Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو موسسه معتبر رتبه بندی بر این باورند که تعرفه‌های تجاری آمریکا تاثیر محدود و ناچیزی بر اقتصاد چین خواهد داشت. ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، موسسات رتبه بندی مودی و فیچ امروز چهارشنبه اعلام کردند که تعرفه‌های تجاری آمریکا علیه چین تاثیر محدود مستقیمی بر اقتصاد چین خواهد داشت و به احتمال زیاد دو طرف به یک راهکار مسالمت آمیز از طریق مذاکره دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شی جین پینگ رئیس جمهور چین سه شنبه در سخنانی قول داده است که اقتصاد این کشور باز و آزادتر شود و تعرفه های واردات محصولات و کالاهای مختلف از جمله خودرو کاهش پیدا کند.

اظهارات رئیس جمهور چین در شرایطی است که تنش های تجاری در روابط پکن و واشنگتن همچنان رو به افزایش است و دو طرف تعرفه های تجاری سنگینی را علیه یکدیگر وضع کرده اند.

موسسه مودی در گزارشی اعلام کرد: انتظار می رود که آمریکا و چین از تشدید منازعات تجاری جلوگیری خواهند کرد چرا که تعرفه های تجاری تاثیر منفی بر هر دو اقتصاد خواهد داشت.

این موسسه رتبه بندی افزود: تجارت سهم کمتری در رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال های اخیر داشته و با توجه به اصلاحات انجام شده در ساختار تجاری، آسیب پذیری چین در برابر شوک های تجاری احتمالی کاملا کاهش یافته است.

این موسسه اعلام کرده است که تدابیر تجاری آمریکا علیه چین تاثیر بسیار ناچیزی بر صادرات چین به آمریکا خواهد داشت ولی می تواند تاثیرات مستقیم ولی مهارشده ای بر اقتصاد چین داشته باشد.

موسسه رتبه بندی فیچ نیز هشدار داده است که یک جنگ تجاری تمام عیار می تواند خطرات و ریسک های زیادی را برای شرکت های منطقه آسیا اقیانوسیه به وجود آورد.

آمریکا تاکنون تعرفه واردات علیه 1300 کالای چینی اعمال کرده و پکن نیز در مقابل تعرفه های تجاری را علیه واردات 234 کالای آمریکایی وضع کرده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟

رئیس اداره داروخانه های سازمان غذا و دارو از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد و افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 749342

دیگر خبرها

  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟