Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:45:40 GMT

خطرات استفاده خودسرانه از قطره‌های چشمی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۶۴۰۳

خطرات استفاده خودسرانه از قطره‌های چشمی

عضو هیأت اجرایی کنگره بهاره چشم‌پزشکی، استفاده خودسرانه از قطره‌های چشمی برای رفع آلرژی را همراه با عوارضی همچون بروز آب مروارید، آب سیاه، کاهش دفاع موضعی چشم، دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد زارع جوشقانی در استانه برگزاری همایش بهاره چشم پزشکی در ارتباط با آلرژی‌های چشمی در فصل بهار اظهار داشت: این آلرژی در میان کودکان به ویژه پسرها شیوع بیشتری دارد و از سن ۳ تا ۵ سالگی آغاز و ممکن است به طور متوسط تا ۱۰ سال ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شدت آلرژی می‌توانند کم یا زیاد باشد و گرده گیاهان و هوای آلوده عامل حساسیت آلرژی در چشم به شمار می‌رود. همچنین قرمزی، خارش و ترشح چشمی از علائم ابتلا به آلرژی بوده که این ترشحات اصولاً موکرسی و عفونی نیست.

این فوق‌تخصص چشم اضافه کرد:‌درمان آلرژی در افراد بسته به شدت آن بوده و داروهای مختلفی برای درمان این افراد استفاده می‌شود. ولی به طور کلی درمان اصلی دور کردن فرد از محیط حامل آلرژی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: بسیاری از این افراد زمانی که آلرژی آنها رفع شد داروهایی با توانایی و دوز کمتر برایشان ارائه می‌شود تا از آلرژی مجدد پیشگیری شود.در برخی افراد نیز ممکن است هر دو نوع داروهای پیشگیرانه و درمان‌کننده لازم باشد.

جوشقانی در پاسخ به اینکه برخی افراد برای رفع آلرژی چشم  خود با چای یا آب و شامپو شست‌وشو می‌دهند و آیا این موضوع می‌تواند مؤثر باشد،‌گفت: شست‌وشو و تمیز کردن چشم موردی ندارد ولی بهتر است از آب ولرم که قبلاً‌ جوش آمده و سرد شده استفاده شود و از مصرف خودسرانه دارو به شدت پرهیز شود.

وی بیان داشت:‌اکثر مردم قطره‌های چشمی را تحت عنوان قطره‌های استریل می‌شناسند در حالی که داروی موثره این قطره‌ها متفاوت است و می تواندحاوی  کورتن انتی بیوتیک و داروهای دیگر باشد.

عضو هیأت اجرایی کنگره بهاره چشم‌پزشکی ادامه داد: مردم باید در مصرف خودسرانه داروهای چشمی حتماً احتیاط کنند و این موضوع را با مشاوره پزشکی انجام دهند چرا که مصرف خودسرانه می‌تواند عوارضی همچون ایجاد آب مروارید، آب سیاه، حساسیت به دارو در چشم , کاهش دفاع موضعی چشم، ورود میکروب‌های فرصت طلب به چشم، عفونت و سوراخ شدن قرنیه را به همراه داشته باشد.

همایش بهاره چشم‌پزشکی ۲۹ فروردین ۹۷ با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته چشم پزشکی در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تکریم جامعه کارگری ضروری است؛ مسئولان قدر جامعه کارگری را بدانند و از زندگی آنان را گره‌گشایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در یادواره شهدای کارگر مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی و در استقبال از دومین کنگره ملی 10400 شهید مازندران ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: جامعه کارگری کشور 14 هزار شهید تقدیم کرده که صد و 18 هزار نفر شهدای کارگری مازندران و 30 شهید از جامعه کارگری سوادکوه هستند.

وی با بیان اینکه اسلام برای چهار قطره ارزش زیادی قائل است، افزود: اسلام برای قطره خون شهید، قطره اشک توبه کننده در دل شب، قطره مرکب و قلم دانشمند که برای دین و حقیقت می‌نویسد و قطره عرق جبین کارگر ارزش قائل است. 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: روایت داریم که عبادت 10 جزء است که 9 جزء آن کسب روزی حلال است، اسلام برای فرهنگ کار و اینکه لقمه حلال باشد ارزش قائل است، کارگر به قدری ارزشمند است که پیامبر فرمود: " بر دست کارگر بوسه می‌زنم"، و فرمود: " این دستی است که آتش جهنم به آن آزار نمی‌رساند".

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه کارگری، جامعه‌ای است که باید به خود افتخار کنند، تصریح کرد: مسئولان باید قدر جامعه کارگر و کارگران را بدانند و درد آنها را لمس کنند و از زندگی آنان گره‌گشایی کنند، همان‌طور که کار و کارگر ارزشمند است، خدمت به یک کارگر برای خدا ارزش دارد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: از کار مردم گره‌گشایی کنید، اگرچه برخی بی‌تفاوت هستند.

وی با توجه به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه سوادکوه، قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، گفت: در انتخابات دور دوم هم لازم است مردم مشارکت حداکثری داشته باشند و باید در این زمینه همت همگانی به خرج داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم‌؟
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • حرمون؛ چشمی که کور شد + فیلم