Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@11:59:24 GMT

امان از آلرژی های بهاره!

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۳۴۵۲

امان از آلرژی های بهاره!

فصل بهار برای خیلی از مردم در تمام سنین یادآور اشک چشم و آبریزش است. یکی از عوارض آزار دهنده آلرژی بهاره اشک های مکرری است که مسبب بی قراری و بی حوصلگی در ساعت های بیداری هستند.

ایران آنلاین /دکتر محمد زارع جوشقانی در این باره گفت: این آلرژی در میان کودکان به ویژه پسرها شیوع بیشتری دارد و از سن ۳ تا ۵ سالگی آغاز و ممکن است به طور متوسط تا ۱۰ سال ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شدت آلرژی می‌توانند کم یا زیاد باشد و گرده گیاهان و هوای آلوده عامل حساسیت آلرژی در چشم به شمار می‌رود. همچنین قرمزی، خارش و ترشح چشمی از علائم ابتلا به آلرژی بوده که این ترشحات اصولا عفونی نیست.

این فوق‌تخصص چشم اضافه کرد:‌ درمان آلرژی در افراد بسته به شدت آن بوده و داروهای مختلفی برای درمان این افراد استفاده می‌شود. ولی به طور کلی درمان اصلی دور کردن فرد از محیط حامل آلرژی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: بسیاری از این افراد زمانی که آلرژی آنها رفع شد داروهایی با توانایی و دوز کمتر برای شان ارائه می‌شود تا از آلرژی مجدد پیشگیری شود. در برخی افراد نیز ممکن است هر دو نوع داروهای پیشگیرانه و درمان‌کننده لازم باشد.

جوشقانی در پاسخ به اینکه برخی افراد برای رفع آلرژی چشم خود با چای یا آب و شامپو شست‌وشو می‌دهند و آیا این موضوع می‌تواند مؤثر باشد،‌گفت: شست‌وشو و تمیز کردن چشم موردی ندارد ولی بهتر است از آب ولرم که قبلاً‌ جوش آمده و سرد شده استفاده شود و از مصرف خودسرانه دارو به شدت پرهیز شود.

وی بیان داشت:‌ اکثر مردم قطره‌های چشمی را تحت عنوان قطره‌های استریل می‌شناسند در حالی که داروی موثره این قطره‌ها متفاوت است و می تواندحاوی کورتن، آنتی بیوتیک و داروهای دیگر باشد، مردم باید در مصرف خودسرانه داروهای چشمی حتماً احتیاط کنند و این موضوع را با مشاوره پزشکی انجام دهند چرا که مصرف خودسرانه می‌تواند عوارضی همچون ایجاد آب مروارید، آب سیاه، حساسیت به دارو در چشم، کاهش دفاع موضعی چشم، ورود میکروب‌های فرصت طلب به چشم، عفونت و سوراخ شدن قرنیه را به همراه داشته باشد./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز دندانپزشکی و یک محل غیرمجاز ماساژدرمانی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهروموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
رامین نسیمی دوست تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هم استانی‌ها می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟