Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دادگاه نظامی میانمار، هفت نفر از نیروهای ارتش را به اتهام قتل ۱۰ نفر از مسلمانان روهینگیا به ۱۰ سال زندانی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسلم، دادگاه نظامی در میانمار، هفت نفر از نیروهای ارتش را به اتهام قتل 10 نفر از مسلمانان روهینگیا در سپتامبر سال گذشته به 10  سال زندانی محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش میانمار در بیانیه ای اعلام کرد: این هفت نفر نیروی ارتش به طور کامل از ارتش اخراج شدند.

در این بیانیه آمده است: تحقیقات همچنان درباره 21 نظامی، سه نیروی پلیس و 13 نیروی امنیتی و شش کارمند و شش روستایی درباره کشتار مسلمانان روهینگیا درحال انجام است.

ارتش میانمار از ژانویه گذشته تحقیقات خود را درباره قتل 10 مسلمان روهینگیایی آغاز کرده است و نیروهای ارتش آنها را در سپتامبر گذشته ایالت ارکان بازداشت کردند؛ با ادعای اینکه آنها تروریست هستند.

براساس بیانیه های سازمان ملل متحد، نزدیک به 700 هزار روهینگیایی از میانمار به بنگلادش فرار کردند و فرار هزاران روهینیگایی پس از اقدام نیروهای میانماری و بودایی در ایالت اراکان در 25 آگوست 2017 میلادی رخ داد و سازمان ملل این اقدام را پاکسازی نژادی عنوان کرد.

گفتنی است، بیشتر اقلیت مسلمان روهینگیا در راخین زندگی می کنند و راخین یکی از فقیرترین مناطق در میانمار به شمار می آید، این منطقه از از سال 2012 میلادی شاهد درگیری های خشونت بار بین بودایی ها و مسلمانان بوده است . نسبت مسلمانانی که در ایالت راخین زندگی می کنند، 4 درصد از جمعیت 42 میلیونی این کشور است. مسلمانان در میانمار از کشتار و تبعید و محرومیت از حقوق سیاسی و آزادی های دینی و مصادره اوقاف اسلامی و محرومیت اقتصادی رنج می برند. از 25 آگوست گذشته، ارتش میانمار مرتکب جنایت های وحشیانه ضد اقلیت مسلمان روهینگیا شدند که در نتیجه آن هزاران نفر کشته شدند و صدها هزار بی گناه آواره شدند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس حمایت از کالای ایرانی ارز دولت هفته هنر انقلاب اسلامی ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور آیت الله مکارم شیرازی روحانی شعار سال ۹۷ دلار دادگاه میانمار مسلمانان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نظامیان مذکور، دلیل نافرمانی را ناتوانی از ادامه جنگیدن عنوان کرده اند.

این تحول پس از آن صورت می گیرد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی امروز در نشستی با طرح و برنامه حمله زمینی به رفح موافقت کرد.

هالوی در این نشست با فرمانده تیپ جنوب و تمامی فرماندهان ارتش این رژیم، ادامه حملات به نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

مقامات رژیم صهیونیستی از هفته ها پیش تاکنون، تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله