Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، داریوش پناهی زاده افزود:  گفت: بیش از ۳۰ هزار مورد حادثه ناشی از کار در سال گذشته داشته ایم که به لحاظ آماری در کارگاه های تحت پوشش اداره کل شرق تهران تعداد حوادث کار بیشتر بوده است.
 
وی گفت: ۱۲ میلیون و ۶۰۰ نفر بیمه شده ما هستند که نرخ بروز حادثه بر اساس تعداد کارگران و بیمه شدگان محاسبه می شود که ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۶ است و در استانهای مختلف باتوجه به تعداد کارگاهها وبیمه شدگان متفاوت است.
 
به گفته معاون طب کار و کمیسیون های پزشکی اداره کل درمان مستقیم تامین اجتماعی، بیشترین نرخ بروز حادثه با ضریب ۵ در استان قزوین و کمترین نرخ بروز حادثه (۳۴صدم ) در کارگاههای تحت پوشش اداره کل شرق تهران بوده است، البته تعداد کارگاه های برخی از استان ها بیش از سایرین است و بر همین اساس نرخ حوادث ناشی از کار نیز در آنها بیشتر است و در مجموع باید فرهنگ رعایت نکات ایمنی در محیط کار رعایت شود در حالی که رعایت نکات ایمنی در کشور پایین است.
 
پناهی زاده با تاکید بر اینکه باید مخاطرات را برای کارگران در کارگاه ها و کارخانجات کاهش دهیم، اظهار داشت: طی سال گذشته بیشترین علت بروز حوادث در کارگاهها درمان کارگران، بی احتیاطی و بعد از آن استفاده از وسایل بی حفاظ و وسایل و تجهیزات معیوب بوده است.
 
وی تصریح کرد: عمده حوادث مربوط به اتفاقاتی است که در استفاده از تجهیزات غیر استاندارد رخ داده است.
 
معاون طب کار و کمیسیون های پزشکی اداره کل درمان مستقیم تامین اجتماعی به راهکارهایی برای جلوگیری از حوادث کار در کارگاه ها اشاره کرد و گفت: حوادث ناشی از کار در برخی از کشورها مانند ژاپن بسیار کم است و در برخی از کشورها نیز تا حدی است که یا حادثه ندارند و یا اینکه آنها را به صفر رسانده اند اما درکشور ما این حوادث زیاد است.
 
وی اظهار داشت: بر همین اساس ما نیز در کشورمان باید از طریق آموزش و افزایش آگاهی کارگران نسبت به مخاطرات محیط کار و همچنین توجه به این مخاطرات اقدام کنیم که البته متاسفانه کمتر به آموزش توجه می شود.
 
پناهی زاده به استفاده از لباس، کلاه و تجهیزات ایمنی نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از این راهکارها استفاده از لباس ایمنی مناسب است که باید به آن پرداخته شود.
 
وی همچنین گفت: مدیران کارخانه ها و کارگاهها باید نسبت به افزایش سطح تکنولوژی دستگاه ها و اقدامات  ایمنی به منظور صیانت ازسلامت نیروی کار بایستی اهتمام ورزند.
 
معاون طب کار و کمیسیون های پزشکی اداره کل درمان مستقیم تامین اجتماعی گفت:متناسب سازی و بهینه سازی محیط فیزیکی کارگاه ها و کارخانه ها و رعایت نکات بهداشت حرفه ای در محیط کار از دیگر اقداماتی است که برای کاهش حوادث ناشی از کار باید انجام دهیم.
 
وی بیشترین حوادث را در انگشتان دست دانست و گفت: بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به دستان و انگشتان کارگران است و در حوادث ناشی از دست بیشترین میزان حوادث را داریم به همین دلیل لزوم جلوگیری از آن رعایت نکات ایمنی در کارگاه ها است.
 
معاون طب کار و کمیسیون های پزشکی اداره کل درمان مستقیم تامین اجتماعی قطع عضو در دست را جزو بیشترین حوادث دانست و گفت: بر همین اساس در کارهای ساختمانی بروز حوادث و مخاطرات برای کارگران بیش از سایر مشاغل است که در این زمینه شهرداری می تواند با چاپ بروشور همراه با پروانه ساخت اطلاعات ایمنی را به کارفرماها ارائه دهد و مهندسان ناظر نیز در حین انجام کار بر رعایت نکات ایمنی نظارت کافی داشته باشند.
 
به گفته وی، کارفرما باید در حین انجام کار کارگران را ملزم به استفاده از لباس و کلاه ایمنی کند و تجهیزات مناسب، ایمن و استاندارد در کار خود استفاده کنند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش‌های مختلفی برای «بهار بهار» تدارک دیده‌ایم/ لزوم رعایت نکات ایمنی در حاشیه زاینده‌رود

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: با توجه به بازگشایی رودخانه زاینده‌رود، از مسافران درخواست می‌کنم ضمن بازدید از زیبایی‌های حاشیه این رودخانه، موارد و نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی صدای شهر ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا شب گذشته ۶۹۷ هزار و ۵۵۴ نفر شب‌خوب را در شهر اصفهان بر اساس اولویت‌ها اسکان دادیم.

وی با بیان اینکه طبق روال گذشته بیشترین ظرفیت اسکان با ۴۶ هزار ۱۲۰ نفر در اختیار مدارس آموزش و پرورش است و منازل استیجاری نیز با کمک شهروندان به یاری اسکان مسافران آمدند، ادامه داد: با توجه به بارش رحمت الهی و وزش باد، کمترین اسکان را در مجموعه باغ فدک داشتیم و توانستیم از ظرفیت ورزشکاه‌ها و سایر مراکز اسکان استفاده کنیم و در مجموع میزبان ۹۲ هزار ۸۶۷ نفر طی شب گذشته بودیم.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ضمن آرزوی سفری خوش برای مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی رودخانه زاینده‌رود، پیشنهاد می‌کنم مسافران از زیبایی‌های حاشیه این رودخانه بازدید و موارد و نکات ایمنی را رعایت کنند.

معرک‌نژاد اضافه کرد: با توجه به بازگشایی رودخانه زاینده رود، عوامل آتش‌نشانی در مجاورت مسیرها و پارک‌های حاشیه این رودخانه مستقر شدند و پیگیر موارد ایمنی و ضوابط و همیشه آماده امدادرسانی هستند، اما خوب است که شهروندان و مسافران نصف‌جهان ضوابط و قوانین را رعایت کنند تا مشکل و حادثه‌ای رخ ندهد.

وی ادامه داد: یکی از رسانه‌هایی که در نوروز ۱۴۰۳ برای نخستین‌بار برای معرفی خدمات ستاد دائمی خدمات سفر تدارک دیدیم، تعامل با صدا و سیمای مرکز اصفهان بود و غیر از همکاری با بخش صدا، برنامه تلویزیونی بهار بهار را همزمان با آغاز بهار قرآن و ماه مبارک رمضان به شهروندان هدیه کردیم که هر شب از ساعت ۲۱:۰۰ تا حوالی ۲۲:۳۰ مهمان خانه اصفهانی‌ها است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: سعی شد با برنامه بهار بهار با نگاه‌ها، سلایق و اتفاقات کمتر دیده شده در شهر اصفهان مواجه شویم و بخش‌های مختلفی همچون حضور مردم کمتر شناخته شده‌ای که اتفاقات بزرگی را رقم زدند، پیشکسوتان مدیریت شهری برای ارائه نظرات و خاطرات در رابطه با شهر و ارائه فعالیت‌های مربوط به ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تدارک دیده شده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه امیدواریم برنامه بهار بهار مورد توجه شهروندان اصفهانی قرار گرفته باشد، ادامه داد: مسافران نوروزی نیز می‌توانند از طریق تلوبیون این برنامه را مشاهده کنند و در مسابقه‌ای که برای نخستین‌بار در شبکه تلویزیونی اصفهان برگزار و هر شب بین تمام برندگان ۱۰ میلیون تومان تقسیم می‌شود، شرکت کنند.

کد خبر 739441

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • مرتع داران آذربایجان غربی از چرای زودهنگام دام خودداری کنند
  • بخش‌های مختلفی برای «بهار بهار» تدارک دیده‌ایم/ لزوم رعایت نکات ایمنی در حاشیه زاینده‌رود
  • سقوط کارگر جوان از داربست حادثه ساز شد
  • عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز
  • بیشترین حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها است