Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:40:46 GMT

ژیمناست تیم ملی: خرک حلقه استاندارد در شیراز نداریم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۸۴۶۱

ژیمناست تیم ملی: خرک حلقه استاندارد در شیراز نداریم

شیراز-ایرنا- سعیدرضا کیخا، عضو تیم ملی ژیمناستیک و تنها فردی در جهان که توانسته چهار حرکت را در فدراسیون جهانی ژیمناستیک به نام خود ثبت کند گفت: حتی یک خرک حلقه استاندارد که از تجهیزات اصلی این ورزش است در شیراز وجود ندارد که با آن تمرین کنم.

به گزارش ایرنا، این ژیمناست اهل شیراز، چهارشنبه پستی را در فضای مجازی(اینستاگرام) به اشتراک گذاشته بود که عکس نوشت این پست حکایت از عدم وجود یک خرک حلقه استاندارد برای تمرین در شهر شیراز داشت که این ورزشکار افتخارآفرین در عرصه های بین المللی و دیگر ژیمناستیک کاران استان فارس بتوانند با آن تمرین و خود را برای مسابقات آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیخا در چند سال گذشته موفقیت های جهانی بسیاری برای ایران و استان فارس کسب کرده که از جمله این موفقیت ها ثبت چهار حرکت جدید در فدراسیون جهانی ژیمناستیک به نام خود است.
سعیدرضا کیخا چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ورزش حرفه ای ژیمناستیک نیاز به یکسری تجهیزات استاندارد و به روز دارد.
وی که از پنج سالگی به ورزش ژیمناستیک روی آورده در ادامه افزود: حضور من در مسابقات خارج از کشور بعد از ثبت چهار حرکت در فدارسیون جهانی ژیمناستیک متفاوت از گذشته است و رقبای خارجی تصور می کنند که من با کسب این افتخارات با بهترین و به روزترین تجهیزات ورزشی دنیا تمرین می کنیم در صورتی که اینگونه نیست.
وی ادامه داد: خرک حلقه اصلی ترین و تخصصی ترین وسیله مورد نیاز من و ژیمناستیک کاران دیگر برای تمرین کردن است که در شیراز وجود ندارد.
او اضافه کرد: تولید خرک حلقه استاندارد که مورد تائید فدراسیون جهانی است و در مسابقات بین المللی نیز تنها از این خرک ها استفاده می شود در اختیار چند شرکت خارجی است.
کیخا در ادامه گفت: ورزشکاران حرفه ای اغلب کشورهای دنیا حداقل دو الی سه عدد از این نوع خرک حلقه را برای تمرین کردن در اختیار دارند در صورتی که حتی یک عدد از این نوع خرک در شیراز برای تمرین کردن وجود ندارد که بتوانیم برای آمادگی بهتر برای مسابقات از آن استفاده کنیم.
او عدم وجود خرک را اصلی ترین مشکل سالن تمرین ژیمناستیک شیراز دانست و گفت: هزینه خرید و انتقال یک خرک حلقه استاندارد تا شهر شیراز حدود 30 الی 40 میلیون تومان است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از این نوع خرک در شهرهای دیگر ایران و مرکز کشور وجود دارد یا خیر، افزود: تجهیزات ورزش ژیمناستیک تاریخ انقضا دارد و در حال حاضر وسایل تمرینی محل تمرین تیم ملی ژیمناستیک در تهران نیز به روز و استاندارد نیست چون از حدود 12 سال گذشته تغییر نکرده و به روز و استاندارد سازی نشده است.
وی ادامه داد: تفاوت تمرین با خرک حلقه استاندارد و غیر استاندارد بسیار زیاد است و وجود حداقل یک خرک در سالن تمرین شیراز ضروری است.
کیخا محل تمرین ژیمناستیک شهر شیراز را سالن استاد ادهمی عنوان کرد و گفت: این سالن که بسیار فرسوده شده بود سال گذشته به همت مدیرکل ورزش و جوانان فارس بازسازی شد و در حال حاضر وضعیت ساختمان این مجموعه خوب است.
او اضافه کرد:متاسفانه تجهیزات و وسایل مورد نیاز ورزشی این مجموعه بسیار فرسوده و غیر استاندارد و برای تمرین ورزشکاران و خصوصا اعضای تیم ملی بسیار نامناسب است.
عضو تیم ملی ژیمناستیک ایران افزود: سالن ژیمناستیک شیراز سکوی ویژه تماشاچیان بصورت استاندارد و متناسب با جمعیت ندارد و نیاز است که مسئولان و تمام ورزش دوستان این خطه کمک کنند که یک آکادمی ژیمناستیک حرفه ای در این شیراز احداث شود.
وی اظهار کرد: استعدادهای برتری در حوزه ژیمناستیک در استان فارس وجود دارد که لازم است در فضایی حرفه ای آموزش ببینند و در آینده برای کشور افتخارآفرینی کنند.
کیخا بیان کرد: تا چند ماه آینده مسابقات جهانی به میزبانی کشور ترکیه و بازی های آسیایی جاکارتا در پیش است که امیدوارم تجهیزات سالن شیراز به روز و استاندارد شود که بتوانم بهتر در این مسابقات حاضر شوم و برای کشور و استانم افتخارآفرینی کنم.
9873 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ژيمناستيك خرك حلقه سعيدرضا كيخا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

ایسنا/فارس مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در بازدید از طرح‌های تأمین آب جهاد آبرسانی در فارس تأکید کرد: محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است.

میثم جعفرزاده در سفری دو روزه به استان فارس ضمن بازدید از چند طرح و پروژه تأمین آب شهری و روستایی در شهرستان‌های فسا و مرودشت، محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب را از سیاست‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم عنوان و جهاد آبرسانی را دستان محرومیت زدا در این حوزه توصیف کرد.

وی در روز نخست سفر با حضور در شهرستان فسا در شرق استان فارس به اتفاق علی جان صادق‌پور، مدیر عامل شرکت آبفا فارس و حسنعلی محمدی، منتخب مردم شهرستان فسا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از عملیات اجرای خط انتقال آب چاه‌های منطقه چهل چشمه(بخش رونیز) به شهر فسا و پروژه آبرسانی به این شهر از منطقه مهدی‌آباد و موردی بازدید و بر تسریع در عملیات اجرایی تأکید کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس به منظور تامین پایدار آب شرب بخشی از شهر فسا، با اضافه شدن ۲ حلقه چاه جدید به ۴ حلقه چاه قبلی در منطقه چهل چشمه بخش رونیز، ظرفیت خط انتقال این مجموعه آبرسانی به منظور انتقال آب ۶ حلقه چاه کاهش یافت که بر همین اساس اجرای خط انتقال جدید آب با افزایش ظرفیت انتقال، در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.

وی در تشریح طرح آبرسانی به شهر فسا از منطقه مهدی آباد و موردی نیز گفت: این طرح شامل حفر ۲ حلقه چاه و اجرای خط انتقال آب با لوله‌های ۸۰۰ میلیمتری است که اجرای خط انتقال پایان یافته و با برق رسانی و تجهیز چاه‌های مزبور، این طرح در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در ادامه از طرح آبرسانی به مجموعه ۴ روستایی جنگل(آب آسمانی) شامل تأمین آب شرب روستاهای آب آسمانی، سلیمان‌آباد، تل زیره و پانل با اجرای۳۲۰۰ متر خط انتقال دیدن و بر تسریع در عملیات اجرای مرحله تکمیلی این طرح تأکید کرد؛ در همین راستا بخش بزرگی از این طرح شامل احداث ۳ باب مخزن ذخیره، ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال نیز پیش از این اجرا و گشایش یافته است.

در بازدید جعفرزاده از وضعیت آبرسانی به روستاهای بخش ششده و قره بلاغ نیز حفرو تجهیز ۴ حلقه چاه جدید به منظور آبرسانی به روستاهای این بخش در دستور کار قرار گرفت.

در بازدید از روستاهای بخش پشتکوه شهرستان فسا هم بر تکمیل طرح آبرسانی به مجموعه ۴ روستایی بیشه زرد از چاه‌های میان شهر شامل اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب مخزن ذخیره ۱۰۰ و ۲۰۰ متر مکعبی و همچنین تکمیل پروژه ۸ کیلومتری خط انتقال آب از چاه‌های مزبور به روستاهای بیدزرد و سده با همکاری جهاد آبرسانی و مشارکت خیرین نیکوکار تأکید شد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در روز دوم سفر خود به استان فارس به اتفاق رضا عسکری معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس به شهرستان مرودشت در بخش مرکزی استان فارس رفت و از طرح آبرسانی به مجموعه ۶ روستایی تنگ شول(شول بزی) در بخش کامفیروز بازدید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفا فارس، طرح آبرسانی به مجموعه تنگ شول مشتمل بر ۲۲ کیلومتر خط انتقال، ۸ باب مخزن ذخیره، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و یک حلقه چاه به عمق ۳۰۰ متر با دبی ۱۳ لیتر بر ثانیه می باشد. در حال حاضر ۶ کیلومتر خط انتقال و ۴ کیلومتر شبکه توزیع، به علاوه ۸ باب مخزن ذخیره با ظرفیت مجموعا ۱۵۵۰متر مکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ احداث شده و یک حلقه چاه این طرح نیز حفر و تجهیز شده است.

در حال حاضر از طریق اعتبارات محرومیت‌زدایی ۶ کیلومتر دیگر از خط انتقال مطروحه در حال اجرا است و از طریق همین طرح دو پارچه روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸۰ خانوار که تاکنون تحت پوشش آبرسانی نبوده‌اند، به زودی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • مهدی الفتی المپیکی شد
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)