدد از کارت عابر بانک شهروندان را کپی کرده است.
وی گفت: در نهایت متهمین جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا فرستاده شدند.
سرهنگ کوره بلاغی با اشاره به اینکه یکی از راه های جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران، انجام امور بانکی توسط خود فرد است، به شهروندان توصیه کرد: جهت استفاده از دستگاه‌های Pos کارت‌های عابر بانک خود را در اختیار فروشنده قرار نداده و از اعلام رمز خودداری کنید.
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی ادامه داد: در هنگام انجام عملیات پرداخت از طریق دستگاه‌های کارت خوان شهروندان باید دقت کنند که دستگاه کارت خوان سالم باشد و شکستگی یا چسب خوردگی نداشته باشد، همچنین هیچ قطعه اضافه‌ای به دستگاه کارت خوان متصل نباشد.
وی ادامه داد: شهروندان در صورت مواجهه با مشکلاتی در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ارتباطات مردمی به پلیس اعلام کنند. برچسب ها: کلاهبرداری ، پلیس تا ، آذربایجان غربی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد عجیب سرقت در مترو

به گزارش خبرآنلاین؛سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900291

دیگر خبرها

  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید