Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر ارشاد درباره فیلترینگ تلگرام و پیام‌رسان‌های خارجی گفت: هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.سید عباس صالحی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به اشاره به جلسه روز گذشته در رابطه با حمایت از پیام‌رسان های داخلی عنوان کرد: این جلسه را مرکز ملی فضای مجازی و آقای فیروز آبادی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه حضور داشتم همه ما برای اینکه بتوانیم در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اتفاقاتی بیفتند که بتواند به توسعه فضای آنها کمک کند اجماع ملی داریم.

 با اشاره به فرمایشات رهبری یادآور شد: در جلسه دیروز این مساله مطرح شد که مقطعی که در شرایط فعلی داریم دوره جدید تمدنی تلقی می‌شود و فضای مجازی شبیه به انقلاب صنعتی یک دوره جدید تمدنی را آغاز کرده است. اگر بتوانیم با حضور فعال‌تر درر این دوره حرکت کنیم سهم بیشتری می‌توانیم ایفا کنیم. این فضای متنوعی است و حوزه‌های کارکردی زیادی دارد یکی از این حوزه‌ها پیام رسان‌های داخلی است که باید کمک  شود بتوانیم در این مقطع فضای ملی داخلی را توسعه دهیم. این رویکرد جدی در مجموعه نظام است و باید دید چگونه می‌توان از این نقطه حمایت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره فیلترنیگ هم در جلسه دیروز بحثی شد، عنوان کرد: این نکته‌ مراکز تصمیم‌گیری دارد و  جلسه دیروز در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بود.

وزیر ارشاد درباره فیلترینگ تلگرام گفت: هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است. اجازه بدهید تصمیمات در مراکزی که جدی این بحث را دنبال می‌کنند، گرفته شود.

صالحی با اشاره به لایحه جامع رسانه هم گفت: بعد از اشکالاتی که از سوی اصحاب رسانه و دولت در این باره مطرح شد این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح و قرار شد تا پایان فروردین نظرات را جمع و به جمع‌بندی برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ارائه اینترنت بدون فیلتر به خبرنگاران هم گفت: برخی دوستان پیشنهاداتی داشتند که این موضوع از سوی وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد مورد استقبال قرار گرفت که اگر خبرنگارانی تمایل به این کار داشتند مورد حمایت قرار بگیرند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی رزاز بیان کرد: بر اساس نوتام (هشدار پروازی) اعلام شده تمام پرواز‌های روز گذشته فرودگاه بین المللی اهواز لغو شد.

وی گفت: همچنین طبق دستور سازمان هواپیمایی کشور از ساعت ۶ صبح امروز دوشنبه تمامی پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی اهواز برقرار و به روال عادی برگشته است.

فرودگاه بین‌المللی اهواز به وسعت ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع دارای ترمینال پرواز‌های داخلی و خارجی مجزا است.

فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های جنوب کشور است که روزانه پنج هزار مسافر از این فرودگاه تردد دارند.

دیگر خبرها

  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • برخورد قاطع با کارکنان بدحجاب دستگاه‌های دولتی/ استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است
  • برقراری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • ایرانی ها بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی)
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • توضیح وزیر درباره وضعیت اینترنت؛ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد
  • (اینفوگرافیک) ایرانی‌ها بیشتر از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • ماجرای پیامک عجیب پافند غیر عامل/ سردار جلالی:‌ هک سیستم پیام‌رسان است