Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ضمن اعلام این خبر افزود: این میدان های نفتی شامل «منصوری» در جنوب غربی شهر اهواز و «چنگوله» در جنوب غربی استان ایلام هستند که شرکت ملی نفت ایران در تابستان سال گذشته واگذاری کار توسعه این میدان ها را به مناقصه گذاشت.
«واگیت آلکرفوف» با ابراز علاقه مندی شرکتش به سهیم شدن در توسعه بخش انرژی ایران، بر اولویت سرمایه گذاری در میدان های نفتی ایران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به حجم کل نفت ایران، این شرکت نمی تواند برای توسعه همه میدان های نفتی ایران سرمایه گذاری کند؛ بنابراین تنها روی دو میدان متمرکز شده است.
شرکت لوک اویل برنامه خود برای توسعه میدان نفتی منصوری را به ایران داده است؛ شرکت اندونزیایی «پرتامینا» نیز خواهان شرکت در این مناقصه نفتی بوده و برنامه خود برای توسعه میدان یاد شده را ارائه کرده است.
شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که پس از بررسی پیشنهاد های ارائه شده برای این دو میدان، تصمیم می گیرد که توسعه آنها را به کدام شرکت واگذار کند، پرتامینا یا لوک اویل؟
براساس پیش بینی «امید شکری» کارشناس مستقل حوزه امنیت انرژی از واشنگتن، لوک اویل گزینه مناسب این مناقصه است؛ اما تهدید فسخ شدن همه قراردادهای نفتی در نتیجه خروج احتمالی آمریکا از برجام وجود دارد.
وی افزود: اگر آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج نشود و شرکت های دیگر خواهان سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران نباشند، نقش شرکت های روسی در بخش های مختلف نفت و گاز ایران ممکن است افزایش یابد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین

وزیر نفت از برنامه جدید وزارت نفت برای تولید بنزین از متانول به‌منظور کمک به رفع ناترازی بنزین خبر داد و گفت: بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود که دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه 16 میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سابقه نداشته است شرکت‌های پتروشیمی در زمینه توسعه میدان‌ها ورود کنند، در نمایشگاهی که در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ایشان تأکید کردند که از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ استفاده کنید که امروز الحمدالله این اتفاق مبارک رقم خورد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میدان‌های گازی اهمیت بسیاری دارد؛ امروز برای توسعه نزدیک به 16 مخزن گازی با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی کشور تفاهم‌نامه امضا شد که به‌سمت قرارداد و اجرایی‌شدن می‌رود.

وزیر نفت تصریح کرد: شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف و تولید در توسعه میدان‌های گازی 6 میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند و با توسعه این میدان‌ها، در دو، سه سال آینده بیش از 127 میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور افزوده می‌شود که هم تأمین‌کننده خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به فرایند توسعه میدان‌های گازی کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: پارسال قراردادهای سازنده‌ای با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل داشتی که بخشی از این‌ها به بهره‌برداری رسیده و بقیه‌ نیز با جدیت درحال پیگیری است.

اوجی از امضای تفاهم نامه با شرکت‌های تولید متانول برای تولید بنزین خبر داد و گفت: در خصوص تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی، به‌ویژه پتروشیمی‌هایی که متانول تولید می‌کنند، با شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی‌هایی شده و تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های تولید متانول امضا شده تا با تولید بنزین از متانول، به رفع ناترازی بنزین کمک کند.

وی افزود: ان‌شاءالله بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود و امروز بسیاری از کشورها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافته‌اند که ما دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم؛ بنابراین در بعضی پتروشیمی‌ها که سهام‌داران آن‌ها تمایل داشتند، با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق مطلوب رقم خواهد خورد و ما بخشی از ظرفیت تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد که اعداد و ارقام آن را در مصاحبه‌های بعدی اعلام خواهم کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه "با توجه به افت قیمتی که طی چند سال گذشته در بحث محصولات تولید متانول داشته‌ایم و از طرفی برای جبران ناترازی بنزین، می‌توانیم از بنزینی که از خوراک متانول تولید می‌شود استفاده کنیم"، گفت: این موضوع پیشتر به صورت موفق در کشور چین هم اتفاق افتاده است.

وی افزود: بهره‌برداری از 79 پروژه نیمه‌تمام به ارزش 16 میلیارد دلار در دستور کار قرار دارد و 50 پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش 25 میلیارد دلار را نیز در دستور کار داریم؛ از این پروژه‌ها و پروژه‌هایی که تکمیل می‌شوند یا نیمه‌تمام هستند، روزانه 300 تا 400 هزار بشکه به تولید نفت ما اضافه می‌شود، همچنین روزانه 35 میلیون مترمکعب به تولید گاز و بیش از 50 هزار بشکه در روز نیز به ظرفیت پالایشی کشور اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله