Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، در استان فارس 1408 بقعه متبرکه وجود دارد که بر اساس شجره‌نامه و نسب‌شناسی این بقاع، بیشترین آن‌ها از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) هستند و مطابق با اسناد تاریخی طی چندین مرحله وارد ایران شده‌اند.
بخش اعظم این امامزادگان به دنبال سفر حضرت شمس‌الشموس علی‌بن موسی رضا(ع) از مدینه به مشهد و ولایتعهدی این امام همام در قالب کاروان‌های بزرگ به شهر شیراز مهاجرت كردند كه یکی از این کاروان‌ها، کاروان 15 هزار نفری حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و برادران وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت احمدبن موسی الكاظم شاهچراغ(ع) در طی سال‌های 203ـ 198هجری قمری از مدینه حرکت كرد تا از طریق شیراز به طوس عزیمت کند.
امروزه شهر شیراز به واسطه وجود امامزادگان و فرزندان امام موسی کاظم(ع) از لحاظ فرهنگی،‌ مذهبی و گردشگری به‌عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت از سوی رهبر انقلاب اسلامی معرفی شده است که آستان مقدس حرم مطهر احمدبن موسی‌بن جعفر ملقب به شاهچراغ(ع) و مشهور به سیّد السادات الاعاظم، از فرزندان امام موسی کاظم(ع) و سید میرمحمد عابد(ع) و سید علاءالدین حسین(برادران ایشان) از مشهورترین سادات معظم هستند که در شهر شیراز در زمان خلافت مامون عباسی به شهادت رسیدند.
با ورود کاروان حضرت احمدبن موسی(ع) و همراهان بزرگ ایشان به شهر شیراز تعداد بسیار زیادی از همراهان این امام همام در نقاط مختلف استان به دست مأموران و حکام عباسی به شهادت رسیدند که امروزه حرم مطهر آن‌ها در نقاط مختلفی از شهرستان‌های استان فارس واقع شده است و همواره از سوی عموم مردم ولایتمدار و دوستدار اهل ییت عصمت و طهارت(ع) مورد توجه بوده است.
مردم مؤمن و ولایتمدار استان فارس همه ساله در آستانه فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) به زیارت فرزندان و نوادگان این امام همام در محل حرم‌های مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، حضرت علی‌بن حمزه(ع)، حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) ، محمدبن موسی(ع) مشهور به سیدمیر محمدعابد(ع) در جوار شاهچراغ(ع) و آستان مقدس امامزادگان سید محمد(ع) قصردشت شیراز، شاه صفی‌الدین(ع) سروستان، سید شمس‌الدین محمد(ع) دژکرد اقلید، شاهزاده ابوالقاسم(ع) کوار ، امامزاده بی بی مزایجان(ع)، حسین(ع) جهرم و امامزاده سیدشجاع‌الدین حسن(ع) ملقب به امامزاده شهید در شهرستان فراشبند میروند و به ذکر دعا و نیایش می‌پردازند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر