Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@17:12:43 GMT

۳۵ درصد مزارع گندم در استان دچار خشکیدگی شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۷۷۲۶

۳۵ درصد مزارع گندم در استان دچار خشکیدگی شدند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بااعلام این خبر گفت: ۷۸ هزار هکتار از مزارع گندم استان به صورت دیم و ۲۲ هزار و ۷۵۰ هکتار آبی است.
عیسی راستیان نسب سطح زیر کشت مزارع گندم استان را ۱۰۰ هزار و ۸۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: ۶۰ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع گندم دیم کهگیلویه و بویراحمد در مناطق گرمسیری قرار دارد که از این مساحت، ۳۵ درصد معادل ۱۹ هزار هکتار خشک شده و غیر قابل برداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه گندم آبی این استان به طور متوسط ۲ هزارو ۹۰۰ کیلوگرم و در مزارع دیم ۹۹۱ کیلوگرم گندم تولید شود.
راستیان نسب همچنین مجموع سطح زیرکشت جو دیم و آبی در استان را به ترتیب ۳۱ هزار و ۱۴۰ هکتار اعلام کرد و اضافه کرد: ۲۷ هزارو ۲۶۰ هکتار از این سطح، به صورت کشت دیمی است.
وی ادامه داد: ۳۵ درصد کشت دیم معادل بیش از ۹ هزار هکتار نیز غیر قابل برداشت است.
راستیان نسب گفت: خسارت وارده به اراضی دیم کهگیلویه و بویراحمد تاکنون توسط کارشناسان برآورد نشده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به وضعیت برداشت در شهرستان باشت از قطب‌های کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ۱۳۲ هکتار از اراضی شهر باشت در سال آبی ۹۷-۹۶ زیر کشت کلزا رفت که بیش از ۹۰ درصد این مزارع به دلیل خشکسالی غیر قابل برداشت است.
وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارش سالانه پیش بینی می‌شود که امسال ۱۱۷ هزار تن گندم در استان تولید شود بطوریکه نسبت به تولید سال گذشته یعنی ۱۶۶ هزارو ۸۷۶ تن گندم، کاهش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/ش

خشکیدگی ۳۵ درصد مزارع گندم دیم گرمسیر استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جمعیت آفت سن غلات در مزارع گلبهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گلبهارگفت:ضروری است کشاورزان، مبارزه شیمیایی با این آفت را جدی گرفته و هر چه زودتر آغاز کنند تا سن مادری تبدیل به پوره نشود.
محمد شجعی افزود: اگر سن گندم به مرحله پوره برسد علاوه بر افزایش سطح آلودگی و خسارت در کاهش عملکرد گندم، جو و آرد استحصال شده نیز از کیفیت پایینی برخوردار خواهد شد.
او گفت:توصیه می‌شود در مبارزه با شته و سن غلات از سموم میکرو کپسول جهت کنترل بهتر در مزارع آلوده استفاده شود.
۱۰ هزارهکتار از اراضی زراعی گلبهار زیر پوشش گندم و جو قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش جمعیت آفت سن غلات در مزارع گلبهار
  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان