Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@21:33:35 GMT

این ۴ گیاه را می توانید جایگزین زعفران در غذا کنید!

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۰۹۶۵

این ۴ گیاه را می توانید جایگزین زعفران در غذا کنید!

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، اگر همیشه به زعفران دسترسی ندارید یا گرانی قیمت آن اجازه نمی دهد همیشه آن را در خانه داشته باشید می توانید از جایگزین زعفران استفاده کنید که هر چند طعم و عطر زعفران را ندارد ولی کمی تواند رنگ و لعابی مشابه به غذا بدهد. قدمت زعفران به  ۳۰۰۰ سال پیش در قائنات ایران بر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند امروزه رقبایی مثل اسپانیا، چین، افغانستان وارد صحنه شده اند ولی زعفران ایران چیز دیگری است. آن جا که فردوسی می گوید بفرمود تا آتش افروختند همه عنبر و زعفران سوختند. یعنی آن قدر این گیاه در ایران کاشته می شد که برای خوشبو کردن هوا حتی آن را دود می دادند.  امروز با ۴ گیاه جایگزین زعفران آشنا شوید.

 

زعفران چیست؟

برای ایرانی ها که زعفران ادویه ای بسیار معروف است. زادگاه زعفران آسیا است. علاوه بر عطر و بویش، غذا و دسرها و نوشیدنی ها را خوش آب و رنگ هم می کند. خاصیت دارویی این گیاه گران قیمت که از کلاله های گل زعفران به دست می آید خواص ضد افسردگی، نشاط آور، تقویت دستگاه گوارش، مدر، کارکرد بهتر کلیه، خون سازی و ضدسرطانی آن است.

این گیاه حتما باید با دست چیده شود. به دلیل گران بودنش یا خیلی وقت ها به دلیل شک و شبهه ای که در اصل بودن زعفران دارید می توانید از ۴ جایگزین استفاده کنید.

 

زردچوبه جایگزین زعفران

زردچوبه متداول ترین ادویه طعم و رنگ خوبی به غذا می دهد. هر چند نمی توان رایحه آن را با زعفران مقایسه کرد ولی زردچوبه که به زعفران هندی هم معروف است می تواند به جای زعفران استفاده شود. زردچوبه آنتی اکسیدانی قوی است که داروی درمانی بسیاری از بیماری ها محسوب می شود و به راحتی در دسترس است.

 

شکوفه های رزماری جایگزین زعفران

ابتدای بهار رزماری شکوفه های زیبایی می دهد که می توانید پرچم گل ها را که بسیار شبیه به زعفران است بچینید، خشک کنید و حتی با زعفران مخلوط کنید. به این ترتیب زعفران بیشتری خواهید داشت بدون آن که رنگ، طعم و بوی آن تغییر کند.

 

هل جایگزین زعفران

این گیاه رایحه ای بسیار شبیه به زعفران دارد هر چند در بسیاری از مناطق دنیا جزو ادویه ها محسوب نمی شود و رنگ زعفران را ندارد. ولی به دلیل عطر و بویش در بعضی از نقاط دنیاهل را به جای زعفران استفاده می کنند.

 

گل رنگ جایگزین زعفران

اگر به دنبال جایگزینی می گردید که دقیقا رنگ زعفران را داشته باشد گل رنک بهترین انتخاب است. دقیقا مانند زعفران است و در کشورهایی مثل ترکیه به جای زعفران استفاده می شود. طعم و بویی شبیه به زعفران ولی البته بسیار کمتر دارد. می توانید حتی آن را با زعفران مخلوط کنید تا زعفران بیشتری داشته باشید.

 

نت نوشت

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون گیاه غذا زردچوبه جام نیوز زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اردیبهشت فصل رویش "ریواس" گیاه کوهی پرخاصیت است؛ خاستگاه این گیاه کوهی با ساقه‌های قرمز و سبز در مناطق کوهستانی است.

ساقه‌های این گیاه برای تازه‌خوری و استفاده در انواع خورشت و سوپ کاربرد داد و برگ‌هایش علاوه بر خوراک دام، سبب جلوگیری از جاری شدن سیلاب در دشت‌ها می‌شود.

ریواس از تيره ترشک ها است و مصرف دارویی هم دارد که البته برداشت  بی‌رویه آن به به طبیعت و محیط زیست آسیب می رساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت