Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:02:50 GMT

حمایت از مراکز دینی میامی شرط کمک به جبهه فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۸۹۶۳

حمایت از مراکز دینی میامی شرط کمک به جبهه فرهنگی است

میامی - امام جمعه میامی گفت: اگر می‌خواهیم به جبهه فرهنگی کمک کنیم، می‌بایست حمایت از مراکز دینی شهرستان را در رأس برنامه‌های خودمان قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور صبح چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی میامی به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه امروز نیازمند ترویج فرهنگ دینی و همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستیم و یکی از راه‌های این مقوله، جبهه فرهنگی محسوب می‌شود، تأکید کرد: حمایت از مراکز دینی میامی شرط کمک به جبهه فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر می‌خواهیم به جبهه فرهنگی میامی کمک کنیم، می‌بایست حمایت از مراکز دینی منطقه در صدر برنامه‌های ما قرار گیرد که حوزه علمیه میامی یکی از این مراکز محسوب می‌شود لذا از همه متصدیان و برنامه ریزان شهرستان انتظار داریم تا برای تقویت این زیرساخت عظیم معنوی تلاش کنند.

ضرورت استفاده از مناسبت های دینی و مذهبی

امام‌جمعه میامی در دیگر بخش سخنان خود، به‌ضرورت بهره‌گیری از مناسبت‌هایی مانند ایام رجب، شعبان و رمضان به‌مثابه فرصتی برای تقرب بیشتر مؤمنان به خداوند و ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: می‌توان از لحظه‌لحظه این ماه‌ها و ایام بزرگ استفاده کرد که این امر نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف دارد.

صفایی پور بهبود و ارتقای سبک زندگی دینی با استفاده از مراسم ویژه در مناسبت‌های مذهبی را از سوی دستگاه‌های فرهنگی خواستار شد و تأکید کرد: باید از فرصت‌های به‌دست‌آمده برای آگاهی جوانان از اصول سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم از سوی دیگر برنامه ریزان شهرستان در نظر داشته باشند که در اجرای برنامه‌ها به‌خصوص جشن‌های رجب و شعبانیه، نشاط اجتماعی را فراموش نکنند.

وی افزود: تبیین زندگی ائمه اطهار(ع)، سبک زندگی قرآنی است و لذا اگر ما دین را به‌خوبی معرفی کنیم، مردم با توجه به فطرت خود آن را می‌پذیرند.

امام‌جمعه میامی در دیگر بخش سخنان خود به‌ضرورت تبیین شعار سال، مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکید کرد و گفت: میامی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های آب، خاک، معدن، تولیدات صنایع‌دستی و ... است که مسئولان می‌بایست با عنایت به شعار سال مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از جوانان مبتکر و صاحب ایده، برنامه‌ریزی کنند.

ضرورت ارتقای کیفی تولیدات داخلی

فرماندار میامی نیز در این نشست ضمن بیان اینکه شعار سال ۹۷، حمایت از تولید داخلی به‌نوعی یک‌چشم انداز ملی محسوب می‌شود، گفت: برای اجرایی شدن این شعر باید یک هدف تعیین‌شده و برای حصول آن بر طبق یک نقشه راه دقیق پیش رفت از سوی دیگر باید بپذیریم که ارتقای کیفیت محصولات ایرانی برای حمایت از مصرف کالای داخلی، بسیار ضروری و اثرگذار است.

محمدمهدی کریمی بیان کرد: یکی از ضروریات تحقق شعار سال، اعتماد عمومی به کالای ایرانی است لذا می‌بایست مواد اولیه، برنامه‌ریزی و دستگاه‌های تولیدکننده مناسب برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم شود چراکه اجناس و کالاهای ایرانی می‌تواند شکوفایی اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام مجید بخشی رئیس تبلیغات اسلامی میامی نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر ضرورت تحقق شعار سال، گفت: این اداره آمادگی دارد تا از تمام ظرفیت‌های خود شامل مداحان، مبلغان، تشکل‌های دینی و مذهبی، موسسات، خانه های قرآنی و ... برای تحقق شعار سال و فرهنگ سازی درباره آن استفاده کند.

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ عمومی قربانعلی صفائی پور میامی مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گردشگری سانحه تصادف نوروز 97 نوروز شهرکرد گرگان مسافران نوروزی شیراز خرم آباد سال حمایت از کالای ایرانی خطبه های نماز جمعه آیین اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از تلاش‌ها و نوآوری‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، به اطلاع اعضای این مجموعه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مسئولان این مجموعه در اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۲)، گزارش مکتوبی از وضعیت و اقدامات دفتر مطالعات و نیز فهرستی از ایده‌هایی که در صورت پشتیبانی سازمان‌های فرهنگی حاکمیتی، امکان پیگیری و به ثمر رسیدن در «حسینیه هنر» را دارند، خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردند.

آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در حاشیه این گزارش مرقوم فرموده‌اند: «از تلاش‌ها و نوآوری‌های این جوانان عزیز تشکر کنید»

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب، هفته گذشته طی تماس تلفنی حسین محمدی، به اطلاع اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب رسید؛ محمدی سال گذشته نیز، پیام خشنودی و تشکر رهبر انقلاب از انتشار دو کتاب انتشارات راه‌یار با عناوین؛ «ایام سبزوار» و «شهیدآوردند…» را اطلاع رسانی کرده بود.

رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» نیز یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی مرتبط با آثار دفتر مطالعات در سال گذشته بوده است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دی ماه ۱۴۰۱، در دیدار با مسئولان حوزه هنری، از جشنواره مردمی فیلم عمار به عنوان یک نمونه خوب در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی یاد کردند.

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۶ با انتشار مجله راه، فعالیت خود را با هدف ایجاد هم افزایی میان چهار ضلع هنر، اندیشه، رسانه و فرهنگ انقلاب اسلامی آغاز کرد. اینک با گذشت پانزده سال از تأسیس این مجموعه فرهنگی، «جشنواره مردمی فیلم عمار»، «مدرسه سینمایی اندیشه هنر (ماه)»، سامانه «عماریار»، «واحد اکران مردمی عمار»، «خانه هم‌بازی»، «باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی»، «مدرسه راه»، «واحد تاریخ شفاهی» و «انتشارات راه‌یار» ذیل این تشکل فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 751203

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد