Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از  شاتا؛ «برات قبادیان» معاون آموزش ، تحقیقات و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه نشست مشترک با مدیران شرکت FAW افزود : الان موضوع استانداردهای صنعت خودرو به ویژه قوای محرکه مثل موتور برای ما مهم است چرا که قبلا در حوزه موتور خودرو یورو 2 را داشتیم و بعد از آن برای یور 4 و 5 و 6 در صدد ساخت و انتقال تکنولوژی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادیان تصریح کرد : شرکتFAW شرکتی است که تکنولوژی ساخت موتور را در تمام کلاسهای خودروی سواری و تجاری و حمل و نقل دارد و بنابر این در انتقال تکنولوژی برای کشور ما مفید است.

وی تاکید کرد : این قرارداد چند ویژگی و دستاورد ویژه دارد که اولین بخش آن انتقال تکنولوژی است و نیز سرمایه گذاری که از طرف ایرانی شرکت مشترک تاسیس می کنند و علاوه بر انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی بحث اشتغال و تولید هم بسیارمهم است .

قبادیان ادامه داد : نکته دیگر پیاده سازی استاندارد یورو 6 است که قرار است این شرکت چینی استاندارد 5 را در اختیار ما قرار دهد و یورو 6 را هم در یک زمان مشخص برای موتورهای خودروهای ساخت داخل ما اجرایی کند .

قبادیان در ادامه با تشریح جزییات این قرار داد اضافه کرد : شرکت FAW قول داده است کار را با 100 هزار دستگاه موتور در تمام کلاسهای خودرویی شروع کند وبرای آینده این را به نتیجه مطلوب می رساند.

وی آغاز عملیات اجرایی و تولید موتورهای یورو 5 را ظرف 9 ماه تا یکسال آینده اعلام کرد و افزود : این پروژه ، پروژه ملی و اساسی خواهد بود که مزایایی ویژه ای را برای ما به دنبال دارد.

قبادیان با تشریح سابقه فعاللیت شرکت FAW چسنی در ایران گفت : این شرکت قبلا هم با بخشهای خودرویی شرکتهای داخلی در حال کار بوده است اما تا الان بحث انتقال تکنولوژی مطرح نبوده و این جلسه پایه کاری برای آینده خواهد بود.

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت اظهار کرد : طی روزهای آینده قرار این پروژه نهایی می شود و درحال مشخص کردن جا و مکان تاسیس شرکت مشترک هستیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تحقیقات و فناوری خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی