Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@16:12:54 GMT

اجماع ملّی بر توسعه پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۹۷۱۳

اجماع ملّی بر توسعه پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در اینکه باید در حمایت از پیام رسان‌های داخلی اتفاقاتی بیفتد که به توسعه آنها بیانجامد، اجماع ملّی وجود دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سیّد عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز(چهارشنبه 22 فروردین) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد جلسه شب گذشته پیرامون پیام‌رسان‌های داخلی دارای بیش از یک میلیون عضو، اظهار داشت: این جلسه از سوی مرکز ملّی فضای مجازی برگزار و من به عنوان سخنران در این جلسه حضور داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در اینکه باید در حمایت از پیام رسان‌های داخلی اتفاقاتی بیفتد که به توسعه آنها بیانجامد، اجماع ملّی وجود دارد. در این زمینه در شورای عالی فضای مجازی نیز این تحلیل مطرح شد که در مقطع فعلی، فضای مجازی شبیه انقلاب صنعتی یک دوره تمدّنی جدیدی را آغاز کرده است و اگر بتوانیم در این دوره حضور فعّال‌تری در فضای مجازی داشته باشیم، عملاً نقش بیشتری در این دوره جدید تمدّنی ایفا خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فضای مجازی فضایی بسیار متنوع با حوزه‌های گوناگون زیرساختی و کارکردی است که یکی از آنها پیام‌رسان‌های داخلی هستند.

صالحی تأکید کرد: اینکه به پیام رسان‌های داخلی کمک شود تا بتوانیم در مقطع تمدنی فعلی، فضای داخلی را توسعه دهیم یک رویکرد جدی و قابل توجه در مجموعه نظام است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در نهایت تلگرام فیلتر می‌شود یا خیر، اظهار کرد: برای این موضوع یک سری مراکز تصمیم‌گیری وجود دارد که در نهایت آنها تصمیمات لازم را اتخاد می‌کنند.

وی افزود: برگزاری جلساتی نظیر جلسه شب گذشته بیشتر با نگاه پیگیری و حمایت از پیام رسان‌های داخلی انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر قطعی شدن فیلترینگ تلگرام، تصریح کرد: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

صالحی درباره وضعیت بررسی لایحه سازمان جامع رسانه‌ای نیز گفت: این لایحه مجدداً در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح و در اختیار افکار عمومی و اعضای رسانه و مطبوعات قرار گرفته است و قرار است که تا آخر فروردین در این زمینه به جمع‌بندی برسیم.

وی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران گفت: این پیشنهاد در جلساتی که خبرنگاران با وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات داشتند، مطرح و از سوی این دو وزارتخانه مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: باید با ناهنجاری‌ها مقابله شود و این فرمایش رهبری است زیرا لازم است دین محقق شود که نیاز به عزم و اراده دارد.

محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تقدیر از نیروی انتظامی در به کارگیری طرح نور، عزم و اراده فراجا در برخورد با مفاسد اجتماعی را تحسین و تصریح کرد: نیروی انتظامی خطر را به خوبی احساس کرده است و اینکه قرار است طرح نور را ادامه دهند، کار بسیار خوبی است.

وی در گفت‌وگو با رسا، با بیان اینکه لازم است با بدحجابی و سایر ناهنجاری‌ها مقابله صورت گیرد، در خصوص جلسه روز جمعه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سردار رادان، اظهار داشت: جلسه گذشته بسیار پربار بود و از این که با قدرت در حال ادامه دادن هستند خوشحال شدیم؛ از روحیات سردار رادان که در جلسه با علما تجلی پیدا کرد خوشحال شدیم.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه گزارش کاملی از سوی سردار رادان در خصوص معضلات اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی به اعضای جامعه مدرسین، ارائه شد، تصریح کرد: باید با ناهنجاری‌ها مقابله شود و این فرمایش رهبری است زیرا لازم است دین محقق شود که نیاز به عزم و اراده دارد.

وی در پایان بر لزوم همراهی دستگاه ها در پشتیبانی و اجرای طرح نور تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • (ویدیو) زاکانی هم به کمک گشت ارشاد آمد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است