Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@21:56:13 GMT

پدافند هوایی نیروی خط مقدم جبهه در زمان جنگ بود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۲۳۹۱

پدافند هوایی نیروی خط مقدم جبهه در زمان جنگ بود

فرمانده پدافند هوایی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: در دوران دفاع مقدس پدافند هوایی به عنوان نیروی خط مقدم انجام وظیفه کرد و این خدمات شایسته بود که موجب شد مقام معظم رهبری اعلام کند که امروز پدافند هوایی در اولویت اول است که از موجودیت کشور حفاظت می‌کند.

به گزارش  ایسنا، امیرعلی حدادی سامانی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بابیان اینکه امام (ره) ارتش را کلمه طیبه نامیدند، اظهار کرد: منطقه پدافند هوایی اصفهان وظیفه حراست و حفاظت از قلمرو هوایی و مراکز تجاری و اقتصادی استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه به صورت 24 ساعته قلمرو هوایی منطقه و کشور رصد می‌شود، گفت: در مرکز پدافند هوایی سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات با بهره‌گیری از سامانه‌های راداری بومی تمام اطلاعات را پایش می‌کنند.

فرمانده پدافند هوایی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت سرپا ماندن از ویژگی‌های سامانه‌های پدافندی است و همان طور که اشاره شد قلمرو تحت حفاظت پدافند هوایی به صورت 24 ساعته رصد می‌شود.

حدادی سامانی گفت: در دوران دفاع مقدس پدافند هوایی به عنوان نیروی خط مقدم انجام وظیفه کرد و این خدمات شایسته بود که موجب شد مقام معظم رهبری اعلام کند که امروز پدافند هوایی در اولویت اول است که از موجودیت کشور حفاظت می‌کند.

وی گفت: در حادثه هواپیمای تهران – یاسوج پدافند هوایی تمام تلاش خود را برای امدادرسانی انجام داد و اصلاً این گونه نبود که دیر به منطقه سقوط اعزام شویم. زمانی که مدیریت بحران استان از پدافند هوایی کمک خواست فوری به منطقه سقوط اعزام شدیم.

همچنین جانشین هوایی پایگاه هشتم شکاری در این نشست خبری گفت: نیروی هوایی ارتش همواره در طول حیات خود نقش اساسی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشته است و نیروی هوایی در حمایت از جبهه مقاومت همواره وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن انجام داده است.

میر سمیمی افزود: نیروی هوایی در پشتیبانی از نیروهای زمینی نقش اساسی ایفا کرد به طوری که شهید نوژه قبل از جنگ تحمیلی در پاوه به شهادت رسید. زمانی که ارتش عراق در 31 شهریور 1359 به ایران حمله کرد نیروی هوایی عملیات انتقام را ترتیب داد و در یکم مهرماه همان سال عملیات موفقیت‌آمیز دیگری را علیه بعثی‌ها طرح ریزی کرد.

وی افزود: پایگاه هشتم شکاری با تیکه بر توان داخلی بحث بومی‌سازی را به خوبی پیش برده است به طوری که در تربیت و آموزش خلبانان کلیه نیازهای داخلی‌مان را تأمین می‌کنیم. امروز تجهیزات خود را بدون وابستگی به خارج فراهم می‌کنیم و نیروی هوایی به صورت شبانه‌روزی امنیت و آسایش مردم را تأمین کرده است.

همچنین فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان گفت: هوانیروز اولین یگانی بود که در دومین روز از جنگ تحمیلی وارد عمل شد و در عملیات مرصاد که به فرماندهی سپهبد شهید امیر صیاد شیرازی انجام شد ضربات سختی را به منافقین وارد کرد.

سرهنگ عفیف افزود: امروز بالاترین توان رزمی را داریم و تمام پروژه‌های تحقیقاتی هوانیروز در پایگاه چهارم انجام می‌شود.

همچنین با تکنیک جدیدی امسال در رژه هوایی تهران حضور پیدا خواهیم کرد و سیستم‌های دوربین دید در شب بر روی بالگرد و پروژه شفق به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ویدیویی از بمباران چاسیو یار توسط نیروی هوایی روسیه

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903076

دیگر خبرها

  • سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها محکوم است | به هیچ تهدیدی توجه نداریم
  • ساخت روزانه ۲.۵ کلاس درس در استان اصفهان
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • ببینید | ویدیویی از بمباران چاسیو یار توسط نیروی هوایی روسیه
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد