Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب استاد دانشگاه علم و صنعت توسط انتشارات بین المللی اشپرینگر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، کتاب «الگوریتم های فراکاوشی برای طراحی سازه های با مقیاس واقعی» تالیف علی کاوه استاد ممتاز دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران و مجید ایلچی قزاآن دانش آموخته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران توسط انتشارات معتبر اشپرینگر منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب، دهمین کتاب علی کاوه است که توسط یک انتشارات بین المللی به بازار جهانی راه یافته و در اختیار دانشمندان، اساتید و دانشجویان این رشته قرار گرفته است.

کتاب تخصصی الگوریتم های فراکاوشی برای طراحی سازه های با مقیاس واقعی Meta-heuristic algorithms for Optimal Design of Real-size structures, Springer ۲۰۱۸ حاصل تجربیات دو دهه این استاد برجسته دانشگاه است و موضوع بهینه یابی و طراحی بهینه سازه های بزرگ مقیاس را مورد بررسی قرار می دهد.

این کتاب در ۷ فصل تنظیم شده که به مباحثی نظیر طراحی خرپاها، قاب ها، شبکه های چلیک ها، گنبدها و آنتن ها می پردازد.

علی کاوه عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، عضو دائم فرهنگستان جهان و عضو دائم فرهنگستان علوم و هنر اروپا و استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران است.

وی دارنده بیش از ۶۰۰ مقاله در مجلات بین المللی و ۱۵۰ مقاله ارائه شده در کنفرانس هاست.

همچنین وی ۱۰ کتاب بین المللی و ۲۳ کتاب به زبان فارسی تالیف و تدوین کرده است.

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت علی کاوه مهندسی عمران تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلگرام امنیت اطلاعات فناوری نانو حمله سایبری هوش مصنوعی مسابقات ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی فناوری فضایی گوگل سازمان فضایی ایران گوشی آیفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پدر علم قنات ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر عبدالکریم بهنیا، پدر علم قنات ایران و استاد بازنشسته دانشگاه شهید چمران اهوار درگذشت. 

دکتر محمد علی آخوندعلی، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی با تسلیت درگذشت این استاد فرهیخته گفت: اطلاع از درگذشت استاد و همکار فرهیخته‌ی دانشکده مهندسی آب و محیط زیست، پیشکسوت علم قنات ایران، زنده یاد دکتر عبدالکریم بهنیا، موجب تاسف عمیق اینجانب گردید.

وی افزود: فقدان این شخصیت علمی که همه حیات او صرف عرصه آموزش دانشجویان و دانش پژوهان رشته مهندسی و علوم  آب بود برای همه کسانی که با او آشنا و از او بهره گرفته‌اند سخت و سنگین است.  

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: این استاد فقید افزون بر آن که معلمی دلسوز بود، انسانی خوش اخلاق، متواضع و فروتن بود.   

دکتر آخوندعلی بیان کرد: تدریس دروس هواشناسی، منابع آب، هیدرولوژی آب‌های سطحی، زیر زمینی و قنات و انتشار آثار و فعالیت‌های پژوهشی او در مجلات و  نشریات داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مذکور و همچنین تألیفات وی در  حوزه فرهنگی و اجتماعی از آثار ماندگار اوست.  

وی در پایان این پیام آورده است: اینک که او دنیای فانی را وداع و در جوار رحمت الهی آرام گرفته است از درگاهش برای او رضوان و مغفرت تمنا می‌نمایم، باشد که همه این فعالیت‌های ارزشمند در راه علم، دانش و فرهنگ ذخیره‌ای نیک برای آخرت ایشان باشد. امید است همه بازماندگان آن فقید سعید، دوستان و همکاران او در ذیل عنایات حق تعالی مشمول سلامتی و صبر و اجر  باشند

دیگر خبرها

  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • پلیس تراز به بازار نشر آمد
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد
  • تجدیدچاپ پنج‌کتاب بنیاد فارابی برای نمایشگاه کتاب
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو
  • درگذشت پدر علم قنات ایران