Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی اسفنانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص تصمیم اخیر دولت در بحث اعلام قیمت دلار به مبلغ 4 هزار و 200 تومان و همچنین حضور دیروز و امروز تعزیرات در خیابان فردوسی و سبزه میدان افزود: آنطور که اعلام شد اگر دلار بیشتر از 4 هزار و 200 تومان خرید و فروش شود به منزله قاچاق خواهد بود و باید پرونده های مربوط به این موضوع در سازمان تعزیرات تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دیروز و امروز پرونده ای درخصوص صرافی های غیرمجاز و یا دلالان ارز به تعزیرات ارسال شده است؟ گفت: دیروز بنا بر این نبود که حتما پرونده ای تشکیل شود و به همین علت تاکنون پرونده ای در این خصوص دریافت نکردیم و شاید در محاکم عمومی با توجه به صلاحیتشان درخصوص مقابله با اخلال در نظام اقتصادی با مصادیقی به صورت سازمان یافته برخورد کرده باشند.
اسفنانی افزود: حضور دیروز ماموران سازمان تعزیرات در برخی مناطق خرید و فروش ارز موجب شد تنش و التهابات فروکش کند و براساس مصوبه ای که در شورای تامین استان تهران تنظیم شده است مقرر شد این روال ادامه پیدا کند.

تشکیل مجتمع ویژه رسیدگی به تخلفات مرتبط با قاچاق کالا و ارز

­مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از زمان تشکیل مجتمع ویژه رسیدگی به تخلفات مرتبط با قاچاق کالا و ارز چه کارهایی در رسیدگی هرچه بهتر به پرونده ها صورت گرفته است؟ گفت: بنای کار ما این بود که پرونده های مرتبط با قاچاق با سرعت بیشتری در تعزیرات بررسی شود و به همین جهت در روزهای پایانی سال گذشته این مجتمع در خیابان سپهبد قرنی، نبش خیابان اراک آغاز به کار کرد و رسما هم افتتاح خواهد شد.
وی افزود: تعدادی از شعب ما به طور اختصاصی مسئول رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شده اند و چون در این شعب کار تخصصی صورت می گیرد قطعا روال رسیدگی به پرونده ها با سرعت و دقت بیشتر انجام می شود.

ورود کالاهای قاچاق ضربه مهلک به کالا و تولید ایرانی

اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران چه برنامه ای برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی دارد؟ گفت: هدف مقام معظم رهبری از نامگذاری شعار امسال بها دادن به تولید ملی بود و ورود ایشان به این موضوع حاکی از این است که مصرف کالای غیر ایرانی آسیب جدی به کشور وارد می کند و این رهنمود وظیفه سازمان تعزیرات را بسیار سنگین تر کرده است.
وی مهم ترین مطلب در بحث حمایت از کالای ایرانی را مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواند و افزود: به همین علت ما در اداره کل تعزیرات تهران مجتمعی را برای رسیدگی به تخلفات حوزه قاچاق کالا و ارز اختصاص دادیم.
اسفنانی ورود کالای قاچاق به کشور را ضربه ای مهلک به کالا و تولید ایرانی و اشتغال خواند و گفت: ما در تعزیرات به جدیت با کالای قاچاق برخورد خواهیم کرد و هر زمان نیاز به اختصاص شعب دیگری باشد اختصاص خواهیم داد.
وی افزود: البته ما به دنبال این نیستیم که کالای قاچاق را در مغازه ها و صنوف تهران پیدا کنیم چراکه اینها در نهایت خرده فروش هستند و اگرچه مجموع واحدهای صنفی تهران بسیار رقم بالایی محسوب می شود اما بنای ما این است که کالای قاچاق را در مبادی ورودی و انبارها کشف کنیم.
­مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: مسئولان هم بدانند که تهران مرکز کشور است و کالای قاچاق در آن تولید نمی شود و باید جدیت خود را در مرزها، گمرکات و اسکله های شمال و جنوب کشور بیشتر کنند و اجازه ندهند کالای قاچاق وارد کشور شود تا نیاز به ورود تعزیرات و دیگر سازمان های نظارتی هم باشد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به‌ عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد، نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق شناسایی نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، گفت: تلاش در جهت اجرایی ساختن آن‌ها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبردها و راهکارهایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

کد خبر 847455 برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران رشوه

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف