Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:44:02 GMT

آغاز برداشت باقلای سبز از سطح 750 هکتار از مزارع دره‌شهر

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۹۶۶۵

آغاز برداشت باقلای سبز از سطح 750 هکتار از مزارع دره‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از آغاز برداشت باقلای سبز در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

مهندس «طیار فیلی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت باقلای سبز از سطح 750 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دره‌شهر آغاز شده است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط در هر هکتار 10 تن و در مجموع 7500 تن باقلای سبز به ارزش اقتصادی 6 میلیارد و 750 میلیون تومان تولید و برداشت شود، افزود: علاوه بر تأمین نیازهای داخلی استان 80 درصد محصول تولیدی به اغلب استان‌های کشور از جمله تهران، کرج، قم، اراک و سایر استان‌های مجاور صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر ارقام کاشت شده این محصول را برکت، شاخ بزی و سرازیری عنوان کرد و گفت: 3000 نفر کشاورز بهره‌بردار به‌صورت مستقیم در کاشت و برداشت این محصول مشغول فعالیت هستند.

فیلی از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان باقلا کار در زمینه‌های کاشت، داشت و برداشت را تهیه نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود شیمیایی، ارائه توصیه‌های کارشناسی به خصوص زمان کاشت مناسب، مبارزه با علف‌های هرز و برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و دانش فنی کارشناسان دانست و گفت: برداشت این محصول از نیمه نخست فروردین ماه آغاز و تا پایان نیمه نخست اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که محصول تولیدی توسط دلالان و واسطه‌ها، خریداری و به بازارهای مصرف عرضه می‌شود، افزود: نبود مراکز خرید تضمینی محصول، میدان میوه و تره‌بار و وجود دلالان و واسطه‌ها از جمله مشکلات تولیدکنندگان محصول باقلا این شهرستان بشمار می‌رود.

یادآور می‌شود باقلا حاوی ویتامین‌های C ، B ، A و املاح مفیدی از جمله آهک، فسفر، آهن و ... است و به همین علت در گروه خوراکی‌های خونساز قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   غفوریان مدیر جهاد کشاورزی سرخه گفت : سطح زیر کشت گوجه سبز در این شهرستان  ۱۴ هکتار است و پیش بینی شده از هر هکتار ۱۰ تن محصول برداشت شود .

وی با بیان اینکه بیشترین ارقام کشت شده  برهانی و شهریاری گفت : روستای لاسجرد تولید کننده بهترین نوع گوجه سبزها در شهرستان سرخه است .

برداشت گوجه سبز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل