Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@09:57:08 GMT

اشتغال پایدار مددجویان از جمله راه های توانمندسازی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۱۱۷۷

اشتغال پایدار مددجویان از جمله راه های توانمندسازی

خبرگزاری شبستان: سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: اشتغال پایدار مددجویان از جمله راه های توانمندسازی این عزیزان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، زهرا امینی، سرپرست بهزیستی استان مرکزی (22 فروردین) در  دوره آموزشی طرح آماده سازی شغلی جامعه هدف بهزيستي با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای مددجویان گفت: اشتغال پایدار مددجویان از جمله راههای توانمندسازی و معلولین و جامعه هدف بهزیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی این عزیزان اضافه کرد: خروج این عزیزان از چرخه حمایتی بهزیستی و خودکفایی آنان کمک به اقتصاد خود و جامعه است.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: يكي از مولفه هاي اساسي توانمند سازي اقتصادي، بحث آماده سازي شغلي و ايجاد اشتغال با هدف استقلال و نيل به خود كفايي همه جانبه جامعه هدف بهزيستي است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بحث بستر سازي يا فرايند آماده سازي شغلي ، ارایه آموزش هاي فني و حرفه اي، مهارتهاي زندگي، آموزش قوانين و مقررات مربوط به كار و آموزش های لازم در زمینه اشتغال  است.

 

وی آماده سازي شغلي فرد از طريق معرفي به مراکز آموزشی و فني و حرفه اي به منظور فرا گيري مديريت كسب و كار ، را از  عامل اصلي ايجاد اشتغال دانست، و افزود: ايجاد بستري مناسب در جامعه بمنظور تسهيل گري اشتغال از طريق استفاده از فرصت هاي شغلي و آموزش و اگاهسازي كارشناسان و مددكاران سازمان بهزيستي بمنظور اشتغالزايي موفق جهت توانمند سازي مددجويان و برون رفت انها از چرخه خدمات بهزيستي  از دیگر عوامل اصلی ایجاد اشتغال است.

 

امینی اظهار کرد: باید با برنامه ریزی های مناسب به ارایه راهکارهایی برای توانمند سازی و ایجاد اشتغال به منظور خودکفایی معلولان بپردازیم که این مهم نیازمند همدلی و همکاری سایر دستگاه ها و مسئولان با این سازمان است.

 

وی همچنین به همکاری فنی و حرفه ای با بهزیستی اساره کرد و گفت: معلولین و مددجویان بر اساس علائق و توانائی ها و همچنین نیاز بازار کار به منظور گذراندن دوره های آموزشی به مراکز فنی و حرفه ای معرفی و متناسب با نوع رشته آموزش های لازم را طی و پس از برگزاری آزمون گواهینامه آموزشی دریافت می کنند.
 

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارز دولت مجلس ستوان یکم پاسدار مرتضی بصیری پور حمایت از کالای ایرانی آیت الله مکارم شیرازی شعار سال ۹۷ نجفی مراجع و علماء درس فقه مراجع خودکفایی بهزیستی آموزش کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند