Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:20:52 GMT

توقف رشد اعتیاد در ملایر

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۳۳۵۹۸

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان این‌که در قالب طرح ملی کرامت از معتادان بهبودیافته صیانت و حمایت می‌شود، گفت: تاکنون 125 نفر در قالب 28 طرح کارفرمایی و 97 طرح خوداشتغالزایی، تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار «داوود ابراهیمی» چهارشنبه 22 فروردین در جمع فعالان رسانه و فضای مجازی شهرستان ملایر، افزود: در بحث توانمندسازی معتادان بهبودیافته در کارگروه اجتماعی تا کنون 27 طرح و پروژه کارفرمایی و خوداشتغالی معرفی شده که به 23 مورد تسهیلاتی افزون بر 230 میلیون تومان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به 77 مورد شناسایی ظرفیت‌های شغلی، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته 23 معتاد بهبودیافته در مراکز اشتغال، مشغول به کار شده‌اند و از سوی بسیج سازندگی شهرستان نیز در قالب طرح خوداشتغالی این افراد تا کنون 85 میلیون تومان هزینه شده است.

ابراهیمی با بیان این‌که از ابتدای اجرای طرح کرامت تاکنون از سوی صندوق کارآفرینی 330 میلیون تومان به 23 نفر معتاد بهبودیافته وام برای اشتغال پرداخت شده است، اظهار کرد: هدف اصلی ما در اجرای این طرح ملی، حفظ کرامت انسانی افراد و یا بازگرداندن این کرامت به معتادان هستیم.

ایجاد برانگیختگی و انزجار عمومی از موادمخدر؛ راهبرد طرح کرامت

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه ایجاد برانگیختگی و انزجار عمومی از موادمخدر راهبرد طرح کرامت است، ادامه داد: در این راستا از کلیه ظرفیت‌های مردم و دولتی شهرستان ملایر به عنوان یکی از 2 پایلوت کشوری طرح کرامت بهره برده و می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه ستاد طرح کرامت در 9 آبان‌ماه سال 95 به ریاست فرماندار ملایر و دبیری فرماندهی سپاه ناحیه در ملایر تشکیل شده، افزود: بر همین اساس با حضور کارشناسان، متخصصی و مسئولان و متولیان امر 7 کارگروه و 4 کمیته تخصصی شکل گرفت و مشابه ستاد شهرستانی، ستادهای فرعی در بخش‌ها و حتی روستاها با حضور معتمدین و روحانیون مناطق تشکیل شد.

ابراهیمی اضافه کرد: کمیته‌های فرهنگی، درمان، مقابله و صیانت و حمایت‌های اجتماعی با کارگروه‌های زیرمجموعه خود طی یک‌سال گذشته گام‌های موثر و ماندگاری در زمینه مقابله با اعتیاد برداشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر به برگزاری 81 نشست با متنفذین و معتمدین شهرستان و تحت پوشش قرار دادن 1792 نفر در این جلسات با 690 مصوبه اشاره کرد و گفت: تا کنون 520 مورد کلاس و کارگاه آموزشی و همایش پیاده‌‎روی خانوادگی برگزار شده و 4300 لوح فشرده با محتوای مبارزه با موادمخدر تهیه و توزیع شده است.

ابراهیمی به برگزاری دوره ضمن خدمت با موضوع طرح کرامت برای 1800 نفر از معلمان شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 6 کمپ دارای مجوز در ملایر مشغول به فعالیت است.

رشد اعتیاد در ملایر متوقف شده است

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: طی یک‌سال گذشته با اقدامات راهبردی و زیربنایی انجام شده توسط اعضای ستاد طرح کرامت در سطح این شهرستان خوشبختانه رشد اعتیاد در ملایر متوقف شده و اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و شناسایی باندهای قاچاق موادمخدر با همکاری نیروی انتظامی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در طرح کرامت 500 نفر از معتادان شهرستان بهبود یافته‌اند، خاطرنشان کرد: با انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی، پاتوق‌های توزیع موادمخدر در سطح شهرستان شناسایی و تخریب شدند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری و فراگیری فضای مجازی در دنیای امروز، تصریح کرد: برخلاف آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی باید از فرصت‌های موجود در این فضا برای معرفی هرچه بیشتر و گسترده‌تر طرح ملی کرامت به خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان بهره بریم و با تولید محتوا به سمت ایجاد یک برانگیختگی عمومی پیش برویم.

وی تأکید کرد: فعالان این عرصه، خبرنگاران، مدیران گروه‌ها و کانال‌های مختلف در سطح شهرستان باید با از طریق تولید مطالب کاربردی، تصوری، عکس‌نوشته، فیلم‌کوتاه، انیمیشن، مصاحبه و ... خطرات و تبعات منفی اعتیاد و موادمخدر را برای مخاطبان فضای مجازی تشریح کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۳۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر

دریافت 8 MB

به گزارش خبرنگار مهر، حضور اعضای مرکز ۳ ملایر در گپ و گفت با آقای نصرالهی با موضوع جایگاه نماز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

کد خبر 6093614

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر