Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:30:52 GMT

قیمت تخم مرغ در سراشیبی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۰۶۸۶

قیمت تخم مرغ در سراشیبی قرار گرفت

زنجان - ایرنا - قیمت تخم مرغ تولید داخل در زنجان در سراشیبی سقوط قرار گرفت و واردات این فرآورده از خارج پایان یافت.

به گزارش ایرنا، از نیمه دوم تیر سال 96، قیمت تخم مرغ از کیلویی 50 هزار ریال به بیش از 95 هزار ریال در زنجان افزایش یافت.
فعالان عرصه تولید تخم مرغ علت افزایش قیمت این فرآورده را در سال گذشته، ناشی از مسائل بهداشتی، بالارفتن نرخ نهاده های طیور و کاهش تولید تخم مرغ بیان کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان برای تنظیم بازار این فرآورده خام اقدام به واردات آن از کشور ترکیه کرد.
اما حالا بعد از حدود 9 ماه انتظار از سوی مصرف کنندگان هم اکنون قیمت تخم مرغ در سراشیبی سقوط قرار گرفت.

** واردات تخم مرغ انجام نمی شود
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، علت کاهش قیمت این فرآورده خام را بازگشت واحدهای تولیدی تخم مرغ به چرخه تولید بیان کرد و گفت: تعداد زیادی از این واحدها به دلیل بیماری آنفلوآنزای پرندگان و پاکسازی محیط از ویروس این بیماری تعطیل شده بودند.
عبدالله جعفری اظهارکرد: در حال حاضر تخم مرغ تولید داخلی با قیمت هر شانه 62 هزار ریال و بدون شانه 67 تا هشت هزار ریال به دست مصرف کننده می رسد.
وی یادآوری کرد: هرچه اندازه تخم مرغ درشت تر باشد قیمت کیلویی آن پایین و هرچه کوچکتر باشد نرخ آن بیشتر است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: فروش این فرآورده بیشتر از قیمت های بیان شده گران فروشی محسوب می شود.

** روند کاهش قیمت تخم مرغ ادامه دارد
یکی از شهروندان زنجانی افزود: طی روز جاری /22 فروردین/ نرخ هر شانه تخم مرغ از 75 هزار یال به 70 هزار ریال کاهش یافت.
سید ناصر موسوی خاطرنشان کرد: گرم شدن دمای هوا، بازگشت واحدهای تولید تخم مرغ به چرخه تولید، کاهش تقاضای مصرف در فصل گرم سال از جمله عواملی است که در افت مجدد قیمت این فرآورده تاثیرگذار است.
وی افزود: روز گذشته/21 فروردین/ قیمت هر دانه تخم مرغ از هفت هزار ریال به 6 هزار ریال کاهش یافت.
لیلا حاج محمدی ادامه داد: طی روز جاری نیز این نرخ به پنج هزار ریال کاهش رسید.
7325/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تخم مرغ كاهش قيمت آنفلوآنزاي پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو