Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@05:16:44 GMT

با آجیل‌های باقیمانده در شب عید چکار کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۹۹۴۱

با آجیل‌های باقیمانده در شب عید چکار کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛آجیل ها به دلیل چربی بالا، در صورتی که شرایط نگهداری آن‌ها مناسب نباشد بسرعت اکسید شدن در آن‌ها رخ می‌دهد و بد طعم می‌شوند.در ادامه با روش‌های مختلف نگهداری آجیل‌ها آشنا خواهید شد. در صورتی که مقداری از آجیل‌های عید بدون استفاده باقی ماند، می‌توانید با این روش‌ها آن‌ها را حتی تا یک یا چند سال با حفظ طعم و ارزش تغذیه‌ای، نگهداری و مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگهداری در دمای محیط:

اگر مقداری آجیل تازه دارید که بتازگی از درخت چیده شده‌اند (مثل گردو، بادام، پسته و غیره)، بهتر است قبل از این که آن‌ها را در دمای محیط نگهداری کنید، دو روز در فریزر قرار دهید تا میکروب‌ها یا تخم آفات باقیمانده کشته شوند. تخم حشرات در دمای اتاق زنده می‌ماند.

ممکن است شما با چشمتان چیزی مشاهده نکنید، اما این به معنی آن نیست که آجیل فاقد حشرات است. برای این منظور، آجیل‌ها را در ظروف در بسته بریزید و ۴۸ ساعت در فریزر صفر درجه سانتی‌گراد یا پایین‌تر قرار دهید و سپس خارج کنید. از قرار دادن آن‌ها در کنار مواد غذایی نظیر سیر و پیاز اجتناب کنید، چرا که تغییر طعم می‌دهند. برای نگهداری در محیط حتما از ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی با در محکم استفاده کنید.

ظرف باید تمیز، خشک و فاقد بوی خاص باشد. در ظرف باید محکم بسته شود تا از ورود بو‌های خارجی جلوگیری کند. در دمای محیط ظروف بر کیسه‌ها ارجحیت دارند. کیسه‌ها معمولاً نفوذ پذیر هستند و بو‌های خارجی براحتی از آن‌ها نشت و طعم آجیل را تغییر می‌دهند.

ظروف را در محل تاریک و خنک قرار دهید، چرا که نور و حرارت به اکسید شدن کمک می‌کنند. در دمای اتاق و در بسته بندی مناسب مغز بادام، بادام هندی، فندق، بادام زمینی و پسته به ترتیب ۱۲-۹، ۹-۶، ۶-۴، ۹-۶ و ۳ ماه قابل نگهداری هستند، اما اگر پوست آن‌ها جدا نشود، عمر نگهداری افزایش می‌یابد.

نگهداری در یخچال:

آجیل‌ها را در ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی نفوذ ناپذیر و در بسته بریزید. نگهداری طولانی مدت آجیل تازه چیده شده در یخچال، اجازه زنده ماندن به تخم حشرات را نمی‌دهد. ظروف نسبت به کیسه‌های پلاستیکی ارجحیت دارند. دمای مناسب برای این روش ۴ درجه سانتی‌گراد یا کمتر است و آجیل‌ها تا یک سال تازه باقی می‌مانند. در دمای یخچال و در بسته‌بندی مناسب مغز بادام، بادام هندی، فندق، بادام زمینی و پسته تا یک سال قابل نگهداری هستند.

نگهداری در فریزر:

آجیل‌ها را در ظروف در بسته بریزید. برای نگهداری در فریزر نیازی به انجماد اولیه دو روزه آن‌ها برای کشتن میکروب‌ها یا حشرات وجود ندارد. کیسه‌های پلاستیکی مخصوص فریزر می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. با وجود این پلاستیک‌های محکم و ظروف شیشه‌ای در اولویت هستند. این شرایط هم برای آجیل‌های با پوست و هم بدون پوست مناسب است.

نگهداری در فریزر به دلیل مصون ماندن آجیل‌ها از نور و حرارت، بهترین روش نگهداری آن‌ها برای زمان طولانی است. در دمای فریزر و در بسته بندی مناسب مغز بادام، بادام هندی، فندق، بادام زمینی و پسته به ترتیب دو، دو، یک، دو و سه سال قابل نگهداری هستند.

آجیل را حتی الامکان تازه بخرید.

ترجیحاً آجیل‌ها را با پوست بخرید چرا که می‌توانید مدت بیشتری نگهداری کنید. وقتی مغز آجیل خرد، برشته یا آسیاب می‌شود، روغن آن‌ها براحتی خارج می‌گردد و در صورتی که با هوا در تماس باشند، بسرعت اکسید می‌شوند. همچنین این مغز‌ها براحتی رطوبت و بو‌های خارجی را جذب می‌کنند. پس باید در نگهداری آن‌ها دقت کرد و از ظروف خشک، نفوذناپذیر و تمیز برای آن‌ها استفاده و سریع‌تر آن‌ها را مصرف کنید.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

سرنوشت آجیل های باقیمانده عید نوروز

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز دانستنی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!

آفتاب‌‌نیوز :

برای شروع روز باید به غذا‌هایی که می‌خورید اهمیت بدهید. بهتر است روز خود را با کربوهیدرات شروع نکنید، بلکه با چربی‌های خوب یا پروتئین جایگزین کنید که قند را تثبیت می‌کند و خلق و خوی بهتری به شما می‌دهد.

 در ادامه شش غذا که توصیه می‌شود برای تثبیت سطح قند خون با معده خالی بخورید آورده می‌شود.

جو کامل

مصرف جو کامل برای کنترل قند خون مفید است، زیرا حاوی مقدار زیادی بتا گلوکان است. این فیبر محلول یک ژل چسبناک تشکیل می‌دهد که تخلیه معده و جذب گلوکز در خون را به تاخیر می‌اندازد. غذا‌هایی مانند جو با شاخص گلیسمی پایین برای حفظ سطح قند خون ثابت ترجیح داده می‌شوند.

جو

جو به دلیل داشتن بتا گلوکان در تثبیت قند خون موثر است. این فیبر حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و سطح قند خون را بعد از غذا کاهش می‌دهد.

حبوبات

غذا‌هایی مانند عدس و لوبیا سیاه سرشار از فیبر و پروتئین هستند که هر دو برای کاهش سرعت جذب گلوکز و جلوگیری از افزایش سریع قند خون بسیار مهم هستند.

آجیل

بادام، گردو و سایر آجیل‌ها ترکیب خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر هستند. این اجزا با هم کار می‌کنند تا هضم را کند کرده و سطح قند خون را تثبیت کنند.

سبزیجات

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تعدیل سطح قند خون کمک می‌کند.

سبزیجات غیرنشاسته‌ای

هویج، کلم بروکلی و سایر سبزیجات غیر نشاسته‌ای مواد مغذی ضروری را بدون بار قند قابل توجهی فراهم می‌کنند و برای مدیریت قند خون ایده آل هستند.

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تعدیل سطح قند خون کمک می‌کند.

ملاحظات و خطرات بالقوه

بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر رژیم غذایی برای نیاز‌ها و شرایط خاص سلامتی شما مناسب است. برخی عوامل دیگر که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

حساسیت دستگاه گوارش: افرادی که تازه به رژیم‌های غذایی پر فیبر می‌پردازند ممکن است دچار نفخ یا گاز معده شوند. توصیه می‌شود مصرف فیبر را به تدریج افزایش دهید تا سیستم گوارشی تنظیم شود.

شرایط موجود: افراد مبتلا به دیابت باید هنگام امتحان غذا‌های جدید سطح قند خون خود را کنترل کنند. در حالی که غذا‌های ذکر شده به طور کلی برای کنترل قند خون مفید هستند، واکنش‌های فردی می‌تواند متفاوت باشد.

آلرژی‌ها و تداخلات: آجیل آلرژن‌های رایجی هستند و برخی از افراد ممکن است نیاز به اجتناب از آن‌ها داشته باشند. علاوه بر این، غذا‌های غنی از فیبر می‌توانند در جذب برخی دارو‌ها اختلال ایجاد کنند، بنابراین زمان مصرف دارو و وعده غذایی ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد.

منبع: سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • روزتان را با غذاهای پرانرژی آغاز کنید
  • برنامه ۴ بازی باقیمانده استقلال و پرسپولیس
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • کرسی‌های باقیمانده مجلس دوازدهم