Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب و خواندن کتاب، دغدغه هر ایرانی وطن دوستی است که می داند ملت بیگانه با کتاب به جایی نمی رسد. چند روز پیش، عصر ایران پیشنهادی به خوانندگان فرهیخته اش داد و از آنها  خواست کتاب یا کتاب های خیلی خوبی که خوانده و از آن بهره مند شده اند را به دیگران هم معرفی کنند.(+)
در اولین پیام ها، 108 کتاب توسط همراهان عصر ایران معرفی شد که هر روز ، هفت عنوان از آنها را با نام پیشنهاد دهنده ها، معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* اگر شما هم کتابی خوانده اید و دوست دارید خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید، از طریق فرمی که در این لینک است، اقدام کنید.

* فقط این نکته را در نظر داشته باشید که درباره چرایی پیشنهاد کتاب، دستکم یک یا دو پاراگراف توضیح دهید. توضیحات یک سطری، چندان به معرفی کتاب کمک نمی کند و لذا با عرض پوزش، از معرفی کتاب های پیشنهادی بدون توضیح یا با توضیح ناکافی خودداری خواهیم کرد، کما این که از این 108 کتاب در در مرحله اول پیشنهاد شدند، تعداد زیادی را به همین دلیل، کنار گذاشتیم.

*** لطفا اگر درباره کتاب های معرفی شده، نظری دارید، زیر همین پست برایمان بفرستید. (ولی معرفی کتاب را فقط از طریق این لینک باشد).

از همه کسانی که در این طرح میهن دوستانه مشارکت کردند و همراه خواهند بود، سپاسگزاریم.

این شما و این اولین کتاب های پیشنهادی کاربران عصر ایران:

نام کتاب: پروژه شادی

نویسنده/ مترجم: گریچن رابین/آرتیمیس مسعودی

ناشر: آموت

پیشنهاد دهندهعطیه رضایی (کارشناس ارشد روانشناسی بالینی - روانشناس)

چرا این کتاب را پیشنهاد می کنم:

این کتاب برای نظم و برنامه ریزی امور دوازده ماهه سال مخصوصا برای خانم های امروزی که هم دغدغه کار بیرون و هم رسیدگی به امور منزل را دارند خیلی مفید و خیلی کمک کننده است. ضمن این که پیشنهادهایی که مطرح میشه بسیار کاربردی و ملموس هست.

________________________________________________________________________

نام کتاب: مالزی و استراتژی رشد، ایران و چشم انداز توسعه

نویسنده/ مترجم: بهزاد الصفی

ناشر: اسرار دانش

پیشنهاد دهنده: بهزاد الصفی (فوق لیسانس - کارمند)

چرا این کتاب را پیشنهاد می کنم:

در این کتاب 300 صفحه رموز موفقیت کشور مالزی که تا 50 سال پیش در حضیض فقر بوده و الان چهارمین قدرت اقتصادی جنوب شرق آسیا شده، تحلیل شده که کاربرد های عملی در ایران دارد. ضمنا 30 رمز موفقیت مالزی در صنعت توریسم نیز تحلیل شده است.

________________________________________________________________________

نام کتاب: در تعمیرگاه مغز

نویسنده/ مترجم: آ.گ.میلر / ترجمه فارسی: امان الله سمیعی

ناشر: چاپ زیبا

پیشنهاد دهنده: علی احسانی مقدم (لیسانس - آرشیویست مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز فارس)

چرا این کتاب را پیشنهاد می کنم:

 این کتاب در کشور آلمان چندین بار تجدید چاپ شده و به قدری مورد استقبال قرار گرفته که برای خرید آن بایستی قبلا به کتابخانه ها سفارش داد. رمانی بسیار دلنشین است و دنیای علم را با ادبیات و داستان پردازی جالب و نغز پیوند داده است. در این کتاب خوانندگان عزیز گذشته از مطالعه یک رمان عشقی و ادبی از نظر علمی نیز به نکات جالبی از حالات روانی و عکس العملهای بیماریهای مختلف عصبی و مغزی برخورد مینمایند که نشان دهنده تغییر حالت،تغییر شخصیت، بیم و امید و در نهایت واکنشهای پیدایش غده های مغزی در افراد و شخصیتهای مختلف می باشد و از همه مهم تر پایان فوق العاده کتاب می باشد که خواننده را غرق در تعجب توام با نشاط و انبساط خاطر می نماید.

________________________________________________________________________

نام کتاب: وجدان بیدار

نویسنده/ مترجم: استفان تسوایگ ترجمه سیروس آرین پور

ناشر: فرزان روز

پیشنهاد دهنده: احمد مغانی (کارشناسی ارشد)

چرا این کتاب را پیشنهاد می کنم:

وجدان بیدار، از جمله کتاب‌هایی است که باید خواند. از زیر سنگ هم که شده، باید یافت و خواند. حکایتی است غم‌ناک از تاریخ روشن‌گری اروپا. حکایتی است دردناک و باورنکردنی، از یکی از روشن‌ترین و امیدبخش‌ترین زمان‌های زندگی انسان.

کتاب وجدان بیدار در واقع سرگذشت سباستین کاستیلو است که در عصر ظلمت سده شانزدهم میلادی و در بحبوحهٔ جنبش اصلاح طلبی دینی، علیه حکومت استبدادی و ظالمانه‌ای که پاپ‌ها و در رأس آنان، ژان کالون، روحانی برجستهٔ پروتستان برپا کرده بودند، قد علم کرد و به نام انسانیت، علیه ظلم و جنایت و دنیاپرستی آنان به مبارزه‌ای بی امان پرداخت.


________________________________________________________________________

نام کتاب: شادی رهایی از دام نیکوتین

نویسنده/ مترجم: نادر اسدی نهاری

ناشر: فریور

پیشنهاد دهنده: علیرضا فخاری (فوق لیسانس - کارمند)

چرا این کتاب را پیشنهاد می کنم:

من با خواندن این کتاب به راحتی توانستم سیگار را ترک کنم چرا که متوجه شدم کشیدن سیگار بیشتر دغدغه فکری و تلقین است تا مشکلات جسمانی ناشی از ترک آن و توصیه می کنم حتما افرادی که واقعا قصد ترک سیگار را دارند این کتاب را مطالعه نمایند.

________________________________________________________________________

نام کتاب: جان شیفته

نویسنده/ مترجم: رومن رولان / الف. به آذین

ناشر:دوستان

پیشنهاد دهنده: سعید قهرمانی (کارشناسی ارشد - کارمند)

چرا این کتاب را پیشنهاد می کنم:

این کتاب سرگذشت آنت ریویر است. یک زن با اصول مشخص در زندگی که با پایبندی به این اصول در همه شرایط آنها را به تنها فرزند خویش منتقل می کند. عایدی مطالعه این کتاب دیدی فراخ و عمیق نسبت به تمامی شئونات زندگی- خانواده، عشق، روابط عاطفی و ... است. بورخس مهمترین رسالت ادبیات را دور کردن انسان از زندگی غریزی می داند و حقیقتا این کتاب که بیانگر عواطف عمیق انسانی است به بهترین نخو این رسالت را انجام داده است.

________________________________________________________________________

نام کتاب: تکنوپولی

نویسنده/ مترجم: نیل پستمن / ترجمه دکتر صادق طباطبایی

ناشر: اطلاعات

پیشنهاد دهنده: محمد مشکینی (دانشجوی دکترا - عضو هیئت علمی)

چرا این کتاب را پیشنهاد می کنم:

در این کتاب ضمن تایید نقاط مثبت تکنولوژی به اثرات مخرب آن در تمدن انسان پرداخته شده است. این کتاب در زمانی نگاشته شده که موارد جدیدی همچون فضای مجازی و اینترنت، گستردگی امروز را نداشته اما به خوبی شرایط کنونی را پیش بینی کرده است.

به نظر می رسد با توجه به تاثیر عمیق ما از این تکنولوژی های جدید، خواندن این کتاب خالی از لطف نباشد.

                                    فرم پیشنهاد کتاب

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟

به گزارش پارس نیوز، وی درباره نظر اتاق بازرگانی در خصوص تعطیلات پایان هفته، افزود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نظر کارشناسی اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیشتر است، گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی در این جلسه هم این بود که در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به پیشنهاد کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس، تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی بود که به دلیل جلوگیری از زیاد شدن استثنائات، مورد پذیرش نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون اجتماعی قرار نگرفت.

نماینده گرمی درباره جمع‌بندی جلسه گفت: جمع‌بندی جلسه این بود که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از نهادهای مختلف در این باره انجام داده، آماده شود و اعضای کمیسیون اجتماعی هم بررسی مجدد داشته باشند تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و گزارش آن را جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه کنیم، بنابراین موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • 36 ساعت جالب برای قبول پیشنهاد پرسپولیس
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • معرفی کاربران برتر طرفداری در فروردین 1403
  • روایت مادری که محجبه شد/ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده!
  • اجرای AR روی جعبه‌های جدید دیجی‌کالا
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد
  • برنامه محبوب در ایران فیلتر شد!